וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תשתיות שנבנו במשך עשרים שנה נהרסות בימים": הצצה לפעילות ההנדסית של צה"ל בלבנון

עודכן לאחרונה: 25.10.2024 / 5:50

כוחות צה"ל בדרום לבנון מנטרלים את היכולות של חיזבאללה, ומוודאים שלא יוכל להשתקם. "עובדים מסביב לשעון בתנאי מזג אוויר מאתגרים מאוד. זה מאמץ הנדסי גדול מאוד", מספר קצין. בעוד שהתשתיות נהרסות - התשתית התודעתית של תעמולת חיזבאללה נראית כמעט בכל בית

השמדת תשתית תת-קרקעית בדרום לבנון/דובר צה"ל

הפעילות של כוחות צה"ל בדרום לבנון מתמקדת בין היתר בהרס תשתיות הטרור שחיזבאללה הקים באזור במשך שנים ארוכות. על מנת להביא את חיזבאללה לאובדן יכולות התקפיות, נדרשת פעולה הנדסית של הרס התשתיות, פעולה שאינה פשוטה או נטולת סיכונים בשטח. לפניכם הצצה מיוחדת לתוך פעילות הכוחות, שלב אחר שלב, בעודם פועלים בכפרים שנטש חיזבאללה בדרום לבנון.

פעילות כוחות צה"ל בדרום לבנון. מעריב
פעילות כוחות צה"ל בדרום לבנון/מעריב

השלב הראשון

בשלב הראשון נעו כוחות חילוץ אמיצים בתמרון הקרקעי כשברקע איום הנ"ט, לפרוץ את הדרך הראשונה אל "כפרי המקפצה" בדרום לבנון, מהם היו אמורים כוחות רדואן להסתער על היישובים והמוצבים של צה"ל סמוך לגבול ובעומק, חשיפה של מטעני חבלה, השמדה ופתיחת צירים חלופיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פעילות כוחות המילואים של הצנחנים - חטיבת ׳חוד החנית׳ (55), דרום לבנון. דובר צה"ל
פעילות כוחות המילואים של הצנחנים - חטיבת ׳חוד החנית׳ (55), דרום לבנון/דובר צה"ל

השלב השני

בשלב זה הכוחות מטפלים במוקדי הטרור של חיזבאללה בצירים המובילים, אתרים מבוצרים בעיקר בתת קרקע ובחסות הסבך הצפוף שנועד להסתיר עמדות צבאיות, ובלב הכפרים הלבנונים.

לאחר איתור, טיהור ומיפוי של התשתיות (בתים, מבנים, צירים, מוצבים, ומנהרות), החליטו המח"טים בהתייעצות עם קציני ההנדסה באוגדות השונות כיצד להשמיד את המבנים. לפי קצינים בפיקוד צפון: "האיתורים מגוונים. חלקם בבתים מפוארים של עשרה חדרים עם מטעי זיתים ובחצר אתר שיגורי רקטות או טילי נ"ט. מאגרי אמל"ח עצומים בלתי נתפסים שהם לא יכלו להבריח כי התמרון קרקע מעכשיו לעכשיו. אמל"ח מאוד איכותי. חדש. הרוב עובר לישראל וחלק קטן מושמד בשטח. חלק לשימוש חוזר. כמו אלפי מטעני חבלה מוקשים. יש גם מנהרות הגנתיות או לשהייה ארוכה".

פעולות ממוקדות של כוחות צה״ל , דרום לבנון. דובר צה"ל
פעולות ממוקדות של כוחות צה״ל , דרום לבנון/דובר צה"ל

שיטת הטיפול

אחרי מיצוי המודיעין, סריקות בשטח, ובחינה של כלל המבנים מחליטים על הרס מבנים בעלי קומה אחת שלא חשופים לירי נ"ט על ידי כלי ציוד מכני הנדסי כבד. רבי קומות נהרסים על ידי כוחות הנדסה באמצעות חומרי נפץ. "מדובר בהשמדה מוחלטת. לא ניתן לשקם את זה", הסביר קצין בפיקוד הצפון, "הדגש המרכזי לטפל בבתים ששולטים על היישובים הישראלים ומוצבי צה"ל. בלתי נתפס כמה זה מאיים. כמה הייתה להם עליונות עד לתמרון. רק מי שעומד בלבנון ומסתכל על ישראל מבין כמה זה קל מבחינתם. מהכפרים האלה שיגרו טילי נ"ט, רקטות, רחפנים, וכטב"מים. הם לא יוכלו לחזור לגור באזור הזה. הכול הרוס".

אמצעי הלחימה שאותרו על ידי חטיבת גולני, דרום לבנון. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו על ידי חטיבת גולני, דרום לבנון/דובר צה"ל

האיום והשלב השלישי

לפי קצינים בפיקוד הצפון חוליות הנ"ט של חיזבאללה נטשו את הכפרים ונעו צפונה ומשם מנסים לאתר את פעילות צה"ל בדגש על כוחות ההנדסה שפועלים בצורה רועשת ונראית לעין, ולכן הפעילות ההנדסית נבחנת על ידי גורמי הנדסה מומחים באוגדות השונות כדי לבחור את אמצעי השמדת התשתיות. "עובדים מסביב לשעון. תנאי מזג אוויר מאתגרים מאוד. מבינים שכל יום חשוב. לא רוצים לאבד רגע. זה מאמץ הנדסי גדול מאוד שמבוסס על לוחמי הנדסה, מנהלי עבודה, מפעילים צמ"א, יחידות מיוחדות. תשתיות שנבנו במשך עשרים שנה נהרסות בימים", אמר הקצין והבהיר כי יש משימות נוספות מורכבות שלא ניתן לפרט עליהן.

פעילות צה"ל בדרום לבנון. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בדרום לבנון/דובר צה"ל

מה מפתיע?

לפי דיווחי חיילים וקצינים מפיקוד צפון שסרקו את מעוזי חיזבאללה בכפרים עולה כי בכל הבתים יש תמונות בהיקף קיצוני של חסן נסראללה, בכירים נוספים מהארגון השיעי, דגלי חיזבאללה, סמלים, קופות צדקה של הרשות לתמיכה בהתנגדות האסלאמית שתולים על הקירות עם תמונות של מסגד אל אקצא בשילוב תמונות של נסראללה כוח רדואן, כרזות וכו'. "מדובר בתעמולה שמושרשת היטב בכל הבתים. אי אפשר לחמוק מהאחיזה של חיזבאללה בכפרים הלבנונים בכל פינה. בכל בית", אמר אחד הקצינים והבהיר כי המפקדים הבכירים אומרים שהשלב ההנדסי יימשך עוד מספר שבועות אך כרגע לפי המצב בשטח זה עשוי להימשך הרבה יותר.

קופת צדקה מבית של פעיל חיזבאללה בדרום לבנון. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קופת צדקה מבית של פעיל חיזבאללה בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא
קופת צדקה מבית של פעיל חיזבאללה בדרום לבנון. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קופת צדקה מבית של פעיל חיזבאללה בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

מנהרות בגבול הלבנוני- ישראלי

גורמים בפיקוד הצפון הבהירו כי צה"ל פועל לאורך הגבול בתחום ההנדסי והמודיעיני כדי לשלול סיכוי למנהרות. בשלב הזה למעט מקרה אחד בו אותרה מנהרה מול זרעית שחצתה את קו הגבול מטרים בודדים לא אותרו עוד מנהרות או תשתיות למעט מקרים של מנהרות בקרבת הגבול בצד הלבנוני שלא נועדו לחצייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully