וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בג"ץ ידון שוב בענייני הוועדה לבחירת שופטים ובמינוי שופטים לכלל הערכאות

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 11:03

לאחר שנקבע כי על שר המשפטים לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולבחור נשיא לעליון, בג"ץ ידון שוב בשאלה מדוע לא מונו שופטים באמצעות הוועדה. לטענת השר, תפקידו רוקן על ידי העליון ב"ניגוד עניינים חריף". בנוסף הממשלה צפויה לחדש את חברותה של השרה אורית סטרוק בוועדה

תגובת שר המשפטים יריב לוין בנוגע להחלטת בג"ץ. 8 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

בג"ץ ידון שוב בענייני הוועדה לבחירת שופטים ובסוגיית מינוי כלל השופטים לבית המשפט העליון. מדובר בעתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר בעניין קביעת סדר היום של הועדה לבחירת שופטים ומינוי שאר השופטים לבית המשפט העליון ולשאר הערכאות שטרם מונו.

תשובת שר המשפטים, יריב לוין, בנושא הייתה שתפקידו רוקן על ידי בג"ץ כשזה קבע כי על לוין לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולמנות נשיא לעליון, ולכן לדבריו לא מתנהלים מגעים בינו לבין שאר חברי הוועדה. עוד דווח כי היום הממשלה צפויה לחדש את חברותה של השרה אורית סטרוק בוועדה לבחירת שופטים.

שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

בספטמבר האחרון בג"ץ פסק פה אחד כי על שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולבחור נשיא לעליון תוך 14 ימים. לוין הציע פשרה לפיה ימונה למשך שנה המועמד מטעמו, השופט יוסף אלרון - אולם הצעה זו נדחתה על ידי מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן.

בתגובה להחלטה זו ובצעד חריג העמיד לוין את כל שופטי העליון לנשיאות בית המשפט, וטען כי העליון הפקיע את סמכויותיו, "אנו מצויים בעיצומה של מלחמת קוממיות ואסור שנעסוק בעת הזו בהליך מינוי כה שנוי במחלוקת", כתב. "כפו בצו את העיסוק בנושא זה דווקא בימים אלה. כל זאת, במחשבה שיוכלו לכפות את מינוי נשיאם באמצעות הליך הנגוע בניגוד עניינים חריף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully