וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציפייה של התושבים: "בתוך שבועות אפשר ליצור בצפון מציאות ביטחונית אחרת"

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 9:15

הכניסה הקרקעית ללבנון נוטעת אופטימיות בראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ. "אנחנו רואים את השמש מבעד לעננים השחורים", אמר בראיון ל-103FM, והתייחס לאיום שעל כוונת צה"ל: "לשלול את היכולות שחיזבאללה בנו ב-18 השנים האחרונות, מתחת לקרקע ומעליה"

תקיפת צה"ל בדרום לבנון, 1 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א'

על רקע תחילת המבצע הקרקעי בלבנון, נראה שבצפון היו מי שחיכו לרגע הזה - ומצפים שישים קץ למציאות הבלתי נסבלת שבה הם חיים כבר שנה. אחד מהם הוא ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, שבראיון ל-103FM הביע הבוקר (שלישי) אופטימיות רבה באשר לאפשרות שתושבי הצפון ישובו לבתיהם בבטחה הודות למבצע.

"בשלושה-ארבעה שבועות האחרונים, מדינת ישראל וכוחות הביטחון שינו את הכללים ואת המונחים. זה מבורך, וזה נותן לנו אור בקצה המנהרה", אמר זלץ, "גם הפעולה שעושים כרגע, שמטרתה לשלול את היכולות שחיזבאללה בנו ב-18 השנים האחרונות מתחת לקרקע ומעליה, תחת מעטה של ישובים אזרחיים, היא פעולה שאני חושב שהיא חשובה ונכונה. מטרתה העיקרית היא להסיר את איום הטילים בכינון ישיר, וגם את איום חדירת המחבלים". בהתייחסות לתקיפת צה"ל בתימן השבוע, זלץ בירך על כך שהתושבים רואים את הרוח החדשה "גם בגזרות ואחרות במדינות אחרות, ובהחלט גם בונים את ההרתעה קדימה. גם מייצרים מציאות שבה, כשנשב לעשות הסכם, הוא יהיה נכון וחזק ומתאים, ובעיקר יאפשר את החזרה שלנו הביתה".

טנק צה"ל, גבול הצפון, 1 באוקטובר 2024. איל מרגולין, פלאש 90
"לפעול באופן שישפיע על הכוונה והיכולות של חיזבאללה ואיראן". טנק צה"ל בגבול הצפון, הבוקר/פלאש 90, איל מרגולין
גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, בעקבות הארוע בהגושרים. המועצה האזורית הגליל העליון, אתר רשמי
"טוב לראות שבונים הרתעה קדימה". ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ/אתר רשמי, המועצה האזורית הגליל העליון

זלץ סיפר על הצלילים שבצילם חיים התושבים מאז תחילת המבצע אמש: "הראשון הוא ירי הארטילריה ששומר על חיילי צה"ל, והשני הוא רעשים של שלילת היכולות התת-קרקעיות שלהם במרחב הזה. אנחנו לא רואים את זה בעיניים, אבל אנחנו יכולים לחשוב. אנחנו מבינים משיחות עם מפקדי הצבא שזה לא אירוע של שעות, זה ייקח יותר זמן. השבועות האחרונים מאפשרים לנו לראות את השמש מבעד לעננים השחורים, ונותנים לנו לראות, בטווח זמן נראה לעין, של שבועות, את החזרת החיים ל-200 אלף האנשים שחיים כאן".

באשר למטרות הפעילות הקרקעית, הציע ראש המועצה לחרוג מהתפיסות שהכרנו עד כה. לדבריו, "צריך להפסיק להשתמש במונחים של המלחמות הקודמות, כי אנחנו רואים שהמשמעות אחרת. גם הפעולות הרחק מהגבול יוצרות הרתעה. יש שלושה דברים, שחשוב שהתושבים יראו בעיניים: הראשון הוא השלילה של היכולת של חיזבאללה לירות בכינון ישיר, השני הוא לשלול את היכולת לחדור לישראל, והשלישי - חייב להיות ברור למי שיהיה אחראי על הרצועה מצפון לגדר שהחיזבאללה לא יוכלו להתקרב ולפעול, ולחזור למציאות של השנים הקודמות. האחריות צריכה להיות על מדינת ישראל ועל צה"ל, ולא על אף אחד אחר. אנחנו קצת מסתכלים על המציאות עכשיו במשקפיים של השנים הקודמות".

זלץ מאמין כי "אפשר בתוך שבועות בודדים לייצר מציאות ביטחונית אחרת, שתשפיע גם על הכוונות והרצון של חיזבאללה והאיראנים. אנחנו רואים בהערכה גדולה את מה ואיך שקורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully