וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון טלגרם שמזוהה עם איראן פרסם מסמכי מודיעין אמריקנים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 19:13

בכירים אמריקנים הביעו דאגה רבה מההדלפה שהתרחשה כשישראל משלימה את הכנותיה לתקיפה באיראן. במשרד ההגנה ובמשרד מנהל המודיעין הלאומי סירבו להגיב, אך לא הכחישו את האותנטיות של המסמכים

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

בכירים אמריקנים הביעו היום (שבת) דאגה רבה מדליפה של שני מסמכים של המודיעין האמריקני שעסקו בהכנות הישראליות לתקיפה באיראן ופורסמו על ידי חשבון טלגרם שמזוהה עם איראן.

למה זה חשוב:

  • במשרד ההגנה האמריקני ובמשרד מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב סירבו להתייחס למסמכים שהודלפו אבל לא הכחישו את האותנטיות שלהם.
  • עיתוי ההדלפה התרחש כישראל משלימה את הכנותיה לפעולת תגמול באיראן, בתגובה למתקפת הטילים של ה-1 באוקטובר ונראה כניסיון להשפיע עליה או לשבש אותה.
  • בכיר ישראלי אמר כי במערכת הביטחון מודעים להדלפה ורואים אותה בחומרה רבה.

במוקד החדשות:

  • ההדלפה התרחשה ביום שישי כאשר ערוץ טלגרם בשל Middle East Spectator טען כי קיבל ממקור בקהילת המודיעין האמריקנית מסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן.
  • ערוץ הטלגרם המדובר מפרסם בעיקר תכני תעמולה פרו-איראנים, ובפרופיל של חשבון הטוויטר שמופעל ע"י אותו ערוץ טלגרם נכתב במפורש כי מפעיליו ממוקמים באיראן.
  • המסמכים כללו דוח של סוכנות המודיעין החזותי של משרד ההגנה האמריקני, שהופץ בתוך קהילת המודיעין האמריקנית לפני שלושה ימים, ושמפרט פעולות שבוצעו בימים האחרונים בכמה בסיסים של חיל האוויר הישראלי, כולל העברה של חימוש מתקדם שלפי הדוח נועד לתקיפה באיראן.
  • בדוח נכתב עוד כי על פי מודיעין שהושג באמצעות האזנות, חיל האוויר הישראלי ביצע השבוע תרגיל בו לקחו חלק מטוסי קרב וכטב"מים כהיערכות אפשרית לתקיפה באיראן.
sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. Majid Saeedi, GettyImages
"מפרט פעולות שבוצעו בימים האחרונים בכמה בסיסים של חיל האוויר הישראלי, כולל העברה של חימוש מתקדם שלפי הדוח נועד לתקיפה באיראן". חמינאי/GettyImages, Majid Saeedi

בין השורות:

  • הדו"ח שהודלף מצביע על מעקב הדוק ומפורט ביותר של המודיעין האמריקני אחרי ההכנות בישראל לתקיפה באיראן כולל שימוש בלוויינים כדי לרגל אחרי פעולות שמתבצעות בבסיסי חיל האוויר הישראלי.
  • ההדלפה מצביעה גם על פרצת אבטחה חמורה ביותר בתוך קהילת המודיעין האמריקנית, שהביאה לכך שמידע בסיווג סודי ביותר הגיע לגורמים שמזוהים עם איראן.

מה הם אומרים:

  • בכירים אמריקנים אמרו כי מדובר באירוע חמור ביותר, אך ציינו שלהערכתם ההדלפה לא תשפיע על התוכניות המבצעיות של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully