וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי חברון, חצו לישראל באזור ירושלים: אלה המחבלים מהפיגוע ביפו

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 23:49

במערכת הביטחון חוקרים מתי וכיצד הגיעו לעורק התחבורה הראשי - הרכבת הקלה בשדרות יפו - ורצחו שבעה ישראלים. בתגובה לפיגוע, נאסרה כניסת פועלים פלסטיניים לישראל עד להודעה חדשה. צה"ל הטיל כתר על חברון ופועל להגיע לביתם של המחבלים - במקביל לפעילות נרחבת בגדה

תיעוד מזירת הפיגוע ביפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחבלים שרצחו הערב (שלישי) שבעה ישראלים בפיגוע ביפו הם תושבי חברון שחצו לשטח ישראל דרך אזור ירושלים. במסגרת התחקיר הראשוני שמבצעים במערכת הביטחון, ייחקר מתי וכיצד הגיעו לעורק התחבורה הראשי - הרכבת הקלה בשדרות יפו. בתגובה לפיגוע, נאסרה כניסת פועלים פלסטיניים לישראל עד להודעה חדשה.

בעקבות הפיגוע הקטלני, צה"ל הכריז כתר על חברון, מבצע מעצרים ופועל להגיע לביתם של המחבלים בהקדם. זאת, במקביל לפעילות הקיימת של הכוחות בשש חטיבות בשטחים במקביל, בפרט על מבצעים בשומרון ובאזור בנימין.

חשד לפיגוע ביפו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחבלים בשדרות ירושלים ביפו, הערב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת פיגוע, תחנת ארליך, הרכבת הקלה, 1 באוקטובר 2024. אורי סלע
זירת הפיגוע ביפו, הערב/אורי סלע

שני המחבלים הפלסטינים פתחו באש בשתי זירות לעבר עוברי אורח בסמוך לרכבת הקלה. לצד ההרוגים, נפגעו עוד 16 בני אדם מהירי, שבוצע מטווח קצר, בהם חמישה במצב קשה וילד במצב קל. הם פונו לבתי החולים איכילוב וולפסון. המחבלים נוטרלו על ידי כוחות הביטחון שהיו בקרבת מקום.

השר איתמר בן גביר אמר בביקורו בזירה כי אם המחבלים השתמשו במסגד ביפו במסגרת פעולתם - יש להרוס אותו, וכי בימים הקרובים יופעלו כיתות כוננות ברחבי הארץ. "אני רוצה להגיד לאזרח שניטרל את המחבלים, ולסיירי סלע, כל הכבוד. אני סיכמתי יחד עם המפכ"ל שאנחנו מוציאים את כל כיתות הכוננות בימים הקרובים לשטח, מדובר באלפים, עם הנשקים הארוכים שלהם. אנחנו רואים פעם אחר פעם שנשק מציל חיים. ככל שיסתבר שיש קשר למסגד ביפו, צריך לסגור ולהרוס אותו. צריך לבדוק את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • פיגוע
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully