וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המפכ"ל הדיח את יועמ"ש המשטרה שיצא נגד קידומו של רפ"ק סוויסה, מיארה הקפיאה

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 1:22

המפכ"ל החליט להעביר את תת ניצב אלעזר כהנא לתפקיד ראש חטיבת התביעות במשטרה, זאת למרות שלא שימש בשום תפקיד במערך. כהנא חתם בעבר על תצהיר שיצא נגד החלטתו של השר בן גביר לקדם את רפ"ק מאיר סוויסה בעקבות זריקת הרימון על מוחים נגד המהפכה המשפטית

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

מפכ"ל המשטרה דני לוי הדיח את תת ניצב אליעזר כהנא מתפקידו כיועץ המשפטי של המשטרה והחליט שימונה לראש חטיבת התביעות במשטרה, היועמ"שית גלי בהרב מיארה הקפיאה בתגובה את ההחלטה, כך לפי חשיפה של "הארץ". כזכור, כהנא חתם בעבר על תצהיר שיצא נגד החלטתו של השר בן גביר לקדם את רפ"ק מאיר סוויסה - שהשליך רימון רסס על מפגינים שמחו נגד המהפכה המשפטית - למפקד תחנת משטרת דרום תל אביב.

"המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין, בניגוד להליכי המינוי הנהוגים במשטרת ישראל, ותוך מידורם של הגורמים הרלוונטיים שאמורים היו לקחת בו חלק", כתבה בעבר מיארה במסמך שנשלח לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים בעקבות עתירה שהוגשה נגד מינויו של סוויסה.

המפכ"ל דני לוי בזירת הפיגוע בחדרה. שלומי גבאי
היועמ"שית הקפיאה את החלטתו. מפכ"ל המשטרה, דני לוי/שלומי גבאי

סוויסה הואשם בגין מקרה שבו נצפה משליך רימון לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית במחאה שערכו בתל אביב. לצד סוויסה, האישום מייחס את העבירות לארבעה שוטרים נוספים - שני קצינים ושני שוטרים בדרגת רס"ר.

"חמשת נאשמים שהשליכו רימוני הלם לעבר ההמון, שבאותה שעה לא הפגין אלימות כלפי השוטרים. הצפיפות הרבה בה עמדו המפגינים, בהם גם ילדים וקשישים, ותזוזתם התכופה ממקום למקום, מנעו אפשרות להעריך כראוי את מקום נחיתת הרימון, כל זאת בניגוד לנוהל המשטרתי", נכתב באישום. "למרות תנאי השטח והנסיבות, הנאשמים לא בחרו באמצעי חלופי לפיזור הפגנות, שבו סיכון נמוך יותר לפגיעה בגוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully