וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פצועים בפגיעת כטב"ם באזור בנימינה; בצה"ל בודקים למה לא הופעלו אזעקות

צוותי חירום מפנים פצועים בדרגות פציעה שונות לבתי החולים, 4 במצב אנוש. ככל הנראה לא הופעלו אזעקות באזור. חיזבאללה לקח אחריות על הירי וטען כי מדובר במספר שיגורים. מתחקיר ראשוני עולה כי שוגרו 2 כטב"מים, אחד מהם יורט והשני "נעלם", עד שהתפוצץ

זירת נפילת כטב"ם סמוך לבנימינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

67 בני אדם נפגעו הערב (ראשון) לאחר נפילת כטב"ם באזור בנימינה. אמבולנסים וכוחות חירום רבים הגיעו לזירה. מנכ"ל מד"א מסר כי ישנם 4 פצועים במצב אנוש. הנפגעים פונו לבתי חולים באזור. חיזבאללה לקח אחריות על הירי, וטען ששוגרו מספר כטב"מים. תחקיר ראשוני של צה"ל אישר: שני כטב"מים שוגרו ואחד יורט. השני 'נעלם' מהמפה, ואז התפוצץ. הסיבה להיעלמות עדיין בבדיקה.

לבית החולים בילינסון הגיעו 3 פצועים במצב בינוני. הם הובאו לחדר הטראומה להמשך הערכת מצב.
ד"ר לנה קורן פלדמן, מנהלת בית החולים בילינסון, סיפרה: "הגיעו שלושה פצועים בדרגות פציעה שונות, הם עוברים הערכה בחדר טראומה כרגע. ערוכים לקבל עוד פצועים".

ד"ר יורם קליין מבית החולים שיבא אמר: "הפצועים מפגיעות רסיסים. שלושת הפצועים בהכרה. אחד יצא מכלל סכנה".

LIVE

פרופסור דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, דיווח על 6 פצועים במצב קשה, כשלדבריו בשלב זה לא נשקפת סכנת חיים מיידית לאף אחד מהם. כלל הפצועים סובלים מפגיעות ראש וחזה בעיקר מרסיסים.

להלל יפה שבחדרה מגיעים כל העת בני משפחה מודאגים של הנפגעים באירוע. "אין בידינו מידע מדויק על מה שקרה ומצב קרוב משפחתנו. הודיעו לנו שהוא פונה להלל יפה וטסנו לפה. הגענו למצב שאין מקום בטוח במדינה היום, ממש תוהו ובוהו".

מוקדם יותר הערב הופעלו אזעקות מחשש לחדירת כלי טייס עוין ביישובים רבים בגליל המערבי וסמוך לחדרה. עם זאת, לא הופעלו ככל הידוע אזעקות בבנימינה הערב. בצה"ל מתחקרים כעת את הנושא.

זמן קצר לאחר הנפילה, דיווחו תושבים בחיפה על יירוט באזור המפרץ, גם הוא ללא שהופעלה אזעקה. דובר צה"ל אישר כי צה"ל יירט כטב"ם סמוך לחיפה.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כוחות רבים באירוע פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024. איחוד הצלה
כוחות רבים באירוע פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024/איחוד הצלה
כוחות רבים באירוע פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024. צרויה זאבי, TPS
כוחות רבים באירוע פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024/TPS, צרויה זאבי
הגעת פצועים מנפילת כטב"ם, בי"ח שיבא תל השומר, 13 באוקטובר 2024. אבשלום ששוני, פלאש 90
הגעת פצועים מנפילת כטב"ם, בי"ח שיבא תל השומר, 13 באוקטובר 2024/פלאש 90, אבשלום ששוני

ביום שישי האחרון, ערב יום כיפור, כטב"ם שוגר מלבנון לעבר הרצליה. אזעקות הופעלו בגוש דן והשרון. חלק כטב"ם פגע ישירות בבית אבות בעיר וגרם נזק רב לרכוש ולתשתיות חשמל. דיירי בית האבות והצוות התפנו בזמן למרחבים המוגנים, והאירוע הסתיים ללא נפגעים בגוף.

לפני כשבועיים שני כלי טיס בלתי מאוישים, שהגיעו מכיוון מזרח, חדרו לשטח ישראל באזור אילת. ספינת טילים של חיל הים מסוג "סער 5" יירטה אחד מהם, והשני נפל סמוך לנמל. בעקבות הפגיעה שני בני אדם בנמל נפצעו קל מרסיסים, ופונו בידי צוותי מד"א. בדיווח של סוכנות הידיעות סאברין, המזוהה עם המליציות השיעיות בעיראק, נאמר כי הן העומדות מאחורי שיגור שני הכטב"מים. בהמשך אישר צה"ל כי הכטב"מים אכן שוגרו מעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully