וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: 4 חיילי צה"ל נהרגו מפגיעת הכטב"ם בבסיס צבאי סמוך לבנימינה

בשעה שהטירונים התיישבו לאכול, חדר הכטב"ם על גג החדר וגרם לרסס. בצה"ל עדיין לא יודעים להסביר למה לא הופעלו אזעקות, ואיך חמק הכלי ממערכות ההגנה האוויריות. באירוע נפצעו 7 חיילים באורח קשה, ומד"א עדכן כי סך הכל נפצעו באירוע 67 בני אדם

סינק דובר צה"ל כטב"ם בנימינה/דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר לפרסום הלילה (שני) כי ארבעה חיילי צה"ל נהרגו מפגיעת כטב"ם בבסיס צבאי סמוך לבנימינה. באירוע נפצעו עשרות בני אדם, ושבעה חיילים נפצעו באורח קשה. הכטב"ם חדר מתקרת חדר האוכל, והיה רסס.

לפי הערכות מדובר בכטב"ם מסוג ציאד - 107. מתחקיר ראשוני עולה כי שני כטב"מים הגיעו מהמרחב הימי, ואחד מהם יורט על ידי חיל הים מול נהריה. עם הכטב"ם השני אבד מגע - מסיבה שאינה ידועה בשלב זה אך מתוחקרת. גם השאלה מדוע לא הופעלו אזעקות במרחב נמצאת בבדיקת צה"ל

מגן דוד אדום מסר אמש כי 67 בני אדם נפגעו לאחר נפילת הכטב"ם. אמבולנסים וכוחות חירום רבים הגיעו לזירה. מנכ"ל מד"א מסר כי ישנם 4 פצועים במצב אנוש - וכעת הותר לפרסום מותם. חיזבאללה לקח אחריות על הירי, וטען ששוגרו כמה כטב"מים. תחקיר ראשוני של צה"ל אישר: שני כטב"מים שוגרו ואחד יורט. השני 'נעלם' מהמפה, ואז התפוצץ. הסיבה להיעלמות עדיין בבדיקה.

"אנחנו נלמד כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התראה ופוגע בבסיס", אמר הערב דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, שהגיע לזירת האירוע. "איום כלי הטיס הבלתי מאוישים הוא איום שאנחנו מתמודדים אתו מתחילת המלחמה. אנחנו נדרשים להביא הגנה טובה יותר. אנחנו נתחקר את האירוע הזה, נלמד ונשתפר. התפקיד שלנו להגן טוב יותר על חיילינו ועל אזרחי מדינת ישראל", מסר.

חדר אוכל בבסיס בו נפל כטב"ם, 13 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אנחנו נלמד כיצד כלי טיס בלתי מאויש חודר ללא התראה ופוגע בבסיס". זירת הפגיעה בבסיס הצבאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חדר אוכל בבסיס בו נפל כטב"ם, 13 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"זבאללה לקח אחריות על הירי, וטען ששוגרו כמה כטב"מים". זירת הפגיעה בבסיס הצבאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
העברת פצוע מפגיעת כטב"ם, 13 באוקטובר 2024. שלומי גבאי
"באירוע נפצעו עשרות בני אדם, ושבעה חיילים נפצעו באורח קשה". העברת פצוע מפגיעת הכטב"ם/שלומי גבאי

שוקי אוחיון, אביו של אחד הפצועים בבלינסון, מספר לוואלה כי "הבן שלי נכנס כרגע לסיטי. ברוך השם - הוא מרגיש טוב. הוא מתפקד. הוא גם תיפקד באירוע. כמה חיילים שלו נפגעו, זה הדבר הכי קשה. הוא מקבל טלפונים מאימהות והוא לא יכול לענות. הטלפון נמצא אצל הרופאים. אני מקווה שיהיה בסדר. אני מאחל החלמה לפצועים שפצועים יותר קשה. וליבי עם המשפחות".

עוד הוסיף ואמר כי "אני יודע שהם ישבו בחדר אוכל. חזרו מאיזשהו פעילות, הוא אפילו היה על א'. ופתאום הוא שמע פיצוץ במרכז, הוא ראה תמונות ומחזות לא הכי נעימים. אבל הוא מיד- מיד הבין שמדובר בכטב"ם. מיד התחיל לתפקד, פינה את מי שנראה לו פצוע הכי קשה. הוא קרא לאנשים ואירגן את הכל כמה שהוא יכל. ומהר מאוד גם הוא בעצמו התפנה. ברוך השם, הוא פצוע קל, לא רציני, רסיסים בפנים. אני מקווה שכל האירוע יעבור בשלום, ושלא יהיה לנו פצועים. רק אתמול היה יום כיפור, וכולי תפילה שכל החיילים שלנו, הפצועים יחלימו, החטופים יחזרו, ושלא יהיה לנו חיילים הרוגים יותר, מאוד מקווה".

זירת נפילת כטב"ם סמוך לבנימינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חובשים ופראמדיקים ממגן דוד אדום שהיו בזירה סיפרו על האירוע הקשה. אבי כהן, פראמדיק מד"א שהיה בזירה סיפר כי "הגענו למקום בכוחות גדולים מאוד של מגן דוד אדום, חילצו אלינו פצועים והתחלנו לפנות אותם במסוקים צבאיים ובאמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים. הייתה המולה רבה מאוד במקום ומדובר באירוע קשה, אבל הצלחנו לפנות את הפצועים במהירות רבה לבית החולים על מנת שיוכלו להמשיך ולקבל טיפול רפואי".

פראמדיק במד"א רפי שבע הוסיף ואמר כי "מדובר בזירה קשה מאוד, הכרזנו על הזירה כזירת אירוע רב נפגעים וטיפלנו בפצועים שסבלו מפציעות הדף ורסס, הפציעות היו קשות, פינינו את הפצועים לבתי החולים במהירות האפשרית להמשך טיפול רפואי".

פצוע מנפילת כטב"ם, בי"ח בילינסון, 13 באוקטובר 2024. הודיה רן
"כרזנו על הזירה כזירת אירוע רב נפגעים וטיפלנו בפצועים שסבלו מפציעות הדף ורסס". פצוע מנפילת הכטב"ם בבית החולים/הודיה רן

חגית, אימו של אחד הפצועים בבלינסון סיפרה לוואלה: "שבע בערב, בדיוק עשיתי מרק והוא התקשר. אני בכלל לא ידעתי שהיה משהו, הוא אמר לי אמא אני בסדר - נפל כטב"ם. ניתקתי מההלם, התקשרתי עוד פעם ואמרתי לו 'ומה איתך?'. הוא אמר לי 'אני רק עם רסיסים בפנים'. אז הוא אמר שמפנים אותו לבית החולים, ולא ידענו לאן. אנחנו מנתניה, אז נסענו לכיוון בנימינה. הוא אמר רמב"ם בהתחלה, ואז נעצרנו בחדרה כי חשבתי שאולי להלל יפה. ואז הוא אמר שבסוף הוא בדרך לבילינסון במסוק. כששמעתי מסוק בכלל חשבתי שאולי הוא מסתיר ממני משהו, שאני לא אדאג. אבל ברוך השם באנו לפה. תודה לאל, עכשיו נרגעתי. רעדתי ממש. היה לנו נס"

עוד נמסר מדובר צה"ל כי האירוע מתוחקר והודעה נמסרה למשפחות החללים והפצועים. שמותיהם של ההרוגים ימסרו בהמשך. בתוך כך, ביקש להימנע מהפצת שמועות ושמות על אודות נפגעים ולכבד את המשפחות.

נחיתת מסוק שפינה פצועים מפגיעת כטב"ם ליד בנימינה, בי"ח רמב"ם,13 באוקטובר 2024. ללא, פלאש 90
נחיתת מסוק שפינה פצועים מפגיעת כטב"ם ליד בנימינה, בי"ח רמב"ם,13 באוקטובר 2024/פלאש 90, ללא

מוקדם יותר אתמול הופעלו אזעקות מחשש לחדירת כלי טייס עוין ביישובים רבים בגליל המערבי וסמוך לחדרה. עם זאת, לא הופעלו ככל הידוע אזעקות בבנימינה הערב. בצה"ל מתחקרים כעת את הנושא.

זמן קצר לאחר הנפילה, דיווחו תושבים בחיפה על יירוט באזור המפרץ, גם הוא ללא שהופעלה אזעקה. דובר צה"ל אישר כי צה"ל יירט כטב"ם סמוך לחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully