וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניגוד עניינים חריף": בצעד חריג, לוין מעמיד את כל שופטי העליון לנשיאות ביהמ"ש

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 23:14

לוין טען כי הוא מפרסם את הרשימה אחרי שבית המשפט העליון, לשיטתו, הפקיע את סמכויותיו. "אנו מצויים בעיצומה של מלחמה. אסור שנעסוק בעת הזו בהליך מינוי כה שנוי במחלוקת", תקף את בג"ץ. "כפו את ההליך בצו, במחשבה שיוכלו לכפות מינוי נשיא"

תגובת שר המשפטים יריב לוין בנוגע להחלטת בג"ץ. 8 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

בצעד חריג, לוין מעמיד את כל שופטי העליון לנשיאות ביהמ"ש העליון - לאחר שהוטל עליו צו להציג את מועמדיו עד היום בחצות. "אנו מצויים בעיצומה של מלחמת קוממיות ואסור שנעסוק בעת הזו בהליך מינוי כה שנוי במחלוקת", כתב. "כפו בצו את העיסוק בנושא זה דווקא בימים אלה. כל זאת, במחשבה שיוכלו לכפות את מינוי נשיאם באמצעות הליך הנגוע בניגוד עניינים חריף".

עוד הוסיף לוין כי הוא מפרסם את הרשימה אחרי שבית המשפט העליון, לשיטתו, הפקיע את סמכויותיו.

שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

מה משמעות המהלך?

לוין מבין את מגבלות הכוח וציית לפסק הדין של בג"ץ - כפי שב"כ ציון אמיר אמר לי היום, וייתכן שהוא גם היה מי שהסביר לו שרעיון כזה לא כדאי.

‏יחד עם זאת הוא בהחלט "עוקץ" את בית המשפט ומעמיד את כלל השופטים לתפקיד, בזה לוין משיג את מטרתו - שבירת הסניוריטי.

‏אבל בגלל שסטרוק בחוץ ולוין והממשלה לא מינו אף אחד אחר תחתיה, כרגע לשופטים וללשכה יש רוב. ובקיצור מזל טוב לשופט יצחק עמית.

ובנוסף לכך, ביום שלישי הבא מ"מ נשיא בית המשפט העליון פוגלמן פורש, ואז יש שאלה משפטית מעניינת האם השופט עמית נכנס באופן מיידי לתפקיד או שאנחנו נשארים בלי נשיא. ‏השאלה הזאת לא הוכרעה כי לא היינו במצב כזה עד כה.

חברת הוועדה לבחירת שופטים, חה"כ קארין אלהרר, הגיבה: "התנהלות השר לוין מבישה. כך נראה שר שמתנהל בהפקרות ומטריל מדינה שלמה. למרות הכל לוין לא יוכל להתחמק, נשיא בית משפט עליון קבוע ימונה".

  • עוד באותו נושא:
  • יריב לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully