וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג מפגיעת טיל נ"ט ביראון - ניסן מירם, אזרח תאילנד בן 42

עודכן לאחרונה: 11.10.2024 / 11:59

בעקבות פגיעת טיל נ"ט בשטח החקלאי של יראון הבוקר: נקבע מותו של ניסן מירם, אזרח תאילנד בן 42 שעבד בענף החלקאות בקיבוץ. שר הפנים: "החובה לשמור על חיי כל אדם גוברת על פתיחת טפטפות בשטח חקלאי מפונה"

תיעוד יירוטים,צפת, 9 באוקטובר 2024/מנוחי אסולין

כתוצאה מירי חיזבאללה הבוקר (שישי) מלבנון, ופגיעת טיל נ"ט בשטח החלקאי של יראון, נפגע ונהרג ניסן מירם, אזרח תאילנד בן 42, שעבד בענף החקלאות בקיבוץ.

"חל איסור על פי החוק להעסיק עובדים זרים ביישובים מפונים", אומר שר הפנים משה ארבל ומוסיף כי שוחח הבוקר עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה בעקבות רצח הפועל מתאילנד מטיל שירה חיזבאללה, "סיכמתי על החמרת האכיפה כנגד המעסיקים של עובדים זרים ביישובים המפונים. החובה לשמור על חיי כל אדם גוברת על פתיחת טפטפות בשטח חקלאי מפונה".

דיווח זה מגיע על רקע בוקר סוער בצפון עם מטח לעבר עכו והקריות והפעלת נוהל חשש לחדירת מחבלים בישובי מרום הגליל. רק לפני יומיים (שלישי) נרצחו רויטל יהוד (45) ובן זוגה דביר שרביט (43), יחד עם שלושת הכלבים שלהם - ג'וני, מיקה ואורקה, במטח הירי הכבד לעבר קרית שמונה.

פינוי עובדים זרים שנפגעו מטיל נ"ט בעת שעבדו במטע באצבע הגליל, 4 במרץ 2024. תיעוד מבצעי, מד"א
פינוי עובדים זרים שנפגעו מטיל נ"ט בעת שעבדו במטע באצבע הגליל, 4 במרץ 2024/מד"א, תיעוד מבצעי

זו לא הפעם הראשונה שמחבלי חיזבאללה יורים לעבר חקלאים, בחודש מרץ האחרון אזרח תאילנדי כבן 30, עובד מטע אפרסקים במושב מרגליות, נהרג מירי נ"ט לעבר היישוב. שבעה עובדים נוספים נפצעו.

בדצמבר נהרג החקלאי אייל אוזן, בן 54 מגשר הזיו, בשעה שהיה במטע התפוחים שלו ליד הישוב מתת.
פעמים רבות נורו טילי נ"ט ללולים במושבים סמוכי הגבול, בשעה שעבדו בתוכם ורק בנס מקרים אלו הסתיימו ללא נפגעים, אבל גרמו לנזקים כבדים מאד בלולים.

"נראה כי שוב מהגרי העבודה בחקלאות בקווי העימות ממשיכים לשמש כבשר תותחים", כך נמסר מטעם קו לעובד וד"ר יהל קורלנדר מהמכללה האקדמית תל חי, שהוסיפה כי החקלאים ממשיכים לעבוד כרגיל ו"ללא מיגון ביישובים שכל תושביהם פונו זה מכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully