וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה האיראנית: אזעקות נשמעו ברחבי הארץ, דיווח על פגיעה בת"א

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 20:25

אזעקות נשמעו בגוש דן, ירושלים השרון והנגב והתקבל דיווח על פגיעה בת"א. בכיר בבית הלבן אמר כי "אנו מסייעים באופן פעיל כדי להגן על ישראל מפני המתקפה". חיל האוויר פינה בסיסים ופינה משפחות מהשיכונים. דובר צה"ל: "תושבי גוש דן נדרשים לשהות בסמוך למרחב מוגן"

ישיר: הצהרת דובר צה"ל (קרדיט: דובר צה"ל)

LIVE

איראן החלה לשגר טילים לעבר ישראל ואזעקות נשמעו בכל רחבי הארץ. התקבל דיווח על פגיעה ישירה בתל אביב. הדי פיצוצים נשמעו גם בדרום הארץ ובשרון.

בכיר בבית הלבן מסר מוקדם יותר כי לארצות הברית יש מידע מודיעיני לפיו איראן מתכוונת לבצע מתקפת טילים נגד ישראל בטווח הזמן המיידי. עוד הוסיף הבכיר כי "אנו מסייעים באופן פעיל בהיערכות צבאית כדי להגן על ישראל מפני המתקפה האיראנית הזו. מתקפה צבאית ישירה נגד ישראל תביא לתוצאות קשות עבור איראן". בלינקן התייחס גם הוא לאפשרות של מתקפה בפגישה עם שר החוץ של מרוקו ואמר: "ארצות הברית מחויבת להגן על ישראל, ואנחנו עוקבים מקרוב מאוד אחרי המצב".

בכיר ישראלי אמר כי ההתרעה על המתקפה האיראנית הצפויה הגיעה לישראל היום בצהריים. לדבריו, ההערכה היא שהמתקפה תצא לפועל בשעות הקרובות, ובתגובה נתניהו כינס התייעצויות ביטחוניות בנושא. מקור שמעורה בפרטים אמר כי ההערכה בישראל ובארצות הברית שהיקף המתקפה יהיה דומה לזו שהתרחשה בחודש אפריל.

מקור מערבי שמעורה בפרטים אמר שאיראן צפויה לתקוף את ישראל באמצעות טילים מהירים ולא באמצעות כטב"מים או טילי שיוט שמאפשרים זמן היערכות ארוך להגנה ויירוט, כלומר יהיו רק 12 דקות התרעה.

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי צה״ל, 1 באוקטובר 2024. אלעד מלכה, משרד הביטחון
שר הביטחון גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ"ל ובכירי צה"ל לקראת המתקפת האיראנית/משרד הביטחון, אלעד מלכה

תיעוד: נפילות בנגב מהמתקפה האיראנית

יירוטים בנגב/על פי סעיף

שר הביטחון יואב גלנט שוחח בטלפון עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ודן עמו במתקפת הטילים הצפויה מאיראן. מלשכת שר הביטחון נמסר כי השניים דנו בהיערכות המשותפת להדיפת מתקפת הטילים. גלנט הודה לאוסטין על המחויבות האמריקנית לביטחון ישראל ועל תגבור הכוחות האמריקנים באזור בימים האחרונים.

לפיו הדיווחים ישוגרו כ-10 טילים לכיוון שטח מדינת ישראל. כחלק מההיערכות למתקפה, חיל האוויר פינה בסיסים ואת המשפחות מהשיכונים והסיט מטוסים. בנוסף, החלו לרדד את אזור גלילות. במקביל, צה"ל תקף כעת באופן ממוקד בביירות.

דובר צה"ל התייחס לדיווחים על אפשרות למתקפה ואמר: "ארצות הברית הודיעו לנו שהם מזהים היערכות מיידית של מתקפה איראנית. עם זאת, אנחנו לא מזהים איום מיידי במרחב האווירי. אנחנו נדע להיערך למתקפה ויש להישמע להנחיות פיקוד העורף. מערכות ההגנה האוויריות שלנו ערוכות למתקפה אך ההגנה אינה הרמטית ויש להישמע להנחיות. צה"ל ערוך ומוכן למתקפה, ויהיו השלכות לירי איראני על ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לדיווחים על מתקפה ואמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. אמרתי אתמול שאלה ימים של הישגים גדולים ואתגרים גדולים. הישגים גדולים כי סיכלנו את נסראללה ואת צמרת הפיקוד שלו ואת התוכנית של חיזבאללה לכיבוש הגליל. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. אבל מנגד, יש גם אתגרים גדולים. מה שאני מבקש מכם זה שני דברים: אחד - להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים. ושנית - לעמוד יחד. נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נלחם וביחד ננצח".

נתניהו מתייחס לדיווחים על מתקפה איראנית

הצהרת בנימין נתניהו לאור המתקפה האירנית/דוברות ראש הממשלה

פיקוד מרכז של ארצות הברית פרסם ברשת החברתית X כי שלח שלוש טייסות מטוסים נוספות לאזור, כשטייסת אחת כבר הגיעה.

פיקוד העורף הנחה את תושבי אזור גוש דן לשהות עד להודעה חדשה בסמיכות למרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות, ויש להימנע משהייה ומתנועה בחוץ שלא לצורך חיוני. דובר צה"ל מסר בהצהרה השלישית שלו היום כי "קיבלנו התרעות בעקבות ירי של טיל אחד מלבנון לעבר גוש דן. בהקשר להיערכות שלנו, יש להישמע להנחיות פיקוד העורף כי הירי מאיראן עשוי להיות בהיקף רחב. תושבי גוש דן, אתם נדרשים לשהות במרחב מוגן עד שנודיע אחרת. ההגנה לא הרמטית וההנחיות הן מצילות חיים".

עדכון מרכבת ישראל: "בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות בית יהושע ות"א, וחלים באופן זמני שינויים משמעותיים בתנועת הרכבות בקו החוף (ת"א-חיפה), אזור המרכז ואזורים נוספים. כמו כן, נרשמים עיכובים בתנועת הרכבות באזורים רבים. אנו ממליצים מהנוסעים המושפעים לבחון שימוש באמצעי תחבורה חלופיים. תנועת הרכבות תחודש כסדרה עם קבלת האישורים מפיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully