וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת מטה משפחות החטופים: "למנף את ההישג הצבאי של חיסולו של סינוואר להישג מדיני"

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 22:24

שבועות חלפו מאז העצרת האחרונה והערב היא חזרה לכיכר החטופים בת''א. ההפגנה קראה להנהגת המדינה למנף את חיסול יחיא סינוואר לחידוש המשא ומתן לעסקת חטופים. באירוע נאמו אלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי, שנחטף לעזה ולאחר שנה נודע כי נרצח ב-7.10

הפגנות משפחות חטופים/סאוויו

עצרת למען שחרור החטופים התקיימה הערב (שבת) בכיכר החטופים בתל אביב, במקביל התקיימה הפגנה למען שחרור החטופים בשער בגין בקרייה. העצרת בכיכר התקיימה לאחר כמה שבועות בהן לא התקיימו עצרות מטעם מטה משפחות החטופים. מטעם המטה נמסר כי המחאה תקרא להנהגת המדינה למנף את ההישג הצבאי של חיסולו של סינוואר להישג מדיני - עסקה להשבת 101 החטופים הביתה.

בין המשתתפים בעצרת נאמו סימונה שטיינברכר, אמה של החטופה דורון שטיינברכר ואלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי שמעל לשנה הוגדר כחטוף, ובשבוע שעבר משפחתו עודכנה כי נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה.

בהצהרה מקדימה לעצרת עינת צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר פנתה ישירות לנתניהו ואמרה כי "סינוואר חוסל, הנהגת חמאס חוסלה, יש תמונת ניצחון בעזה וכפי שאתה אמרת, ואמרו גם גלנט והרמטכ"ל - חמאס הוכרע צבאית. אחרי שנה שלמה שבה טרפדת באכזריות את החזרת מתן שלי וכל החטופים, זה הרגע לשים על השולחן יוזמה ישראלית חדשה להחזרת החטופים וסיום המלחמה.

עוד הוסיפה כי "אנחנו רואים סימנים לכך שאתה רוצה למשוך את המלחמה במקום למנף את ההישגים ולהחזיר את יקירינו. במקום להכריז על ניצחון, הודעת ש"אתגרים גדולים עוד לפנינו. הגיע הזמן שתפסיק לפחד מבן גביר וסמוטריץ'. תמנף את ההישגים המדיניים ותחזיר את כולם נותר עכשיו להביא עסקה שתביא את כולם, נגמרו התירוצים".

צעדת מחאה עם משפחות חטופים, כיכר רבין ,10 לאוקטובר 2024. הודיה רן, מערכת וואלה
"המחאה תקרא להנהגת המדינה למנף את ההישג הצבאי של חיסולו של סינוואר להישג מדיני". מחאה למען שחרור החטופים/מערכת וואלה, הודיה רן

אלי שתיוי מסר כי "לפני שנה איבדנו את עידן. עידן שלי. הבן האהוב, שהגיע במיוחד למסיבת הנובה כדי לצלם רגעים של אושר ושמחה. במתקפה של מחבלי חמאס עידן נפצע, ונחטף. ובמשך שנה לא ידענו מה עלה בגורלו. כמו כל אבא, לא איבדתי תקווה. נלחמתי על עידן שלי. במשך שנה של מאבק, כל בוקר של מאבק היה בוקר של תקווה, שעידן בחיים, שהוא יחזור אלינו. ב-7 באוקטובר, בדיוק שנה אחרי אותה שבת אפלה, קיבלנו את הבשורה המרה. עידן שלנו נרצח".

לאורך השנה הזאת הייתי בכל מקום. ישנתי באוהל מול בית ראש הממשלה בקיסריה, וגם טסתי ב'כנף ציון' לנאום שלו באו"ם. הייתי בכנסת ובמשלחות ברחבי העולם, ואפילו פרצתי את הגדר בגבול עזה, ורצתי אל עידן שלי. נשבעתי להיות בכל מקום שיכול להחזיר לי את עידן. והמאבק עדיין לא תם.
כי עידן עדיין שם, ואיתו עוד 100 חטופים. רבים מהם עדיין בחיים. עוד לא מאוחר להציל את החיים שלהם, ולהחזיר את החללים, וגם את עידן לקבורה בישראל.

"בשנה האחרונה דיברתי עם כולם - בימין ובשמאל, בממשלה ובאופוזיציה, ואני רוצה לומר לכם, חברים שלי גם בימין וגם בשמאל, שיש דבר אחד שמאחד את כולם: כולם רוצים את החטופים בבית. אתם בטח לא מאמינים. אני יודע, מעבר לחומות של הפירוד נראה לכם שאנחנו רוצים דברים שונים. שהפוליטיקה מפרידה בינינו. אבל זה פשוט לא נכון. עכשיו כשסינוואר חוסל וסולק מהדרך, כשחמאס מוטט, יש סוף סוף קריאה אחת שמאחדת את כל העם".

"מעכשיו החטופים לפני הכל. לפני האינטרסים ולפני הפוליטיקה. כשנחזיר אותם, נדע שהשלמנו את המלאכה. החטופים הם הדבר האחרון שחסר לניצחון. החשבון לא נסגר עד שהחטוף האחרון חזר. חזרו אחרי - אין ניצחון עד החטוף האחרון", אמר.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי, בהפגה להחזרת החטופים , קפלן , 19 באוקטובר 2024. פאולינה פטימר, אתר רשמי
"מעכשיו החטופים לפני הכל. לפני האינטרסים ולפני הפוליטיקה". אלי שתיוי/אתר רשמי, פאולינה פטימר

סימונה שטיינברכר נאמה ואמרה כי "'אני מפחדת! אני שומעת שהם מתקרבים! אמא הם פה!' זו היתה הפעם האחרונה שדורונה שלי, התינוקת שלי פנתה אליי. זה היה בשבת, 7 באוקטובר. ביום ה-107 למלחמה, חמאס פרסם סרטון שבו דורון מופיעה והיא פנתה אליי שוב. חיוורת, מפוחדת, רזה, מתחננת אלינו, ההורים, האחים, עם ישראל, שנמשיך לעשות הכל כדי להוציא אותם משם. כי היא לא רוצה למות. מאז הסרטון עברו מעל 270 ימים. אתם יכולים לדמיין מה זה? כל כך הרבה ימים ולילות של חוסר אונים, חוסר וודאות וחרדה קיומית".

"379 ימים מאז שנחטפה התינוקת שלי. מאז שפעם אחר פעם טורפדו העסקאות, שעבורי, הן ההזדמנויות לחבק את הבת שלי. לזכות לקבל אותה בחיים ולא בארון. אני רוצה מעל במה זו להביע הערכה עמוקה לצה"ל ולכוחות הביטחון על חיסולו של טרוריסט אכזר, הוגה ומבצע טבח השבעה באוקטובר, האחראי לחטיפתם של למעלה מ 250 אנשים ולטבח הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל . דם חבריי הטובים עדיין לא יבש על ידיו.ובכל זאת, לצד תחושות ההקלה, אין בי שמחה, אין בי תאוות נקמה. יש בי ציפייה ותקווה. יש תמונת ניצחון, ויש הזדמנות היסטורית לשינוי המצב ואני קוראת לממשלה שלנו ולכל המעורבים בעולם, לא להחמיץ את ההזדמנות הזו", הוסיפה.

משפחות החטופים חוסמות את איילון בצאת כיפור, 12 באוקטובר 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
משפחות החטופים חוסמות את איילון בצאת כיפור/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

איציק הורן, שבניו יאיר ואיתן חטופים בשבי החמאס אמר כי "עד היום 105 חטופים חזרו בעסקה. מעטים חולצו בפעולות חילוץ צבאיות. ורבים אחרים נהרגו בשבי או הוצאו להורג בזמן שאתה (נתניהו) טרפדת עסקאות. רק בעסקה נוכל להחזיר את כולם. זה הזמן שלך להחזיר לי את הבנים שלי, איתן ויאיר, ואת כל האזרחים והחיילים שהפקרת ב-7 באוקטובר".

קודם לכן, התקיים מיצג מחוץ לבית אריאלה הצמוד לכיכר החטופים, "מתלבשות כמו נעמה", בו עשרות נשים ובהן גם משפחתה של נעמה, חברותיה, תצפיתניות לשעבר ואזרחיות לבושות וצבועות כפי שנעמה לוי, התצפיתנית שנחטפה לרצועת עזה נראתה ביום חטיפתה כפי שנחשף בתיעודים שונים. מטעם יוזמות המיצג נמסר כי "המראה של מכנס טרנינג אפור מוכתם בדם, צרוב בזיכרון כולנו כבר מעל שנה, מסרטון החטיפה המטלטל של נעמה לוי".

"מתלבשות כמו נעמה"  ,שער בגין, 19 באוקטובר 2024. אלון גלבוע, אתר רשמי
"המראה של מכנס טרנינג אפור מוכתם בדם, צרוב בזיכרון כולנו כבר מעל שנה". מיצג "מתלבשות כמו נעמה"/אתר רשמי, אלון גלבוע
"מתלבשות כמו נעמה"  ,שער בגין, 19 באוקטובר 2024. אלון גלבוע, אתר רשמי
מיצג "מתלבשות כמו נעמה"/אתר רשמי, אלון גלבוע
הצהרת עינב צנגאוקר ,שער בגין, 19 באוקטובר 2024. אבי רוקח
"הגיע הזמן שתפסיק לפחד מבן גביר וסמוטריץ''". עינב צנגאוקר/אבי רוקח

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב שחטוף בעזה: "כשאיתי חזר מהשבי הוא סיפר שהיה לו ולעומר משפט שהם חזרו עליו בלי סוף: "עוד קצת, עוד טיפה". מאז שאיתי חזר עברו 325 ימים שעומר שלי ממשיך לחכות. אני עייפה, דואגת ומתגעגעת לעומריקו שלי. עוד קצת, עוד טיפה", אמרה.

שם טוב הוסיפה בפניה להנהגה: "אני פונה אליך ראש הממשלה: עברה שנה בהם צה"ל השיג הישגים רבים. הזמן הבשיל, הגיע העת להשיב אותם הביתה. אני קוראת מכאן לך, לכל השרים וחברי הכנסת מכל הקשת הפוליטית: ביום רביעי הקרוב אנו מציינים את שמחת תורה, אין דבר שעם ישראל מתפלל ומבקש יותר מאשר שנחגוג את החג עם כל החטופים ביחד וזה יהיה הנצחון השלם".

חרושת השמועות סביב חילוץ חטופים מרצועת עזה נמשכה גם הבוקר, כשבקבוצות רבות ברשתות החברתיות התייחסו לרשימה של חמישה חטופים ששוחררו לכאורה משבי חמאס. על פי ההודעות שהופצו, חלק מהחטופים שוחררו חיים והועברו לטיפול בבית חולים - וחלקם חולצו מתים.

דובר צה"ל התייחס בפעם השלישית בתוך יממה לשמועות שמופצות והבהיר שוב: "לא חולצו חטופים. הפצת השמועות הכוזבות פוגעת במשפחות החטופים ואנו מבקשים מהציבור להימנע מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully