וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שהודו בשיבוש החקירה: השוטרים שתקפו את ח"כ כסיף לא הועמדו לדין

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 15:53

חבר הכנסת עופר כסיף הגיש ערעור לפרקליטות המדינה בעקבות ההחלטה של המחלקה לחקירות שוטרים שלא להעמיד לדין את השוטרים שתקפו אותו בהפגנה במזרח ירושלים. זאת, על אף שחלקם הודו בחשדות נגדם ובתיאום עדויות כוזבות

תיעוד: ח"כ עופר כסיף הותקף ע"י שוטרים במהלך הפגנה במזרח ירושלים/צילום: ניצן רון

חבר הכנסת עופר כסיף הגיש ערעור לפרקליטות המדינה על החלטת המחלקה לחקירות שוטרים שלא להעמיד לדין מספר שוטרים שתקפו אותו ואף הודו בחשד ששיבשו את החקירה נגדו ותיאמו עדויות כוזבות.

כסיף, התלונן שהותקף בידי שוטרים ובמיוחד בידי שוטר ספציפי במהלך הפגנה חוקית בירושלים המזרחית והדברים תועדו בסרטון. במהלך חקירת מח"ש, נחקרו תחת אזהרה מספר שוטרים ושוטרות בחשד ששיבשו את החקירה ותיאמו עדויות כוזבות, חלקם אף הודו בכך. למרות זאת החליטה המחלקה להימנע מהעמדתם לדין פלילי.

ערעור על החלטה זו מטעם חבר הכנסת, הוגשה לפרקליטות המדינה באפריל 2022 על ידי עורך הדין דניאל חקלאי. בתגובה הפרקליטות הבטיחה בכתב למסור את הכרעתה עד ה26 במרץ 2023. עד היום - שנה וחצי מאז - לא הועברה אל כסיף ואל עורך דינו החלטה מטעם פרקליטות המדינה.

ח"כ עופר כסיף לאחר שהותקף בידי שוטרים בהפגנה בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים - 9 באפריל 2021. -, רויטרס
ח"כ עופר כסיף לאחר שהותקף בידי שוטרים בהפגנה בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים - 9 באפריל 2021/רויטרס, -

באפריל 2021, חבר הכנסת עופר כסיף הותקף על ידי שוטרים בהפגנה שנערכה נגד פינוי משפחות פלסטיניות, בשכונת שיח ג'ראח שבמזרח ירושלים. בתיעוד נראים כמה שוטרים דוחפים את כסיף, תופסים ומפילים אותו לרצפה - וחובטים בו באגרופים.

לטענתו של כסיף לאחר המקרה, השוטרים מנעו ממנו עזרה רפואית. "המשטרה התחילה להשתולל בלי שום התגרות, בלי שום סיבה", אמר. "שוטר נתן לי אגרוף לפנים, שבר לי את המשקפיים גררו אותי לרצפה וגם כששכבתי המשיכו להכות אותי ושני שוטרים גם קיללו, לא נתנו לפרמדיקית שהייתה שם לגשת אליי לעזרה וקרעו לי את החולצה".

בעקבות התקרית חבר הכנסת הגיש תלונה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, ולאחריה גורמים בסביבת המפכ"ל אמרו לוואלה כי הוא "מגבה באופן מלא" את השוטר שהכה את ח"כ כסיף. בסביבת המפכ"ל טענו כי שבתאי עיין בחומרים שהוצגו לו, וכי בידי המשטרה סרטון שבו נראה ח"כ כסיף כשהוא בועט קודם בשוטר ומכניס אצבע לעינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully