וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: כטב"ם של חיזבאללה פגע בבית נתניהו בקיסריה

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 16:29

הכטב"ם שחדר משטח לבנון ביום שבת פגע בביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום ראשון ביקר מנכ"ל משרד רה"מ במעון, יחד עם אנשי מס רכוש, על מנת לעמוד את הנזק. מכיוון שהמבנה ממוגן, מסתמן כי הנזק הוא חיצוני בלבד. חיזבאללה לקח אחריות בלעדית על השיגור

כטב"ם שחדר מלבנון פגע בבית בקיסריה. 19 באוקטבור 2024/לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

היום (שלישי) התירה הצנזורה לפרסום כי בית ראש הממשלה בנימין נתניהו היה המבנה שנפגע מכטב"ם בקיסריה ביום שבת האחרון. עד כה פורסם רק כי הכלי שוגר לעבר ביתו בקיסריה, אך לא כי פגע במבנה. ראש הממשלה ורעייתו לא שהו במקום בעת האירוע.

למרות האיפול על המידע, מנכ''ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי סייר ביום ראשון במעון נתניהו בקיסריה ביחד עם מנהל רשות המיסים שי אהרונוביץ ואנשי מס רכוש, כדי להעריך ולאמוד את הנזק כתוצאה מפגיעת הכטב"ם.

בחיזבאללה לקחו היום אחריות על שיגור הכטב"ם, והדגישו כי פעלו לבדם. זאת לאחר שבישראל היו מי שהטילו את האשמה על איראן. גם בטהראן הכחישו כי היה להם קשר לתקיפה ואמרו כי היא בוצעה בידי חיזבאללה.

מסתמן כי הכטב"ם פגע בחלון בחדר שינה בבית. מכיוון שמדובר בחלונות ממוגנים, הפגיעה הייתה חיצונית בלבד ולא חדרה לתוך הבית. הנזק אינו כבד במיוחד במקום, מפאת המיגון. בתמונות שהותרו לפרסום ניתן לראות את הזגוגיות המנופצות וכמה עצים כרותים בחצר. לפי חלק מהדיווחים, מאז הפגיעה ביום שבת הוגברה האבטחה סביב חברים בדרג המדיני וסמלי שלטון שונים.

פגיעה בבית ראש הממשלה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנזק לבית נתניהו בקיסריה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעת האירוע הכטב"ם לווה על ידי מסוק קרב שזיהה את החדירה מלבנון - עד לפיצוץ. בשל החדירה אזעקות נשמעו גם בגלילות ובצפון תל אביב - ללא התרעה באפליקציית פיקוד העורף. שני כלי טיס נוספים חדרו גם הם מלבנון לשטח ישראל אך הם יורטו בשטחים פתוחים. בדובר צה"ל מסרו כי הם מתחקרים את אירוע הפגיעה במבנה.

נתניהו הגיב ביום שבת לשיגור הכטב''ם של חיזבאללה לביתו: "שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות".

נתניהו הוסיף: "אני אומר לאיראנים ולשותפיהם בציר הרשע - כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם על כך מחיר כבד. נמשיך לחסל את המחבלים שלכם, נחזיר את חטופינו מעזה ונשיב את תושבינו בצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully