וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו מחזות נוראים, המחבל ניסה לתקוף את השוטרים": עדויות מאירוע הדריסה סמוך לבסיס גלילות

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 16:17

אסף, עד ראייה ובעל מסעדה באזור שחזר לוואלה את רגעי הפיגוע: "זיהיתי קבוצה של אנשים מרוחים". עדה נוספת: "משאית באה בכל הכוח, נכנסה בנו והצלחנו לברוח". בן, שאביו נפצע בפיגוע, הגיע לביה"ח בילינסון כדי לאתר אותו: "אנחנו לא יודעים אם הוא חי או מת"

מערכת וואלה

אסף, עד ראייה ובעל מסעדה באזור, שחזר היום (ראשון) את אירוע הדריסה סמוך לבסיסי גלילות ואמר לוואלה: "המשאית דהרה לכיוון הטרמפיאדה. הנהג עוד הרים את הראש אחרי הפגיעה. זיהיתי קבוצה של אנשים מרוחים, מחזות נוראים. ברגע שהשוטרים ניסו להגיע אל הנהג הוא ניסה לתקוף אותם ופצע אחד מהם ביד. ירו בו שלוש יריות ונטרלו אותו".

עדת ראייה נוספת סיפרה כי "מזל שירדנו מהדלת הראשונה. משאית באה בכל הכוח, נכנסה בנו והצלחנו לברוח".

בן, שאביו נפצע באירוע, הגיע לבית החולים בילינסון במטרה לחפש אותו ואמר לוואלה: "אנחנו לא יודעים אם הוא חי או מת, לא מעדכנים אותנו מה קורה. תרשמי לוואלה שכולם ידעו שאני לא יודע מה עם אבא שלי". בן הוסיף ואמר לעובדת הסוציאלית בבית החולים: "רק תגידו לי אם הוא במצב קשה או קל, לא התקשרו אלינו בכלל. נודע לנו שהבת זוג שלו במצב קל, אבל מה עם אבא שלי? בסוף אני אקבל התקף לב, בבקשה תענו לי אם הוא חי או מת".

פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024. אורי סלע
פיגוע, צומת גלילות, 27 באוקטובר 2024/אורי סלע

שוקי גרין, שנפצע עם זוגתו דבורה, שחזר את הפיגוע ממיטתו בבית החולים בילינסון: "אנחנו קבוצת פנסיונרים של בנק מזרחי והיינו צריכים לסייר במוזיאון של גלילות. זה היה צריך להיות יום כיף. כשהודיעו לנו לצאת מהאוטובוס ירדנו אני ואשתי מהדלת הראשונה. מי שירד בדלת האחורית נפגע מהמשאית, אנשים עפו באוויר, אשתי תפסה אותי ואמרה לי אנחנו לא יודעים מה פשר הירי, היו מלא אנשים מתחת לאוטובוס.

לדבריו, "כשהתפננו היו עוד לכודים ואנשים ראו את המחבל מנופף להם בסכין. בהתחלה לא רציתי להתפנות אבל בסוף אני פה מקבל טיפול טוב. היו כמויות של אמבולנסים שחסמו את הכביש. הכוחות לא יכלו להגיע. לא ידענו בהתחלה שזה פיגוע אבל ראו שהנהג מחזיק בסכין. ראיתי את המשאית מפוצצת לגמרי".

על התחושות שאחרי האירוע אמר: "חיכינו לסיור הזה שבועות וזה לא קרה. ביום כזה לא היו צריכים לקחת אותנו דווקא לגלילות. אני יודע שראש הוועד נפצע בראש והוא בבית החולים עם אשתו ששברה את הרגל. ועוד אחד בבית החולים מאיר בכפר סבא עם שטף דם בראש".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
בני הזוג שוקי ודבורה גרין שנפצעו באירוע בגלילות, 27 באוקטובר 2024. הודיה רן
בני הזוג שוקי ודבורה גרין שנפצעו באירוע בגלילות, 27 באוקטובר 2024/הודיה רן

על המחבל אמר: "הוא חיפש קבוצת אנשים אז זה ברור שזה פיגוע. אני כל הזמן רואה את המשאית דוהרת אליי. נפלתי שלוש פעמים על הרצפה והברכיים שלי משופשות, חשבתי שנפל טיל. היה אבק, והברזלים של הגדר עפו באוויר".

אשתו דבורה הוסיפה: "ראינו את המשאית דוהרת מאחורי האוטובוס ומזל שהוא בלם. אם לא, כל מי שהיה בצד האחורי לא היה בחיים. מהרגע שהייתה דריסה, שמענו בום והכול היה אפוף ואפור ואז צעקתי. נקלענו לפיגוע... זה היה מבהיל מאוד. הוא בא בכזו מהירות שזה ממש פיגוע הוא פנה איפה שעמדו אנשים... אין סיבה שזה לא יהיה פיגוע - זה ברור". על נטרול המחבל אמרה: "ירו שלוש יריות ונטרלו אותו. הירי היה מאוד מהיר".

סגן מנהלת בית החולים בילינסון, ד"ר ארז קרפ, אמר: "בשעות בבוקר קיבלנו הודעה ממגן דוד אדום על אירוע רב נפגעים בגלילות. בית החולים נערך על פי הנוהל, פינה את המיון ואפשר את קבלת פצועים לניתוח לקליטת הנפגעים עם רופאים בכירים ואחיות וכל מה שצריך. לבית החולים הגיעו עשרה פצועים על ידי מגן דוד אדום, מתוכם שלושה פצועים במצב קשה. ופצוע במצב בינוני, מעבר לזה הגיעו עוד חמישה פצועים קל ונפגעת חרדה אחת. אופי הפציעות מחבלות כהות שמתאימות למנגנון שקיבלנו עליו דיווח דריסה, אנחנו פועלים על פי הנהלים. אנחנו מתורגלים למצב כזה".

35 פצועים, בהם שישה קשה, חמישה בינוני, 20 קל וארבעה חרדה בפיגוע דריסה בתחנת אוטובוס סמוך לגלילות. לפי מד"א, הפצועים פונו לבתי החולים, איכילוב, בלינסון, מאיר, לניאדו, שמיר-אסף הרופא ושיבא בתל השומר. גורמים במשטרה אמרו כי הנהג ככל הנראה אזרח ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully