וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניפי"ל סירב לבקשה ישראלית לפנות את חייליו מעמדות בדרום לבנון שסמוכות לגבול עם ישראל

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 18:54

צה"ל ביקש מיוניפי"ל להרחיק את חייליו 5 ק"מ מהגבול כדי שלא ייפגעו מהפעולה הקרקעית. היום, הודיע הארגון ש-2 מחייליו נפצעו מירי טנק צה"לי. בשל התקרית, השגריר ברומא זומן לשיחת בירור. דובר יוניפי"ל: התקבלה החלטה בהסכמת המדינות שתורמות חיילים לכוח לא לפנות עמדות

קויק: אזרחים בלבנון רגמו רכב של יוניפי"ל אחרי הפיצוצים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

כוח משקיפי האו"ם סירב בימים האחרונים לבקשה ישראלית לפנות את חייליו מעמדות בדרום לבנון שסמוכות לגבול עם ישראל - כך אמרו בכירים ישראלים ובכירים ביוניפי"ל.

למה זה חשוב:

  • ביממה האחרונה גברה המתיחות בין ישראל לבין יוניפי"ל ובין ישראל למדינות שחייליהן משתייכים לכוח ובהן איטליה, צרפת, אירלנד וצרפת על רקע כמה מקרים בימים האחרונים שבהם כוחות צה"ל ירו לעבר עמדות יוניפי"ל.
  • היום הודיע יוניפי"ל כי שניים מחייליו נפצעו כאשר טנק של צה"ל ירה לעבר עמדה שבה הם שהו באזור בו מתבצעת הפעולה הקרקעית של צה"ל.
  • שגריר ישראל באיטליה זומן היום לשיחת בירור במשרד החוץ ברומא בעקבות התקרית. שר ההגנה האיטלקי אמר כי הביע מחאה בפני שר הביטחון יואב גלנט.

מאחורי הקלעים:

בכירים ישראלים אמרו כי צה"ל ומשרד החוץ פנו למפקדי יוניפי"ל ולאגף כוחות שמירת שלום במטה האו"ם בניו יורק וביקשו שכוחות יוניפי"ל יתפנו למרחק של חמישה קילומטרים מהגבול עם ישראל כדי שלא ייפגעו מהפעולה הקרקעית של צה"ל. לדבריהם, מפקדי יוניפי"ל דחו את הבקשה.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

מה הם אומרים:

  • דובר יוניפי"ל, אנדריאה טנטי, אמר לוואלה כי ישראל ביקשה שחיילי הכוח יפנו את עמדותיהם הקרובות לגבול, אך הדגיש כי התקבלה החלטה בהסכמה עם כל המדינות שתורמות חיילים לכוח, לא לפנות את העמדות.
  • "משקיפי האו"ם נשארים בכל העמדות ודגל האו"ם ממשיך להתנוסס מעליהן. למרות האתגרים אנו ממשיכים לעקוב כמיטב יכולתנו אחרי המצב, אם כי ההפגזות המתמשכות מגבילות את יכולתנו לפקח ולספק סיוע הומניטרי לאזרחים לבנונים", הוא אמר.
  • דובר יוניפי"ל הוסיף כי הבטיחות והביטחון של משקיפי האו"ם הם בראש סדר העדיפויות והדגיש שכל הגורמים שמעורבים בלחימה חייבים להבטיח זאת.
  • "אנו ממשיכים להאיץ בלבנון ובישראל להתחייב מחדש להחלטת מועצת הביטחון 1701 - במעשים, לא רק במילים - כפתרון הקיים היחיד להחזרת היציבות באזור", אמר טנטי.
  • עוד באותו נושא:
  • יוניפי"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully