וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותר ועוכב לחקירה מפיץ סרטון הכזב על שחרור חטופים

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 23:11

בסרטון שהעלה החשוד ברשת טיקטוק, פורסם מידע שקרי על חזרתם של חטופים - חיים ומתים. חשבונו ברשת החברתית נחסם לאחר שצבר יותר מ-52 אלף עוקבים, והוא הציג את עצמו כ"מקור אמין". במשטרה מסרו כי בלשי יחידת הסייבר בלהב 433 מצאו את יוצר הסרטון וכי נפתחה חקירה בעניינו

בווידאו: דוצ. הצהרת דוצ. 19.10.24/דוצ

משטרת ישראל פתחה הערב (שבת) בחקירת אירוע של הפצת פרסום כוזב בדבר שחרור חטופים. במשטרה מסרו כי בלשי יחידת הסייבר בלהב 433 איתרו את החשוד ועיכבו אותו לחקירה. "משטרת ישראל פתחה בחקירת אירוע של הפצת פרסום כוזב בדבר שחרור חטופים", מסרו במשטרה.

מוקדם יותר היום, גברה ברשת חרושת השמועות סביב חילוצם של חמישה חטופים מרצועת עזה - חלקם בחיים שהועברו לכאורה לטיפול בבית החולים, וחלקם מתים. אולם, מאוחר יותר התברר כי מדובר בהודעת כזב שיזם ערוץ טיקטוק פופולרי. הרשת החברתית עצמה חסמה את החשבון המפרסם - theshadow7000@, שצבר יותר מ-52 אלף עוקבים והציג עצמו כמקור אמין.

בהצהרה לתקשורת שקיים דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי היום, התייחס לחרושת השמועות בנוגע לשחרור החטופים ומסר כי בעיקר בנושא החטופים יש לשמור על שתיקה ולא להעביר שמועות. בתוך כך, הדגיש שהפצת שמועות מהווה "פשע".

סרטון הכזב שפורסם ברשת טיקטוק בנוגע לחטופים/סעיף 27א
הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי, 24 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
"הדגיש שהפצת שמועות מהווה פשע". דובר צה"ל/דובר צה"ל

אחת החטופות ששמה שורבב בהודעה השקרית היא התצפיתנית לירי אלבג. משפחתה התייחסה בהודעה רשמית לשמועות ואמרה כי "אנשים יקרים, תפסיקו בבקשה להפיץ שמועות שרק פוגעות בנו משפחות החטופים. לירי האהובה שלנו לא חולצה. כשיהיו חדשות טובות, כולם ידעו. בשורות טובות בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully