וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד קידום רפ"ק מאיר סוויסה: "לא חוקי, נעשה במחטף"

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 21:04

מיארה יצאה נגד החלטת בן גביר למנות את הקצין שהואשם בזריקת רימון הלם לעבר מפגינים למפקד תחנת דרום ת"א. "הקידום נעשה תוך דחיקת הגורמים המקצועיים, באופן שיש בו כדי לפגוע באמון הציבור במשטרה". השר תקף את היועמ"שית, וביקש לעקוף את סמכותה ולקבל ייצוג פרטי

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

היועצת המשפטית לממשלה הבהירה, כי החלטת השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, למנות את רפ"ק סויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין זריקת רימוני הלם לעבר מפגינים, היא בלתי חוקית. "המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין, בניגוד להליכי המינוי הנהוגים במשטרת ישראל, ותוך מידורם של הגורמים הרלוונטיים שאמורים היו לקחת בו חלק", ציינה מיארה במסמך שנשלח לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, בעתירה שהוגשה נגד מינויו של סויסה.

"צבר הנסיבות החריגות והפגמים שיתוארו להלן מצביע על כך שמינויו של רפ"ק סויסה שנעשה במחטף, באמצעות קביעת 'עובדות בשטח', תוך דחיקת הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי, נעשה בהתעלם מכללי המינהל התקין ומהחובות המוטלות על מינויים בשירות הציבורי, ובגופי אכיפת החוק בפרט, בהתעלם מהוראות נוהל מפורשות במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי, ובאופן שיש בו כדי לפגוע באמון הציבור במשטרה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם/פלאש 90, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלי טורם/פלאש 90
השוטר רפ"ק מאיר סויסה, איתמר בן גביר. צילום: ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
השוטר רפ"ק מאיר סויסה, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90

בתגובה, בן גביר תקף את היועמ"שית, תוך שהוא מבקש לעקוף את סמכותה ולקבל ייצוג פרטי. "אחרי שהיועמ"שית התערבה באופן בלתי חוקי במינוי קצין במשטרה, בחוסר סמכות מובהק, כעת היא מוסיפה לפעול בניגוד לחוק ובעתירה שמוגשת נגדי, בה היא אמורה להגן על עמדתי, לא רק שהיא לא מוכנה לעשות זאת ומודיעה לבית משפט תשובה בניגוד לעמדתי, אלא שהיא גם לא מאפשרת לי ייצוג נפרד ולהגן על עמדתי כראוי בפני בית המשפט. כך נראה ניסיון בלתי חוקי מובהק לגרוע מסמכויות המוקנות לשר בחוק".

  • עוד באותו נושא:
  • היועמ"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully