וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרושת השמועות נמשכת, ובצה"ל מבהירים בפעם השלישית: "לא חולצו חטופים מעזה"

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 17:18

בקבוצות רבות ברשתות החברתיות התייחסו לרשימה של חמישה חטופים ששוחררו לכאורה משבי חמאס. בצה"ל הבהירו שהפרטים אינם נכונים - והדגישו: "אנו מבקשים להימנע מהפצת השמועות הכוזבות". משפחתה של התצפיתנית, ששמה שורבב גם כן, הגיבה: "תפסיקו להפיץ שמועות שפוגעות בנו"

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל/דוצ

חרושת השמועות סביב חילוץ חטופים מרצועת עזה נמשכה גם הבוקר (שבת), כשבקבוצות רבות ברשתות החברתיות התייחסו לרשימה של חמישה חטופים ששוחררו לכאורה משבי חמאס. על פי ההודעות שהופצו, חלק מהחטופים שוחררו חיים והועברו לטיפול בבית חולים - וחלקם חולצו מתים.

דובר צה"ל התייחס לפני זמן קצר לשמועות שמופצות, בפעם השלישית בתוך יממה, והבהיר שוב: "לא חולצו חטופים. הפצת השמועות הכוזבות פוגעת במשפחות החטופים ואנו מבקשים מהציבור להימנע מכך".

חשיפת תמונות התצפיתניות מהימים הראשונים לשבי.16 ביולי 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"תפסיקו להפיץ שמועות שרק פוגעות במשפחות החטופים". התצפיתנית לירי אלבג/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

אחת החטופות ששמה שורבב היא התצפיתנית לירי אלבג. משפחתה התייחסה בהודעה רשמית לשמועות: "אנשים יקרים, תפסיקו בבקשה להפיץ שמועות שרק פוגעות בנו משפחות החטופים. לירי האהובה שלנו לא חולצה שיהיו חדשות טובות, כולם ידעו. בשורות טובות בקרוב".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי התייחס לשמועות מוקדם יותר גם בחשבון הטוויטר שלו - והבהיר: "בשעות האחרונות מופצות שמועות על חילוץ חטופים שאינן נכונות. השמעו להודעות הגורמים הרשמיים בלבד, והמנעו מהפצת שמועות כוזבות אשר פוגעות במשפחות החטופים ובציבור".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אסתר בוכשטב, אמא של יגב בוכשטב בצעדת מחאה עם משפחות חטופים, כיכר רבין ,10 לאוקטובר 2024. אביחי חיים
"להיצמד אך ורק לדיווחים של גורמים רשמיים". משפחות חטופים בהפגנה/אביחי חיים

במטה משפחות החטופים הגיבו לחרושת השמועות: "מבקשים להעביר לציבור את בקשת המשפחות להימנע מהפצת שמועות ומהעברת דיווחים לא מאומתים שאינם מגיעים ממקורות רשמיים ברשתות החברתיות. בשעות האחרונות אנחנו חווים גלי שמועות שקריים בנוגע לחטופים. הפצת השמועות ברשתות השונות פוגעות במשפחות החטופים שמחכות לשובם של יקיריהן כבר מעל שנה", אמרו והוסיפו, "יש להיצמד אך ורק לדיווחים של גורמים רשמיים".

שי אלבג, אחותה של לירי אלבג החטופה בעזה, כתבה: "כל לילה זה לא באמת לילה עם שינה, אבל אתמול זה היה עוד לילה מלא שמועות שפשוט חצי ממנו ישבתי וחיכיתי ליד הדלת. זה התחיל משמועות שכבר קפצתי בציפייה שלירי שלי חוזרת ונמשיך לחרדה שאולי קרה משהו נורא.. בבקשה אל תפיצו שמועות שפוגעות בנו המשפחות, גם אם יש דבר אמת, אנחנו לא צריכים לשמוע את זה דרך הטלגרם או אנשים זרים. בשורות טובות בקרוב, אמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully