וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניפי"ל: שני חיילים מכוחותינו נפצעו מירי של צה"ל בלבנון

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 20:43

כוח האו"ם שהמטה שלו בנקורה, מסר כי טנק מרכבה של צה"ל ירה לעבר מגדל תצפית ופגע בו ישירות: "כל תקיפה מכוונת על כוח השלום היא הפרה חמורה של הדין הבינלאומי. הצבא ירה בכוונה על העמדה"

קויק: אזרחים בלבנון רגמו רכב של יוניפי"ל אחרי הפיצוצים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

שני חיילי יוניפי"ל נפצעו הבוקר (חמישי) במטה הכוח בנקורה, צפונית לראש הנקרה. מיוניפי"ל נמסר שהם נפצעו כשטנק מרכבה של צה"ל ירה לעבר מגדל תצפית במטה יוניפי"ל בנקורה, פגע בו ישירות והם נפלו. "מטה נקורה של יוניפי"ל ועמדות סמוכות נפגעו שוב ושוב. למרבה המזל, הפציעות, הפעם, אינן חמורות, אך השניים נשארים בבית החולים", נמסר.

לדברי יוניפי"ל חיילי צה"ל ירו גם על עמדת או"ם אחרת, סמוך לחניתה, פגעו בכניסה לבונקר שבו חיילי האו"ם מצאו מקלט, ופגעו בכלי רכב ובמערכת תקשורת. ע"פ ההודעה מזל"ט של צה"ל נצפה אותה עת טס במרחב עמדת האו"ם. "אתמול ירו חיילי צה"ל בכוונה לעבר מצלמות הניטור ההיקפי של העמדה והשביתו אותן", מלין מטה כוח האו"ם, "הם גם ירו בכוונה על עמדת יוניפי"ל בראס נקורה, שם היו נערכות הפגישות המשולשות הקבועות לפני המלחמה. מהירי נפגעה התאורה ותחנת ממסר".

כוחות יוניפי"ל בנאקורה, לבנון, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
"מיוניפי"ל נמסר שהם נפצעו כשטנק מרכבה של צה"ל ירה לעבר מגדל תצפית". יוניפ"יל בנקורה, 2020/רויטרס

"אנו מזכירים לצה"ל ולכל המעורבים את חובותיהם להבטיח את שלומם וביטחונם של אנשי האו"ם ורכושם ולכבד את עקרון החסינות של שטחי האו"ם בכל עת", מסר יוניפי"ל, "כוחות השלום של יוניפי"ל נמצאים בדרום לבנון כדי לתמוך בשיבה ליציבות תחת המנדט של מועצת הבטחון. כל תקיפה מכוונת על כוח השלום היא הפרה חמורה של הדין הבינלאומי ושל החלטת מועצת הביטחון 1701. אנחנו במגעים עם צה"ל בנושאים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully