וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סינוואר קרא "להחיות את הפיגועים בישראל" - ימים לפני פיצוץ הרכב בתל אביב

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 8:25

בוול סטריט ג'ורנל טוענים שהקריאה הגיע ימים לפני שתושב שכם הגיע לרחוב הלח"י שבתל אביב והפעיל מטען חבלה - שגבה את חייו בלבד. לפי גורמים ערביים, לא נרשמה אופוזיציה לסינוואר בקרב צמרת חמאס, כשאף אחד מהם לא העז להתבטא נגד הקריאה

קויק: סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

מנהיג חמאס יחייא סינוואר הורה באוגוסט "להחיות את פיגועי ההתאבדות" בישראל, ימים לפני ניסיון הפיגוע בתל אביב, בו התפוצצה משאית ברחוב הלח"י בעיר - כך מדווחים הבוקר (רביעי) בוול סטריט ג'ורנל. בפיצוץ, כזכור, נהרג יוזם הפיגוע לבדו, תושב שכם כבן 50 שהגיע למקום והפעיל מטען חבלה שנשא.

לפי גורמים ערביים, לא נרשמה אופוזיציה לסינוואר בקרב צמרת חמאס, כשאף אחד מהם לא העז להתבטא נגד הקריאה.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023/רויטרס

לישראל יש הוכחות שכוחות צה"ל היו קרובים במהלך התמרון ברצועת עזה למנהיג חמאס, יחיא סינוואר, כך לפי גורמי ביטחון. בנוסף ישנן הערכות שסינוואר שהה בקרבת חטופים.

אמש, בכיר ישראלי אישר כי הגיע לישראל מידע לפיו סינוואר חידש בימים האחרונים את הקשר עם נציגי הארגון בקטאר והעביר מסרים. הבכיר הישראלי ציין כי לא ברור מתי בדיוק נשלחו המסרים, אך הדגיש כי לא היה ניכר בהם כי שינה או הגמיש את עמדותיו בנוגע לעסקת החטופים. גם בערוץ הסעודי "אל-ערביה" דווח כי סינוואר חידש בימים האחרונים את הקשר בקטאר.

בשבועות האחרונים במערכת הביטחון הגדירו את סינוואר כמנותק קשר. לפי גורמים במערכת הביטחון, הוא לא יצר קשר עם הסביבה ולא העביר מסרים החוצה כבר כמה שבועות - גם לא לאחר חיסול נסראללה. בשבועות האחרונים, התפרסמו דיווחים רבים על היעלמותו - אולי כדי לגרום לסינוואר לפרסם הכחשות.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully