וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחסאן היה חלק מהברית בינינו. אבל זו לא חייבת להיות רק ברית דמים

ד"ר אמיר ח'ניפס

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 22:51

אחסאן דקסה, אלוף משנה ומח"ט חטיבת השריון 401, נפל אתמול בקרב בעזה והשאיר אחריו חלל גדול וכאב עצום. דמותו משקפת את המחיר שמשלמת העדה לאורך השנים. אנחנו תורמים הכל מען המדינה, מתוך אמונה ונאמנות בלתי מעורערת, אך לצערנו, נראה כי השוויון האמיתי נגמר בשדה הקרב

אחסאן דקסה לאורך תפקידו בצבא/דובר צה"ל

אל"מ אחסאן דקסה, מח"ט חטיבת השריון 401, נפל אתמול בקרב בעזה, והשאיר אחריו חלל גדול וכאב עצום. הוא היה יותר ממפקד, הוא היה דמות מעוררת השראה, מנהיג נערץ עם לב ענק ורוח בלתי נלאית. עבורי, ועבור רבים בעדה הדרוזית, הוא היה סמל לאדם שמשרת את מדינת ישראל מתוך נאמנות אמיתית ואמונה בדרך, גם ברגעים הקשים ביותר.

אחסאן הקרין מנהיגות ואנושיות בצורה יוצאת דופן, והוא ניחן ביכולת לאחד סביבו את חייליו, לעודד ולתמוך, ולהשרות ביטחון גם במצבים של חוסר ודאות.

לווית אחסאן דקסה , בית העלמין בדאלית אל-כרמל , 21 באוקטובר 2024. שלומי גבאי
איחד סביבו חיילים, ולא רק. הלוויתו של אחסאן דקסה, הערב/שלומי גבאי
מפקד חטיבה 401, אלוף-משנה אחסאן דקסה. דובר צה"ל
היה סמל לאדם שמשרת את מדינת ישראל מתוך נאמנות אמיתית. אל"מ אחסאן דקסה/דובר צה"ל

מותו של אחסאן הוא לא רק אובדן אישי עבור משפחתו, חבריו ועמיתיו לנשק; הוא חלק מסיפור עמוק וכואב על הברית המורכבת בין העדה הדרוזית למדינת ישראל. הוא היה הקצין הדרוזי הבכיר ביותר שנפל במלחמה הזו, ודמותו משקפת את המחיר שמשלמת העדה שלנו לאורך השנים. אנחנו תורמים את מיטב בנינו למען המדינה, מתוך אמונה ונאמנות בלתי מעורערת, אך לצערנו, נראה כי השוויון האמיתי נגמר ברגע שנופלים לוחמינו בקרב. ברגעים אלה אנחנו חשים גאווה אינסופית לצד כאב חד שאין לו סוף.

אחסאן היה מופת למסירות, כבוד ואומץ. עבורנו, הוא גילם את רוח ההתנדבות והנכונות להקריב. אחסאן מצטרף ל-12 הנופלים מהעדה לאורך המלחמה, שהייתה השנה הקשה ביותר לעדה הדרוזית. מותם של כל הנופלים מחייב אותנו לחשבון נפש - האם אנו יכולים להבטיח שגם החיים יהיו שווי ערך כמו ההקרבה במוות? הקשר העמוק בין העדה הדרוזית למדינה מבוסס על ערכים של אחווה ושותפות, אך גם על תחושת מחויבות שצריכה לבוא לידי ביטוי לא רק בשדה הקרב, אלא גם בהיבטים היומיומיים של החיים. זו קריאה לכולנו - לראות את בני העדה כשותפים מלאים בכל תחומי החיים, לא רק כשהם עומדים בחזית.

אל"מ אחסאן דקסה,מפקד עוצבת הגולן, 23 במאי 2023. דובר צה"ל
לזכור את תרומתם של בני העדה הדרוזית גם בחיים שמחוץ למלחמה. אל"מ אחסאן דקסה/דובר צה"ל

אני פונה לכולנו, אזרחי המדינה, לזכור את תרומתם של בני העדה הדרוזית לא רק בשדה הקרב אלא גם בחיי היום-יום. עלינו להבטיח שמי שנותן כל כך הרבה למדינה יזכה ליחס הוגן ושוויוני בכל תחומי החיים. דמותו של אחסאן תישאר איתנו תמיד, אך עלינו להמשיך את דרכו ולשאוף לעתיד שבו ההקרבה העצומה הזו תתקבל בהוקרה מלאה ובתמיכה אמיתית.

הכותב הוא יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully