וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למזכ"ל האו"ם: פנה את חיילי יוניפי"ל מדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 16:10

על רקע פציעתם של חיילי האו"ם בימים האחרונים, וכן על סירובם להתפנות מהעמדות, רה"מ פרסם סרטון עם מסר לאנטוניו גוטרש ואמר: "צה"ל ביקש זאת שוב ושוב, והוא נתקל בסירוב שוב ושוב". נתניהו הביע צער על פגיעתם אך ציין כי "חיזבאללה משתמש ביוניפי"ל כמגן אנושי"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפנייה למזכ"ל האו"ם לפנות את חייל יוניפי"ל מגבול לבנון, 13 באוקטובר 2024/עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוציא היום (ראשון) סרטון פנייה למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ואמר כי "הגיע הזמן שתוציא את יוניפי"ל ממעוזי חיזבאללה וממרחבי הלחימה". הפנייה של נתניהו מגיעה על רקע האירועים האחרונים בגבול שהובילו לפציעתם של חיילי יוניפי"ל, וכן על סירובם להתפנות.

"צה"ל ביקש זאת שוב ושוב, והוא נתקל בסירוב שוב ושוב, שכל כולו מכוון לתת חומת מגן אנושית למחבלי חיזבאללה", אמר ראש הממשלה, "הסירוב שלך לפנות את חיילי יוניפי"ל הופך אותם לבני ערובה של חיזבאללה. זה מסכן גם אותם וגם את חיי חיילינו".

ראש הממשלה נתניהו הביע צער על הפגיעה בחיילים ואמר כי "אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי למנוע פגיעה כזאת", וציין כי הדרך הפשוטה והמתבקשת כדי להבטיח זאת, היא פשוט להוציא אותם מאזור הסכנה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפנייה למזכ"ל האו"ם לפנות את חייל יוניפי"ל מגבול לבנון, 13 באוקטובר 2024. עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ, אתר רשמי
ביקורות של ראש ממשלת איטליה על הפגיעה ביוניפי''ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

לדבריו, "כמה ממנהיגי אירופה מפעילים לחץ במקום הלא נכון. במקום להעביר ביקורת על ישראל - הם צריכים להפנות את הביקורת שלהם לחיזבאללה, שמשתמש ביוניפי"ל כמגן אנושי, בדיוק כפי שהחמאס בעזה משתמש באונר"א כמגן אנושי. לצערי שם אונר"א גם משתף פעולה עם חמאס".

בינתיים נמשכת הביקורת בקרב מנהיגים אירופים על ישראל והירי שלה על כוחות יוניפי''ל, כך למשל ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, שוחחה עם ראש הממשלה נתניהו ואמרה שההתקפות על חיילי יוניפי"ל בלתי מקובלות.

מלוני, ביקשה מנתניהו להבטיח את שלומם של משקיפי האו"ם בדרום לבנון. היא הדגישה כי רק יישום מלא של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם יבטיח יציבות וביטחון משני צידי הגבול. היא עוד הוסיפה, כי יש לפעול לבלימת ההסלמה באזור וציינה שאיטליה מוכנה לסייע בכך כמי שעומדת בראש פורום מדינות ה-G7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully