וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הכריז על מזכ"ל האו"ם כאישיות בלתי רצויה בישראל

עודכן לאחרונה: 2.10.2024 / 13:37

במסגרת החלטתו אסר כ"ץ על כניסתו של אנטוניו גוטרש לישראל כי לא גינה את המתקפה האיראנית על ישראל, "וכן בהמשך למדיניותו האנטי-ישראלית מתחילת המלחמה". לדבריו, "מי שלא מסוגל לגנות באופן חד משמעי את ההתקפה הנפשעת - אינו ראוי לדרוך על אדמת ישראל"

מזכ"ל האו"ם נפגש משפחות של בני ערובה המוחזקים בעזה/רויטרס

שר החוץ, ישראל כ"ץ, הכריז היום (רביעי) על מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כאישיות בלתי רצויה בישראל ולאסור על כניסתו למדינה. זאת, לדברי כ"ץ, "על רקע העובדה שבתגובתו למתקפה הנפשעת של איראן על ישראל, לא הזכיר את השם איראן ולא גינה באופן חד משמעי את תוקפנותה החמורה, וכן בהמשך למדיניותו האנטי-ישראלית מתחילת המלחמה".

עוד הוסיף השר כ"ץ כי "מי שלא מסוגל לגנות באופן חד משמעי את ההתקפה הנפשעת של איראן על ישראל, כפי שעשו כמעט כל מדינות העולם, אינו ראוי לדרוך על אדמת ישראל. מדובר במזכ"ל שלא הוקיע עד היום את הטבח ופשעי המין שביצעו רוצחי החמאס ב-7 באוקטובר, ולא הוביל להחלטות שיכריזו עליהם כארגון טרור".

לדבריו, "מזכ"ל שמעניק רוח גבית לטרוריסטים, לאנסים ולרוצחים של חמאס, חיזבאללה, החות'ים ועתה לספינת האם של הטרור העולמי איראן - ייזכר ככתם לדיראון עולם בתולדות האו"ם. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה ולשמור על מעמדה וכבודה הלאומי עם או בלי אנטוניו גוטרש".

מזכיר האו"ם אנטוניו גוטרש בדיון במועצת הביטחון בעקבות התקיפה האיראנית בישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
אישיות בלתי רצויה בישראל. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש/רויטרס

אמש, אזעקות נשמעו בכל רחבי הארץ לאחר זוהו שיגורים של טילים בליסטיים מאיראן. הדי פיצוצים נשמעו באזורים רבים וזוהו פגיעות במרכז וכן זוהתה נפילה של רסיס מיירט בדרום. לפי ההערכות, כ-180 שיגורים זוהו ולמעלה מ-1,800 אזעקות נשמעו בעקבות המתקפה.

כשלושה שבועות מתחילת המלחמה, אמר גוטרש בדיון במועצת הביטחון של האו"ם כי מתקפת הטרור של חמאס "לא התרחשה בוואקום. העם הפלסטיני היה נתון ל-56 שנים של כיבוש חונק", וציין כי ה"סבל של הפלסטינים לא מצדיק את ההתקפות של חמאס והתקפות חמאס אינן מצדיקות עונש קולקטיבי נגד האוכלוסייה הפלסטינית בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully