וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתחום אחיזת העיניים והאשליות, לשרה נתניהו מגיע פרס נובל

24.10.2024 / 5:45

התמכרנו למשוואת התגובות, אם הם יגזימו בהפגזות על תל אביב חלילה - אז ביירות תחזור לתקופת האבן. אלא שפתאום המחשבון יצא מכלל שליטה, כטב"ם הפריע את מנוחת השכנים בקיסריה, ואז המסך בתיאטרון שהוא מדינת ישראל התרומם, וראינו מה אנחנו באמת

כטב"ם שחדר מלבנון פגע בבית בקיסריה. 19 באוקטבור 2024/לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

החישוב על פיו שיעור היהודים שזכו בפרסי נובל הוא בערך פי מאה מחלקם באוכלוסיה העולמית הכללית - שגוי לחלוטין. אם היה מוענק מדי שנה פרס נובל למתמטיקה (ומסיבות היסטוריות מרתקות אין פרס שכזה), היה מספר הזוכים בני דת משה מתקרב לכמה מיליונים, וכולם ישראלים.

ישראל הפכה למעצמה של משוואות, כל ישראלי "אוקלידס" - גדול גאוני המערכת האקסיומטית, לכל אחד יש אקסיומות ולכל דור - משוואה משלו: משוואה עזתית ומשוואה איראנית, אחת עם החיזבאללה ואפילו עם ארצות הברית יש איזו נוסחה. התמכרנו למשוואת התגובות. ירי על יישובים סמוכים לגבול נענה בתגובה רעשנית של ירי לשטחים פתוחים, ההרג של האזרחים שלנו יעלה בפי כמה מחיי האדם שלהם. אם הם יגזימו בהפגזות אל מעבר לישובי הצפון או עוטפי הדרום, לתל אביב חלילה - אז ביירות תחזור לתקופת האבן. כך הפכנו לאומה של מתמטיקאים, עוסקים במשוואות מופרכות ושמחים בחלקנו.

הכטב"ם שפגע בבית בקיסריה. 19 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מהרגע שנודע על התרסקותו של הכטב"מ בקיסריה, נצמדתי למסכים. הכטב''ם שפגע בבית בקיסריה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מן הסתם יש באיזה מקום בבור, בקריה, בגלילות או בלשכת נתניהו מחשבון משוואות, בכל זאת אומת ההייטק, לא? מכשיר משוכלל שמסוגל לפתור חשבון של משוואה שכל חלקיה גלויים ומשום מה אנחנו מתקשים בפעולות בסיסיות של חיבור הנתונים, כי זה בעצם כבר בתחום מדעי אחיזת העיניים ותעשיית האשליות. המדע השימושי העומד ביסוד המיומנות ליצור תחושת שליטה וביטחון רגעי במצבים של תוהו מדיני ובוהו פוליטי, והמדען הראשי שלנו הוא איש בעל שם עולמי בתחום, אפשר למלא את קיסריה באנשים שראש ממשלת ישראל רימה, הונה, שיקר או איחז את עיניהם.

אלא, שפתאום המחשבון שלו יצא מכלל שליטה, כטב"ם, (הדמון העכשווי שהחליף את פילדלפי, שהחליף את המנהרות, שהחליפו את התמרון הקרקעי, שהחליפו את ה"כפסע", שהחליף כל מיני שדים שנשכחו מיד עם החלפתם), הפריע את מנוחת השכנים בקיסריה. האמת לא נעים. לא נעים כאלה שכנים ומאד לא נעים הרעש שהם גורמים. לא נעים אבל די מובן, אז מה קרה שם?

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שרה ובנימין נתניהו. צילום מסך מתוך אינסטגרם - sara.netanyahu, צילום מסך
הדרך היחידה להציל את בעלה של אשת ראש הממשלה ורעייתו זה להפסיק לחסל. בנימין נתניהו ושרה נתניהו/צילום מסך, צילום מסך מתוך אינסטגרם - sara.netanyahu

וידוי קטן, מרגע שנודע על התרסקותו של הכטב"ם בקיסריה שמחתי מאד שלא היו נפגעים בנפש, ואחר כך נצמדתי למסכים, מחכה בקוצר רוח לתגובה המשפחתית, ולא התאכזבתי, להיפך. כך אמרה הגברת נתניהו, הגברת הראשונה של ישראל: "הניסיון להרוג את ראש ממשלה, ישראל ואותי הוא לא ניסיון אישי בלבד - זו פגיעה בעם ישראל, זו פגיעה בערכים ובדרכו של עמנו". מובן שמדמות ממלכתית שכמותה לא הייתי מצפה לשום דבר שהוא פחות מאבסולוטיזם מלוכני בסגנון לואי ה-14: "העם זה אני, אנחנו", מתאים מאד לרוח התקופה ולאווירה השלטונית בישראל שהפכה להיות דמוקרטיה מלוכנית לכל דבר.

החלק השני, של "הערכים ודרכו של עמנו", כבר היה לי קשה מדי. למה היא התכוונה? ל"לא תרצח", "לא תגנוב"? או למשפט המלך האוסר עליו להרבות לו כסף וזהב? שמא סתם "לא תעמוד על דם רעך", או "כי תקרב אל עיר להילחם עליה וקראת אליה לשלום"? לא ברור.

פרס נובל. ShutterStock
אם היה פרס נובל במתמטיקה, היו מיליוני זוכים - כולם ישראלים. פרס נובל/ShutterStock

ציפיתי למעט יותר ממי ששלושה מאחיה הם ידעני תנ"ך ידועים והיא עצמה אימו של כמעט חתן התנ"ך לנוער, אבל ייתכן שהכישלון שלה הוא לא בידיעת התנ"ך אלא בהבנה המתמטית, היא לא הבינה את המשוואות המזרח תיכוניות, אלא שבן זוגה - אולי באישורה - עיצב בכל שנות כהונתו, ובייחוד בזו האחרונה, משוואות חיסולים, לפי המדיניות שלו עצמו. הכל הוא משוואה בפעולות ותגובות: " יתנו - יקבלו, לא יתנו - לא יקבלו." אז, לשיטתו, מה פסול בעצם בניסיון לחסל את ראשיה של ישראל?

מבחינתי זה ברור, חיסול של אישיות ציבורית תיתכן אך ורק באופן דמוקרטי. אבל, כאשר אצלנו החיסולים הפכו לתעשיה משגשגת למה רק לנו מותר? כמו שקבע אותו סמל שלטון "שקט יענה בשקט", אז גם "חיסול בכיר יענה בניסיון לחסל בכיר". ברגע הזה נראה שהדרך היחידה להציל את בעלה של אשת ראש הממשלה ורעייתו זה להפסיק לחסל, שמא יחוסלו, חלילה.

הכותב כיהן כיו''ר הכנסת וכיו''ר הסוכנות היהודית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully