וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע מאירוע הכטב"ם לוואלה: "זה נפל עלינו משום מקום. לא הייתה אפשרות לברוח"

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 23:02

אחד הפצועים בתקרית הקשה, שנפגע מרסיסים, שיחזר בראיון לוואלה את רגעי האימה. "היה פיצוץ אחד, בלי אזעקה", אמר, "היינו המון, אי אפשר אפילו לספור. קשה לתאר במילים כמה זה טרגי". פצוע אחר: "אנשים צעקו מכאבים, הכל התמלא דם, אבל הבנו שחשוב יותר לחלץ את הפצועים"

זירת פגיעת הכטב"ם בהרצליה בערב כיפור, 11 באוקטובר 2024/ללא

"זה נפל עלינו משום מקום, לא היתה אפשרות לברוח" - כך אומר אחד הפצועים באירוע פגיעת הכטב"ם ממזרח לבנימינה הערב (ראשון), בראיון לוואלה מבית החולים בילינסון שבו הוא מאושפז.

"היה פיצוץ אחד, בלי אזעקה", אמר הפצוע, שנפגע בעיקר מרסיסים, "ואחר כך נשמעו שלוש התרעות על כוננות ספיגה. היינו המון, אני אפילו לא יכול לספור כמה היינו. זה נפל עלינו משום מקום. לא היה אפשרות לברוח. המון נפגעו. אני לא יכול לתאר במילים את מה שקרה מרוב שזה טרגי".

נפגע אחר בתקרית, שנפצע קל ומאושפז בבית החולים הלל יפה, שחזר את הרגעים המחרידים. "שמענו פיצוץ אדיר, כל המקום זז, הבנו מהר שזו נפילה של טיל או כטב"ם", סיפר לוואלה, "אנשים התחילו לצעוק מכאבים, המקום היה מלא דם. הפחד היה מנפילה נוספת, אבל היה חשוב יותר לחלץ את הפצועים - וזה מה שעשינו".

מספר משפחות מודאגות שהגיעו לשיבא לאחר שבן המשפחה שלהם לא ענה לטלפון, אמרו לוואלה: "הגענו לכאן בדאגה רבה. אנחנו עדיין לא יודעים איפה הוא נמצא. אמרו לנו שמספר מסוקים בדרך לפה. עכשיו אנחנו מחכים לתשובות ומתפללים לטוב. אנחנו לחוצים ולא יודעים מה לעשות. נמשיך לחפש".

פצוע מנפילת כטב"ם, בי"ח בילינסון, 13 באוקטובר 2024. הודיה רן
פצוע מנפילת כטב"ם, בי"ח בילינסון, 13 באוקטובר 2024/הודיה רן

חגית, אימו של אחד הפצועים בבלינסון סיפרה לוואלה: "שבע בערב, בדיוק עשיתי מרק והוא התקשר. אני בכלל לא ידעתי שהיה משהו, הוא אמר לי אמא אני בסדר - נפל כטב"ם. ניתקתי מההלם, התקשרתי עוד פעם ואמרתי לו 'ומה איתך?'. הוא אמר לי 'אני רק עם רסיסים בפנים'. אז הוא אמר שמפנים אותו לבית החולים, ולא ידענו לאן. אנחנו מנתניה, אז נסענו לכיוון בנימינה. הוא אמר רמב"ם בהתחלה, ואז נעצרנו בחדרה כי חשבתי שאולי להלל יפה. ואז הוא אמר שבסוף הוא בדרך לבילינסון במסוק. כששמעתי מסוק בכלל חשבתי שאולי הוא מסתיר ממני משהו, שאני לא אדאג. אבל ברוך השם באנו לפה. תודה לאל, עכשיו נרגעתי. רעדתי ממש. היה לנו נס".

שוקי אוחיון, אביו של אחד הפצועים בבלינסון, מספר לוואלה: "הבן שלי נכנס כרגע לסיטי. ברוך השם - הוא מרגיש טוב. הוא מתפקד. הוא גם תיפקד באירוע. אני מקווה שיהיה בסדר. אני מאחל החלמה לפצועים שפצועים יותר קשה. וליבי עם המשפחות".

עוד הוסיף ואמר: "אני יודע שפתאום הוא שמע פיצוץ במרכז, הוא ראה תמונות ומחזות לא הכי נעימים. אבל הוא מיד- מיד הבין שמדובר בכטב"ם. מיד התחיל לתפקד, פינה את מי שנראה לו פצוע הכי קשה. הוא קרא לאנשים ואירגן את הכל כמה שהוא יכל. ומהר מאוד גם הוא בעצמו התפנה. הוא פצוע קל, לא רציני, רסיסים בפנים, זהו, אני מקווה שכל האירוע יעבור בשלום".

אב מחדרה שבנו היה בזירת הנפילה סיפר לוואלה בחדר המיון הלל יפה: "שמענו על האירוע בחדשות, ידענו שהוא שם, חייגנו והוא לא ענה. חייגנו גם לכל החברים שלו וגם הם לא ענו. אחרי שעה וחצי שנמשכה כמו נצח הגיע הטלפון ממנו: 'אני בהלל יפה ומרגיש טוב, היה לי נס גדול. אם הייתי יותר קרוב במעט למקום הנפילה לא הייתי פה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פצוע מנפילת כטב"ם, בי"ח בילינסון, 13 באוקטובר 2024. הודיה רן
פצוע מנפילת כטב"ם, בי"ח בילינסון, 13 באוקטובר 2024/הודיה רן

מדובר בכמה מ-67 בני אדם שנפגעו הערב בהתפוצצות הכטב"ם, שבה נפצעו ארבעה אנשים באורח אנוש. אמבולנסים וכוחות חירום רבים הגיעו לזירה, ונפגעים פונט לבתי החולים הלל יפה, בילינסון, שיבא, העמק ורמב"ם. לוואלה נודע כי בצה"ל בודקים אם חיל האוויר כשל בזיהוי הכטב"ם בזמן אמת. בצה"ל אמרו הערב כי זיהו שני כטב"מים והצליחו ליירט אחד מהם, אך איבדו את יכולת המעקב אחרי השני - ולכן לא הופעלה האזעקה. בצה"ל הוסיפו כי נסיבות האירוע מתוחקרות.

כך או אחרת, חיזבאללה לקח אחריות על הירי, וטען ששוגרו מספר כטב"מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully