וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלווית אל''מ אחסאן דקסה: "מבטיחים להמשיך את דרכך"

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 20:15

מח"ט 401 שנפל בג'אבליה אתמול הוא המפקד הבכיר ביותר שנהרג בתמרון הקרקעי מאז תחילת המלחמה. שר הביטחון הספיד את דקסה: "מצדיע לך כאן היום בפעם האחרונה, אחסאן, ומודה לך על חיים של שליחות, של מופת ושל הקרבה"

הלוויתו של אחסאן דקסה/שלומי גבאי

אלפים מלווים כעת (שני) למנוחות את מפקד חטיבה 401, אל"מ אחסאן דקסה, שנפל אתמול ברצועת עזה. דקסה, שמובא למנוחות בבית העם בדליית אל-כרמל, נפל בתקרית בג'באליה שבצפון הרצועה, לאחר שהטנק שלו עלה על מטען. הוא נחשב המפקד הבכיר ביותר שנהרג בתמרון הקרקעי מאז תחילת המלחמה. במותו הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

לווית אחסאן דקסה , בית העלמין בדאלית אל-כרמל , 21 באוקטובר 2024. שלומי גבאי
במותו הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים/שלומי גבאי
הלוויתו של אחסאן דקסה. שלומי גבאי
הלוויתו של אחסאן דקסה/שלומי גבאי

"בשעת נפילתך, אשתך הרגישה משהו כבד רובץ עליה. היא ניסתה להשיג אותך. כשלא ענית מייד כהרגלך, היא הבינה שאירע הרע מכל. נוח על משכבך בשלום, מבטיחים להמשיך את דרכך ולהנציח את זכרך", אמר אחד הסופדים.

שר הביטחון יואב גלנט פנה לחבריו ומשפחתו של דקסה: "אחסאן היה מנהיג טבעי ומקור עוצמה. אין מילים שיביעו נחמה ברגע הקשה הזה. לצד הכאב הגדול ראוי כי דמותו של אחסאן - הבן, הבעל והאבא, המפקד והלוחם - תהווה מקור גאווה ועוצמה לעדה הדרוזית בכל רחבי מדינת ישראל".

"נשלים את המשימה שמילא אחסאן, נחזיר את הביטחון ונחזיר את החטופים שמוחזקים בעזה" אמר שר הביטחון. "השגת המטרות כרוכה במחיר קשה וכואב, לצערנו. שמו של אחסאן יופיע באותיות זהב מעתה ועד עולם בין שמות גיבורי מדינת ישראל. כאן באים לידי ביטוי הקשר, המחויבות, הערבות ההדדית והנשיאה המשותפת בנטל הביטחון. על כולנו מוטלת החובה וקיימת הזכות לקחת במשימת ההגנה על מדינת ישראל. רק כך נבטיח את עתידנו ונאפשר קיום בביטחון ובשגשוג בסביבה עתירת אויבים השואפים לפגוע בנו ולהשמידנו. אני מצדיע לך כאן היום בפעם האחרונה, אחסאן, ומודה לך על חיים של שליחות, של מופת ושל הקרבה".

לווית אחסאן דקסה , בית העלמין בדאלית אל-כרמל , 21 באוקטובר 2024. שלומי גבאי
לווית אחסאן דקסה. בית העם בדליית אל-כרמל, 21 באוקטובר 2024/שלומי גבאי

סגן הרמטכ"ל, האלוף אמיר ברעם, אמר: "רק בן 41 היה אחסאן כשנפל בקרב. הוא היה הראשון לטהר את הסמטאות ממחבלים וגם הראשון ליפול שם. היה בן הארץ ואוהב גדול שלה. תחושת האחריות העמוקה שלו, נאמנותו למדינה, גאוותו בעדה ומסירותו, כל אלה הביאוהו להיות שם, במקום שבו נפל. דרכנו נפגשו פעמים רבות לאורך השירות. בדמותו, באישיותו ובדרך חייו הערכית והצבאית באו לידי ביטוי כל הטוב הראוי והנאצל שבחיי איש צבא קרבי. צ'רצ'יל אמר על שכמותו: 'מחבב אני איש המחייך בשעה שנלחם'. לכן אהבתי אותו אהבת נפש"

"אחסאן לא הלך בדרך הסלולה. הוא היה מקורי, גם בפעולתו. הוא ידע את סוד התאמת האמצעים למצבים המסוכנים ביותר. לאחר שקבע לו דרך פעולה לא נרתע משום דבר. הוא היה המפקד הכי ישראלי שפגשתי לעדה הדרוזית היקרה שאיבדה במלחמה 13 מבניה - אני מבקש לומר שקורבנה שב ומזכיר לנו את גודל האחריות המוטלת עלינו. לשמור מכל משמר על מדינת ישראל, על מה שבנינו יחדיו כחברה אחת, ולעשות הכל על מנת להגן על קיומנו וביטחוננו בארץ הזאת. למרות השוני והמחלוקת עלינו לשמור על צוואתו של אחסאן ושל חללי צה"ל כולם. רק הביחד הישראלי ינצח".

תא"ל אוהד מאור, ספד לדקסה: "אחסאן, אחי היקר. אני עומד לפניך ביראת כבוד ומצדיע לך. היית מגדלור של ערכים, יושר וצניעות, חברות ואנושיות לצד רוח לחימה וגבורה יוצאת דופן. אינני עומד כאן לבד היום. ברגעים אלו עומדים ומצדיעים לך כל לוחמי ומפקדי השריון בעבר ובהווה. יש לכולנו אחריות גדולה מאוד , ראשית לבצע את משימותינו כלוחמים על הצד הטוב ביותר. שנית, שנהיה ראויים לחיילים הפצועים שנאבקים להשתקם, ולמשפחות השכולות.".

ברעם בלווית אחסאן דקסה , בית העלמין בדאלית אל-כרמל , 21 באוקטובר 2024. שלומי גבאי
ברעם בלווית אחסאן דקסה. בית העם בדליית אל-כרמל, 21 באוקטובר 2024/שלומי גבאי

בן דודו של דקסה אמר: "אחסאן, בן דודי האהוב, חברי היקר ושותפי לשירות הצבאי. בחרתי להיפרד ממך ללא המדים, ובמקום ההצדעה אעניק לך חיבוק. אבל נדמה שלעד אני אצדיע לך. 'אחסאן המלך, אחסאן הגיבור' ככה נהגנו לקרוא לך. ואתה, בצניעותך שמאפיינת אותך, תמיד אמרת 'אני רק אחסאן'. כל כך פשוט, כל כך גדול. אני מדמיין אותך כעת יושב למעלה, צופה בנו וכולך מסמיק מרוב בושה, נבוך מאוד ומעלה על פניך חיוך תמים ומקסים. היית בשבילנו דוגמה ומופת. לא פגשתי אדם ישר, הגון ובעל מצפן ערכי כל כך ברור כמו שהיה לך. אנחנו נמשיך את דרכך ואני מבטיח לך שנשמור על הודא והילדים היקרים לעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully