וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל נכנס למסגד ביפו, יורה באוויר - ומזהיר: "מי שיוצא יכול להאשים רק את עצמו" | תיעוד

עודכן לאחרונה: 2.10.2024 / 12:04

בתיעוד שהתפרסם נשמע אחד המחבלים נכנס למקום ואומר: "אף אחד לא יוצא מהמסגד", כך לפי מתפללים במסגד אל-נז'ה הסמוך למקום הפיגוע. השר בן גביר אמר אמש בזירה כי "ככל שיסתבר שיש קשר למסגד ביפו, צריך לסגור ולהרוס אותו. צריך לבדוק את זה"

תיעוד: מסגד אל-נז'ה הסמוך למקום הפיגוע ביפו, 2 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א'

שבעה בני אדם נרצחו בפיגוע הירי שאירע אמש ברכבת הקלה בשדרות ירושלים, 16 נוספים נפצעו באורחים שונים. המחבלים, פלסטינים מאזור חברון, נשאו נשק ופתחו במסע הרג. אמש, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בזירת הפיגוע כי יש להרוס את המסגד ביפו אם יתברר שהמחבלים השתמשו בו לפני הפיגוע. "ככל שיסתבר שיש קשר למסגד ביפו, צריך לסגור ולהרוס אותו. צריך לבדוק את זה", אמר.

בתיעוד שהתפרסם הבוקר (רביעי) בו נשמע אחד המחבלים נכנס למסגד, יורה ומזהיר: "אף אחד לא יוצא מהמסגד, מי שיוצא לא יכול להאשים אף אחד מלבד עצמו", כך לפי מתפללים במסגד אל-נז'ה הסמוך למקום הפיגוע. לפי ההערכות, המחבלים החביאו את הנשק בתיק בחצר המסגד, ייתכן שבשירותים, השתתפו בדרשה והתפללו עם יתר הנוכחים, יצאו, לקחו את הנשק וחזרו לאיים עליהם.

עלי, תושב יפו, היה במסגד בעת האירוע. "קרוב משפחה שלי קרא בקוראן, פתאום נפתחה הדלת הצדדית. מישהו נכנס ואמר מי שיוצא החוצה דמו בראשו ויצא החוצה. חשבנו שבאים לחסל מישהו, לא דמיינו שזה פיגוע. סגרנו את כל הדלתות. לא ירה, רק הזהיר ויצא", אמר.

מסגד אל-נז'ה הסמוך למקום הפיגוע ביפו, 2 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסגד אל-נז'ה הסמוך למקום הפיגוע ביפו, 2 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מזירת הפיגוע ביפו. על פי סעיף 27, צילום מסך
תיעוד מזירת הפיגוע ביפו/צילום מסך, על פי סעיף 27

במשטרה פרסמו היום פרטים ראשונים מהתחקיר, עפ"י החשד, שני המחבלים החלו במסע ההרג כאשר הם נכנסים לקרון של הרכבת הקלה שעצרה בתחנה וביצעו ירי לעבר הנוסעים, לאחר מכן המשיכו רגלית על רחוב שדרות ירושלים תוך שהם פוגעים בעוברי אורח עד שנוטרלו ע"י סיירי סל"ע של עיריית ת"א-יפו ואזרחים שהיו במקום באמצעות האקדחים האישיים שהיו ברשותם.

עם קבלת הדיווח על אירוע ירי, כוחות משטרה רבים הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור מחבלים נוספים תוך שבמקביל נשמעות אזעקות על ירי רקטי לאזור תל אביב, במהלך הסריקות הוסר חשד למחבלים נוספים.

זירת הפיגוע ביפו. ניב אהרונסון
זירת הפיגוע ביפו/ניב אהרונסון
זירת הפיגוע ביפו. ניב אהרונסון
זירת הפיגוע ביפו/ניב אהרונסון

מהחקירה המשותפת של שב"כ והיחידה המרכזית במחוז ת"א עולה כי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הם מחמד מסק, בן 19, שחוסל בזירה - ואחמד הימוני בן ה-25, שבניגוד לדיווחים אתמול על חיסולו, נפצע באורח קשה. ברשותם היה נשק מסוג M16, מחסניות וסכין. השניים תושבי חברון, ללא מעצרים קודמים, אחד מהם מוכר כמי שהיה מעורב בהפרות סדר.

בעקבות הפיגוע, במהלך הלילה ביצעו כוחות שב"כ וצה"ל בגזרת חברון וירושלים מעצרים של מספר חשודים כמעורבים בסיוע למחבלים ברכישת הנשק והכניסה לישראל. החשודים הועברו לחקירת שב"כ. חקירת הפיגוע נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully