וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חטופים לבלינקן: "תפעילו לחץ על המתוווכות - למנף את חיסול סינוואר לעסקה"

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 23:32

שר החוץ האמריקני נפגש עם משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית. במהלך השיחה הודו לו על המאמצים להשבת 101 השבויים, ודרשו לנצל את ההזדמנות שנוצרה עם חיסול מנהיג חמאס להפעיל לחץ, במיוחד על קטאר, להנעה מחודשת של המשא ומתן. בפגישה נכח ג'ק לו, שגריר ארה"ב בישראל

הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירושלים/רויטרס

משפחות החטופים בעלי אזרחות אמריקאית נועדו הערב (שלישי) עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן.
בפגישתם, הודו משפחות החטופים לו ולממשל האמריקאי על המאמצים המתמשכים שלהם למען השבת 101 החטופים.

בפגישה ביקשו המשפחות מבלינקן להפעיל לחץ מסיבי על המתווכות בכלל ועל קטאר בפרט, שם שוהים ומתגוררים כעת מנהיגי החמאס, במטרה לנצל את ההזדמנות שנוצרה עם חיסולו של סינוואר להנעה מחודשת של המשא ומתן להשבת כל החטופים - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה.

בתוך כך, המשפחות, ובהן שורדת השבי אביבה סיגל, הדגישו את הצורך הדחוף בעסקה כי לחטופים אין יותר זמן להתמהמהות וגרירת רגליים. רובי חן שהשתתף בפגישה אמר כי "שמענו על צעדים אינקרמנטליים לקדם את העסקה. דחפנו לצעדים אמיצים של מנהיגות מצד רה"מ ושאר מנהיגי האזור, לדחוף את חמאס לעסקה". בפגישה נכח גם ג'ק לו, שגריר ארה"ב בישראל.

משפחות חטופים בפגישה עם בלינקן. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"דגישו את הצורך הדחוף בעסקה כי לחטופים אין יותר זמן להתמהמהות וגרירת רגליים". פגישת משפחות החטופים עם בלינקן/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

מוקדם יותר היום נודע לוואלה כי 15 חיילים נוספים חתמו על המכתב המצהיר כי יסרבו להמשיך לשרת אם לא תקודם עסקה לשחרור החטופים. שניים מהם משרתים בסדיר, בהם קצינה אחת. בכך, הצטרפו ל-130 חותמים קודמים. במכתב, שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וחברי הממשלה, קראו לעצור את המלחמה. "אנו, משרתי ומשרתות המילואים והסדיר, קצינים וחיילים, מודיעים בזאת שלא נוכל להמשיך כך. המלחמה בעזה גוזרת גזר דין מוות על אחינו ואחיותנו החטופים", קבעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully