וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בזירת הפיגוע בחדרה: "כנראה זה מה שנגזר עלינו, צריך להיות חזקים"

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 15:32

המפכ"ל דני לוי הגיע בצהריים לאחת מזירות הפיצוע הקשה בחדרה וסיפק אמירה אומללה. עוד הוא הוסיף כי המשטרה פרוסה בכל רחבי הארץ וכי "תחושת הביטחון והביטחון של הציבור הוא הדבר הכי חשוב היום למדינת ישראל"

כוחות חמושים באחת מזירות הדקירה בחדרה/שלומי גבאי

האמירה האומללה של מפכ"ל המשטרה: רנ"צ דני לוי הגיע היום (ראשון) בצהריים לאחת מזירות הפיגוע בחדרה ואמר כי "כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזו ואנחנו צריכים להיות חזקים".

כשהוא מלווה בקצינים נוספים ובראש העיר חדרה, ניר בן חיים, אמר לוי כי "שוטרים נמצאים בכל מקום וגם כמו שראיתם היום, תגובה מהירה של של מחוז חוף ותחנת חדרה להרבה מאוד זירות", ציין בהתחייסות לנפילות הרבות ערב המטחים של חיזבאללה מצפון. הוא עדכן כי שב"כ מעורב בחקירת האירוע: "נבוא חשבון עם כל מי שקשור לאירוע, זה מי שלח, מי שכנע אותו במסגד או בכל מקום אחר, מי הביא אותו למצב שהוא עולה על אופנוע ופוגע ביהודים ללא שום סיבה ולכן אנחנו נבדוק את כולם.

"לצערי יש פצועים, אבל כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזו ואנחנו צריכים להיות חזקים. אנחנו כמשטרה פרוסים בכל הגזרות, אנחנו נהיה שם גם כדי למנוע. התרחש אירוע. תחושת הביטחון והביטחון של הציבור הוא הדבר הכי חשוב היום למדינת ישראל, ואנחנו הגוף שעושה הכל עם כל השותפים שלנו כדי להביא את זה לידי ביטוי".

לכל העדכונים מזירת הפיגוע

דניאל לוי, מפכ"ל המשטרה, 15 בספטמבר 2024. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
דניאל לוי, מפכ"ל המשטרה, 15 בספטמבר 2024/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90
כוחות חמושים באחת מזירות הדקירה בחדרה. שלומי גבאי
כוחות חמושים באחת מזירות הדקירה בחדרה/שלומי גבאי

"הבחנתי באנשים נמלטים בבהלה חשבתי בהתחלה שמדובר בטיל שנפל בגלל ימי המלחמה אבל לא שמעתי רעש יצאתי החוצה והבחנתי באדם שדוקר אנשים מיד אנשים עם נשק ניטרלו אותו", סיפר עדי נטף, אזרח חמוש ששהה בקרבת הזירה.

"השוטרים הפשיטו את המחבל ובדקו שאין עליו חגורת נפץ. הכל קרה כל כך מהר" - כך העידה עו"ד חגית בוחניק שמשרדה נמצא ממש במקום הפיגוע "הייתי בפגישת עבודה כלפתע נשמעו יריות וצעקות. שוטרים שהגיעו במהרה כרזו לנו להסתגר במשרדים ובבתים הבטתי מהחלון ראיתי את נטרול המחבל ע"י האזרח החמוש והשוטרים. הבנתי מיד שזה פיגוע והמון כוחות ביטחון והצלה הגיעו. לא האמנתי שיכול להתרחש פיגוע כזה, ועוד לפני יום כיפור".

תושב חריש ומנהל סניף חריש בארגון 'שומרי הארץ', יוסי שוורץ, הוא זה שנטרל את המחבל עם אזרחים אחרים, כוחות צבא ומשטרה.

בשיחה עם 'קול חריש' סיפר יוסי שוורץ: "הייתי בסידורים ברחוב הרברט סמואל בחדרה. כששמעתי את הדיווח, תוך כדי ראיתי אנשים רצים לתוך סמטה עם נשקים שלופים ותוך צעקות, הגעתי לנקודה וזיהיתי את המחבל חבוש קסדה לראשו ומעיל כשכולו מגואל בדם - וחתרתי למגע".

"צעקנו לעברו כמה אנשים שירים ידיים וישכב על הרצפה, אבל הוא לא הקשיב והחל לזוז. אחד החיילים שהיה עם נשק ארוך, שחרר כדור באוויר להרתעה. בזמן הזה המחבל ניסע לשלוף משהו מתוך המעיל. תוך כדי שהוא שולח יד, קפץ בחור עם כובע משטרה לעברו, חתרתי איתו יחד למגע, הורדנו ואזקנו את המחבל, תוך כדי ניסיון להדוף את ההמון, כדי שהמשטרה תיקח פיקוד. ראוי לציין שתוך שניות ספורות כבר היו שוטרים מסביב".

תפיסת המחבל בזירת הפיגוע בחדרה,9 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תפיסת המחבל בזירת הפיגוע בחדרה,9 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות חמושים באחת מזירות הדקירה בחדרה. שלומי גבאי
כוחות חמושים באחת מזירות הדקירה בחדרה/שלומי גבאי

פיגוע דקירה רב זירתי בחדרה: 7 פצועים בארבע נקודות שונוות ברחבי העיר. הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה שבעיר, 1במצב אנוש, 1 במצב קשה 4 בינוני, ו-1 במצב קל. המחבל, שעבר מזירה לזירה באופנוע עליו היה רכוב, נוטרל לאחר מרדף ארוך ברחבי העיר בו השתתפו כוחות משטרה רבים.

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א ויקי קלי סיפר: "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".

תוך דקות ספורות מקבלת הדיווח על האירוע הגיע ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים לזירה. ראש העיר הנחה את צוותי הביטחון והשיטור העירוני של העירייה לתגבר את הסיורים ולחבור לכוחות הביטחון הפועלים בעיר. כמו כן, עד סיום האירוע הנחה ראש העיר לא לשחרר את התלמידים מהגנים ומבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully