וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתבי אזהרה נשלחו לבכירים בממשלה לאחר שסירבו להופיע בפני ועדת החקירה האזרחית

22.10.2024 / 13:50

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר קיבלו מכתבים המזהירים אותם כי זוהי הזדמנותם האחרונה להופיע בפני ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר. "המשפחות השכולות מבקשות לשמוע את משנתך בנושא". הדו"ח אותו תכתוב הוועדה צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים

ראש אמ"ן לשעבר עמוס מלכא בוועדת החקירה האזרחית/ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10

ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר, שלחה לפני זמן קצר מכתבי אזהרה לראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ושר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, זאת לאחר שאלו סירבו להופיע עד כה בפני ועדת החקירה האזרחית.

במכתב שנשלח היום (שלישי), הזמנה להופיע בפני ועדת החקירה האזרחית. זוהי ההזדמנות האחרונה לפני פרסום הדו"ח לציבור שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים.

במכתב צויין: "כגורם בכיר במדינת ישראל, שקיבל בשנים האחרונות החלטות גורליות, המשפחות השכולות מבקשות לשמוע את משנתך בנושא בצורה ישירה ומפורטת לקראת פרסום הדו"ח שיוגש לציבור הרחב, לכנסת ולנשיא המדינה, ויכיל מסקנות המבוססות על עדויות שנמסרו". עוד צויין במכתב: "התאריך האחרון להגשת תגובה או מסירת עדות הוא הראשון בנובמבר. לאחר תאריך זה, חברי הוועדה יסיימו את כתיבת הדו"ח לקראת פרסומו לציבור".

חברי ועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר.18 ביולי 2024. אורי סלע
חברי ועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר.18 ביולי 2024/אורי סלע

ועדת החקירה האזרחית לאירועי 7 באוקטובר הוקמה כגוף עצמאי שיבחן את התנהלות צה"ל וההנהגה המדינית במתקפת חמאס על יישובי הדרום. בראש הוועדה עומד השופט בדימוס גדעון גינת וחבריה הנוספים הם המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי, ראש עיריית בית שאן לשעבר רפי בן שטרית, תא"ל במיל' יהודית גריסרו, אלוף במיל' איל בן ראובן ופרופסור אסא כשר, ממחברי הקוד האתי של צה"ל.

"בשבוע שעבר נחשפנו לתחקיר התנהלותו של צה"ל. בניגוד לפרסומים שונים היה מעמיק וחשף את ההפקרה והכשלים אך גם גבורה בלתי נתפסת של אזרחים. מברכים על עבודה יסודית שעוד לא הושלמה אבל מתחילה להשיב את האמון", אמר אלון פאוקר, נציג קיבוץ בארי, באירוע ההכרזה על הקמת הוועדה ביולי. "תחקיר זה היה צריך להיות האחרון ולא הראשון. אותנו מעניין המאקרו. איך המדינה הובילה אותנו ל-7 באוקטובר, מי האחראי לכך, ולהתנהלות מאז. מי אחראי להפקרת הנגב המערבי? מעל תשעה חודשים חטופינו בעזה. איך לעזאזל קורה דבר כזה במדינה שאחד ערכי היסוד שלה הוא כל ישראל ערבים זה לזה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully