וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל במתקפה על היועמ"שית: "אין ולא תהיה פגיעה בעצמאות המשטרה"

עודכן לאחרונה: 24.10.2024 / 21:07

גובר העימות בין מפכ"ל המשטרה דני לוי ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה, בעקבות החלטתה להקפיא את הדחת היועץ המשפטי של הארגון. המפכ"ל, שלפני החג כתב לה כי היא מתערבת בסמכותו, שלח אגרת לשוטרים על רקע הפרשה: "מכבדים את שותפינו לאכיפת החוק, אבל אנחנו ארגון עצמאי"

עם הצמרת החדשה: בן גביר בטקס סגל פיקוד המשטרה/רוני כנפו

סערת הדחת היועץ המשפטי של המשטרה מוסיפה לעורר טלטלות בתוך הארגון: מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, תקף את היועמ"שית באגרת המתפרסמת הערב (חמישי), שנשלחה לשוטרים בסמוך לכניסת החג.

"ברצוני להבהיר כי משטרת ישראל תכבד את שותפיה באכיפת החוק", כתב המפכ"ל והוסיף: "כפי שציינתי במענה ליועצת המשפטית לממשלה - משטרת ישראל היא ארגון עצמאי הפועל בהתאם לחוק ולנהלים. עם זאת, אין ולא תהיה שום פגיעה בעצמאות הארגון שלנו".

המפכ"ל לוי שלח את האגרת בעקבות מכתבה של היועמ"שית, שהורתה לו להקפיא את הדחת היועץ המשפטי של המשטרה, תנ"צ אלעזר כהנא ואת העברתו לתפקיד אחר בארגון. אתמול שלח המפכ"ל מכתב חריף ליועמ"שית, ובו כתב כי אין הוא מחויב להתייעץ עימה לפני קבלת החלטות מסוג זה, וכי היא למעשה מתערבת בתפקידו ללא סמכות. "לא מוכרת לי חובה בדין להיוועץ עם היועצת המשפטית לממשלה, טרם מינוי קצין בכיר בארגון, לתפקיד רוחב", כתב, "בקשתך משמעה הפקעה הלכה למעשה של סמכותי".

דניאל לוי, מפכ"ל המשטרה, 15 בספטמבר 2024. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
"פועלים לפי החוק והנהלים". מפכ"ל המשטרה דני לוי/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90
גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה. חיים גולדברג, פלאש 90
הקפיאה את ההדחה שעליה החליט המפכ"ל. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה/פלאש 90, חיים גולדברג

על ההחלטה להדיח את היועץ המשפטי של המשטרה פורסם לראשונה ב"הארץ" שלשום. לפי הפרסום, החליט המפכ"ל להדיח את היועץ כהנא ולמנות אותו לראש חטיבות התביעות במשטרה. בעקבות כך, בהרב-מיארה הקפיאה את החלטתו. כהנא חתם בעבר על תצהיר שיצא נגד החלטת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקדם את רפ"ק מאיר סוויסה למפקד תחנת משטרת דרום תל אביב; זאת, חרף העובדה שסוויסה תועד בעת שהשליך רימון הלם לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית. "המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין, בניגוד להליכי המינוי הנהוגים במשטרת ישראל, ותוך מידורם של הגורמים הרלוונטיים שאמורים היו לקחת בו חלק", כתבה בספטמבר האחרון בהרב-מיארה במסמך שנשלח לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, בעקבות עתירה שהוגשה נגד מינויו של סוויסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully