וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו מילים שישראלים רבים יתקשו לשמוע ב-7 באוקטובר. אבל חייבים להשמיע אותן

סיימון וולטרס | שגריר בריטניה בישראל

7.10.2024 / 9:10

לפני שנה, הראתה ישראל לעולם איך עומדים בכאב בלתי נתפס. אבל אסור להתעלם מכך שככל שהמלחמה נמשכת, האבידות בנפש גוברות והולכות. דווקא ב-7 באוקטובר, יש לשרטט מחדש חזון של מזרח תיכון שבו ישראל ומדינה פלסטינית משגשגות זו לצד זו | שגריר בריטניה בישראל בטור מיוחד

שנה ל-7 באוקטובר: נועה ארגמני משחזרת את החטיפה/מזמור הפקות

היום, ב-7 באוקטובר 2024, שנה ליום הנורא שבו העם בישראל חווה מעשי זוועה ברוטליים מצד חמאס, אני רואה את החברה הישראלית - שהפגינה יכולות עמידה ואחווה ראויות לציון אל מול אתגרים בלתי נתפסים של סבל ואימה. אני עדיין נדהם מהעוצמה והחוזק של המשפחות שפגשתי - אלו שבאופן טרגי איבדו את יקיריהן, אלו שבאופן בלתי נתפס עדיין ממתינים לאהוביהם שישובו מעזה, ואלה שנאלצו לעזוב את בתיהם. ישראל הראתה לעולם מה המשמעות של התאחדות כחברה. אף שיש נושאים שנויים במחלוקת ברמה הפוליטית, הישראלים והישראליות הראו מחויבות יוצאת מגדר הרגיל האחד לרעהו ולארצם.

אבל לנו - גם לקהילה הבינלאומית, וגם לישראלים - אסור להתעלם מהעובדה שככל שהמלחמה נמשכת, האלימות גובה יותר ויותר חיים. ממשלת בריטניה הביעה עמדה ברורה: אנחנו רוצים לראות את שחרורם המיידי של החטופים והפסקת אש מיידית בעזה. אנחנו רוצים לראות עיסוק רציני בתוכנית לשלב הבא בעזה, שיאפשר את שיקום הרצועה תחת ממשלה אחרת, במעורבות הרשות הפלסטינית, העולם הערבי והקהילה הבינלאומית. זהו הנתיב לחזון שכולנו בוודאי רוצים לראות: מזרח תיכון משגשג בשלום. משמעות הדבר, בין השאר, היא מדינת ישראל שתשגשג בבטחה, לצד מדינה פלסטינית שתשגשג אף היא. ככל שהדבר נראה רחוק, זהו הפתרון היחידי שיש לו סיכוי כלשהו להצליח.

ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי. ראובן קסטרו
ישראל עמדה בגבורה בסבל ובאימה בלתי נתפסים. הרס בקיבוץ בארי לאחר 7 באוקטובר/ראובן קסטרו

אנו מודעים לקושי שיש לרבים בחברה הישראלית לקבל את המילים הללו דווקא ביום הזה. אבל חברים לא משקרים זה לזה, ואנחנו חברים שלכם, למרות ניסיונותיהם של מעטים לטעון כאילו בריטניה "נגד ישראל" באופן כלשהו. ההפך הוא הנכון: בריטניה היא חברה קרובה של ישראל, ובאופן עקבי תמכנו בזכותה של ישראל להגן על עצמה ובצורך הבסיסי של העם בישראל להיות מסוגלים לחיות בביטחון, ללא כל איום בטרור.

זה לא אומר שאנחנו מסכימים על הכל - אין שתי ממשלות שמסכימות בכל נושא. אנחנו מתנגדים להרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית, ולקיצונים שאותם אנחנו רואים דרך קבע פועלים באלימות נגד פלסטינים. זה לא רק פוגע בפלסטינים, אלא מנוגד לאינטרסים ולערכים של מדינת ישראל עצמה. כמו כן, אנחנו עומדים על כך שכשישראל מיישמת את את זכותה להגנה עצמית, עליה להיצמד לסטנדרטים של מדינת חוק דמוקרטית. ההיצמדות לסטנדרטים האלה היא שמבדילה בין מדינות דמוקרטיות לדיקטטורות ואף לארגוני טרור. האחרונים מנצחים כשהם מצליחים להתגרות בנו עד כדי כך, שאנחנו שוכחים את הערכים שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פעילות צה"ל בגבול עזה. דובר צה"ל
גם בהגנה עצמית אסור לשכוח את הערכים. כוחות צה"ל בגבול עזה/דובר צה"ל
שגריר בריטניה בישראל סיימון וולטרס, 6 באוקטובר 2024. שגרירות בריטניה בישראל, אתר רשמי
שגריר בריטניה בישראל, סיימון וולטרס/אתר רשמי, שגרירות בריטניה בישראל

אנחנו חיים בזמנים מאתגרים, חסרי תקדים. העם הבריטי והעם בישראל חולקים היסטוריה משותפת ארוכה של תמיכה הדדית בזמנים של קושי וסבל. אישה אחת שמגלמת את היחסים הללו היא חנה סנש, גיבורת ישראל אמיתית שנפלה בזמן שירותה בכוחות הבריטיים המיוחדים, במלחמה בנאצים. בצדק גם זוכרים אותה הודות לכתיבתה וליצירתה השירית. אחד הציטוטים המוכרים ביותר שלה רלוונטי היום יותר מתמיד, בשעה שאנחנו זוכרים את אלו שנרצחו לפני שנה:

יֵשׁ כּוֹכָבִים שֶׁאוֹרָם מַגִיעַ אַרְצָה,
רַק כַּאֲשֶׁר הֶם עַצְמָם אָבְדוּ וְאֵינָם.
יש אֲנָשִׁים שֶׁזִיו זִכְרָם מֵאִיר
כַּאֲשֶׁר הֵם עַצְמָם אֵינָם עוֹד בְּתוֹכֵנוּ.
אוֹרוֹת אֵלֶה הַמַּבְהִיקִים בְּחֶשְׁכַת הַלַיִל -
הֵם הֵם שֶׁמַּרְאִים לָאָדָם אֶת הַדֶּרֶךְ.

בין אלו שנרצחו ב-7 באוקטובר היו כמה וכמה שהקדישו את חייהם לשלום. הבא נאפשר להם לשמש לנו דוגמה וניצמד לתקווה שבמילותיה של חנה סנש, שיכוונו אותנו לעבר עתיד טוב יותר.

הכותב הוא שגריר בריטניה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully