וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך חצר בית בדרום לבנון: הושמד רכב עם משגר רקטות מוכן לשיגור

21.10.2024 / 11:00

רכב עם משגר רקטות מוכן לשיגור ומחסן אמצעי לחימה הושמדו בלבנון/דובר צה"ל

לוחמים מחטיבה 188 בפיקוד אוגדה 36 המשיכו היום (שני) בפעילות בדרום לבנון. חטיבה 188 השמידה מחסני אמצעי לחימה ורכב עם משגר רקטות מוכן לשיגור בסמוך לבתיי מגורים בדרום לבנון. הרכב ועליו המשגר עם רקטות, אותר והושמד בצמוד למבנה אזרחי בעודו טעון ומוכן לירי לעבר יישובי הארץ.

במסגרת התמרון, הכוחות חיסלו מחבלים, השמידו תשתיות תת-קרקעיות ואמצעי לחימה רבים. בפעילות נוספת השבוע, הלוחמים איתרו והשמידו מחסן אמצעי לחימה שמוקם בלב שכונת מגורים בסמוך לבית אזרחי. במחסן נמצאו עשרות טילים ארוכי וקצרי טווח, תחמושת, עשרות פצמרים, מקלעים, מטענים וציוד רפואי.

אותר והושמד רכב ועליו משגר רקטות צמוד למבנה אזרחי בעודו טעון ומוכן לשיגור. דובר צה"ל
אותר והושמד רכב ועליו משגר רקטות צמוד למבנה אזרחי בעודו טעון ומוכן לשיגור/דובר צה"ל

יותר מ-170 רקטות שוגרו אתמול על ידי ארגון הטרור חיזבאללה לעבר ישראל. המטחים נורו לאזורים רחבים בגליל, בעמקים, בחיפה וסביבתה ולגליל המערבי. כתוצאה מהירי היו נפגעי חרדה וכמה פצועים קל שמעדו בשעה שרצו לתפוס מחסה. נזק נגרם גם לרכוש בכמה יישובים, בעיקר למבנים ולמכוניות. אחד מבנייני המגורים שנפגעו הוא בלוק שבו 48 דירות, ובו נשארו דיירים בשתי דירות בלבד. סמוך לבניין התפוצצה לפנות בוקר רקטה. כל החלונות של הדירות התנפצו מהדף ומרסיסים. רק במטולה פגעו הערב כשלושים רקטות.

במקביל למטחים הכבדים, שר הביטחון גלנט הגיע אמש לביקור בגבול הצפון וקיים הערכת מצב במפקדה הקדמית של אוגדה 98, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף גיא לוי וקציני המטה באוגדה. "אנחנו למעשה עוברים ממצב של הכרעת האויב בכל כפרי המגע למצב של השמדה - מפוצצים את המנהרות, מפוצצים את מחסני התחמושת, מפרקים את החיזבאללה. התוצאה של העניין הזה היא מאוד ברורה, במקומות שבהם חיזבאללה חיכה והכין את עצמו על מנת לפשוט ליישובי הגבול, ניצבים חיילי צה"ל", מסר שר הביטחון.

"יש לנו שבויים, אצלנו, הם מספרים לנו מה קורה, ומה שהם אומרים לנו, שהם בפחד עצום, הם מפחדים ממה שקורה כי הם מבינים שיש פה דבר שהם לא יודעים להתמודד איתו. כל המערך הגדול הזה שקראו לו חיזבאללה הולך ומתמוטט. אמרנו שנחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון וזה מה שאנחנו עושים. פוגעים באויב ושוחקים אותו על מנת לאפשר את הביטחון הזה, ויש פה אנשים, בעיקר בין הוותיקים ששמעו אותי אומר את זה גם לפני חצי שנה ושמונה חודשים ועשרה חודשים, וכמו הרבה חיילים וכמו כשאני הייתי חייל, תמיד אמרו ששום דבר לא יקרה - אז הדברים קורים, הם קרו בעזה, הם קורים כאן, הם קרו בעוד מקומות", הוסיף גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully