וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמנתי שהוא לעולם לא ימות": סודקי דקסה מספר על המפקד הנערץ שהיה אחיו אחסאן

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 8:48

"אנחנו נפרדים מאחסן האדם, הצנוע, הפשוט, זה שחיפש את השלם אבל נלחם באויב אכזר", אמר סודקי בריאיון ל-103FM. "הוא תמיד הלך ראשון בשדה הקרב, הכוח נתקל במטען תוך כדי תנועה רגלית ואחסאן כמו תמיד נע ראשון. הוא היה הכל בשבילנו"

אחסאן דקסה לאורך תפקידו בצבא/דובר צה"ל

"הוא היה הכל בשבילנו, האמנתי שבחיים הוא לא ימות", אמר הבוקר (שני) סרן סודקי דקסה, אחיו של אל"מ אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השיריון 401, שנפל אתמול מפיצוץ מטען בג'באליה. בריאיון ל-103FM, סיפר סודקי על המפקד הנערץ שהיה אחיו.

"אנחנו נפרדים מאחסן האדם, הצנוע, הפשוט, זה שחיפש את השלם אבל נלחם באויב אכזר, זה שחיפש לתת לכולם להרגיש טוב אבל לא נתנו לו להמשיך. מבחינת כולם, יש לנו פה גיבור, לנו יש פה בן אדם במלוא מובן המילה", אמר בכאב.

בהמשך הוסיף: "אחסאן הסתפק במועט. הוא היה מחפש דברים פשוטים, צנועים. הוא הוא תמיד הלך ראשון בשדה הקרב, וגם זו הסיבה שהוא מת שם מכל הכוח. הכוח נתקל במטען תוך כדי תנועה רגלית ואחסאן כמו תמיד הוא נע ראשון, אז הוא ספג את כל ההדף ומת במקום".

מפקד חטיבה 401, אלוף-משנה אחסאן דקסה. דובר צה"ל
"הוא היה הכל בשבילנו, האמנתי שבחיים הוא לא ימות"/דובר צה"ל

סודקי סיפר גם על הקשר הקרוב שהיה להם: "זה אח שאני דיברתי איתו כמעט כל יום, למרות שלא היה לו זמן, הוא תמיד איכשהו מצא את הזמן, גם לא רק לי. כל אחד שהכיר אותו, הוא תמיד הגיב בחיוך, באיזה סימן כלשהו, במשפט מחמם. לי ולאחי השני ולשתי אחיותיי, הוא היה הכול. אנחנו מרגישים שהכול מתפרק".

"זה משהו שאי אפשר להסביר, באמת שהוא היה הכול בשבילנו. הדמות הפיקודית, המפקד, לא הייתה פה. הוא היה הכי פשוט, הכי עניו, הכי חמוד. האמנתי שבחיים הוא לא ימות, מבחינתי הוא היה בסוג של טיול. בכל הדברים שהוא עשה לפני הצבא, הוא תמיד היה מספר אחת. הוא היה הספורטאי הכי טוב, השוער הכי טוב, חבר הכיתה הכי טוב", שיתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully