וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב פתחה בחקירת הדלפת המסמכים המסווגים שעוסקים בהיערכות ישראל לתקיפה באיראן

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 8:10

עיתוי ההדלפה התרחש כישראל משלימה את הכנותיה לפעולת תגמול באיראן. המסמכים פורסמו לראשונה בטלגרם, ובסוף השבוע הופצו ברשת. על פי המסמכים, חיל האוויר ערך לאחרונה תרגילים וחזרות לקראת התקיפה הצפויה, שתהווה תגובה למתקפת הטילים הבליסטיים האיראנית בתחילת החודש

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

בהמשך לפרסום בוואלה על כך שחשבון טלגרם שמזוהה עם איראן פרסם מסמכי מודיעין אמריקנים על ההכנות של ישראל לתקיפה באיראן, ברשת CNN דווח היום (ראשון) שארה"ב פתחה בחקירת הדלפת המסמכים המסווגים של הפנטגון שעוסקים בהיערכות הישראלית לתקיפה שכזו, כך לפי גורם אמריקני. המסמכים פורסמו לראשונה בטלגרם, ובסוף השבוע הופצו ברשת. על פי המסמכים, חיל האוויר ערך לאחרונה תרגילים וחזרות לקראת התקיפה נגד איראן, שתהווה תגובה למתקפת הטילים הבליסטיים האיראנית בתחילת החודש. בנוסף, במסמכים צוינו גם כוחות חיל הים והיבשה, שלא צפויים לקחת חלק בתקיפה.

במשרד ההגנה האמריקני ובמשרד מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב סירבו להתייחס למסמכים שהודלפו אבל לא הכחישו את האותנטיות שלהם. עיתוי ההדלפה התרחש כישראל משלימה את הכנותיה לפעולת תגמול באיראן, בתגובה למתקפת הטילים של ה-1 באוקטובר ונראה כניסיון להשפיע עליה או לשבש אותה.
בכיר ישראלי אמר כי במערכת הביטחון מודעים להדלפה ורואים אותה בחומרה רבה.

אף 15 חרב ברזל יוצא לגיחה חמוש בפצצות JDAM מונחות GPS. חיל האוויר, אתר רשמי
אף 15 חרב ברזל יוצא לגיחה חמוש בפצצות JDAM מונחות GPS/אתר רשמי, חיל האוויר

ההדלפה התרחשה ביום שישי כאשר ערוץ טלגרם בשם Middle East Spectator טען כי קיבל ממקור בקהילת המודיעין האמריקנית מסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן. ערוץ הטלגרם המדובר מפרסם בעיקר תכני תעמולה פרו-איראנים, ובפרופיל של חשבון הטוויטר שמופעל ע"י אותו ערוץ טלגרם נכתב במפורש כי מפעיליו ממוקמים באיראן.

המסמכים כללו דוח של סוכנות המודיעין החזותי של משרד ההגנה האמריקני, שהופץ בתוך קהילת המודיעין האמריקנית לפני שלושה ימים, ושמפרט פעולות שבוצעו בימים האחרונים בכמה בסיסים של חיל האוויר הישראלי, כולל העברה של חימוש מתקדם שלפי הדוח נועד לתקיפה באיראן.
בדוח נכתב עוד כי על פי מודיעין שהושג באמצעות האזנות, חיל האוויר הישראלי ביצע תרגיל בו לקחו חלק מטוסי קרב וכטב"מים כהיערכות אפשרית לתקיפה באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully