וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: חיל האוויר תקף בנמל חודיידה שבתימן

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 19:48

בכירים ישראלים: בתגובה לטילים שהח'ותים שיגרו לעבר מרכז הארץ בימים האחרונים, הותקפו תשתיות בנמל, בניהם מתקני נפט שהם נכסים רגישים של המורדים התימנים. גלנט: "המסר ברור - עבורנו, אין מקום רחוק מידי"

תיעוד בנמל חודיידה שבתימן.29 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

חיל האוויר תקף היום (ראשון) בנמל חודיידה שבתימן - זאת בתגובה לירי שביצעו המורדים החות'ים למרכז הארץ אתמול. במסגרת התקיפה, חיל האוויר פגע במספר מנופים, וככל הנראה גם במתקני נפט. בכירים ישראלים מסרו כי כלי הטיס תקפו את נמל חודידה בתימן בתגובה לירי הטילים הח'ותים לעבר מרכז הארץ. גם נמל התעופה במקום היה יעד לתקיפה.

בצה"ל אישרו את הפרטים ומסרו כי חיל האוויר תקף מטרות של שלטון הטרור החות'י בתימן כ-1,800 ק"מ מגבול ישראל. עשרות כלי טיס של חיל האוויר השתתפו בתקיפת מטרות בשימוש צבאי של החות'ים בראס עיסא וחודיידה שבתימן. צה"ל תקף תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט. בתקיפה בתימן השמיד חיל האוויר את היכולת של החות'ים לקלוט תזקיקי נפט מהים וכעת ידרשו לקלוט מהיבשה.

"באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות'י מעביר אמצעי לחימה איראנים לאיזור, ואספקה לצרכים צבאיים, ובכך גם נפט. התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות'י לעבר מדינת ישראל", נמסר מצה"ל.

מפקד חיל האוויר: ״כל מי שמנסה לפגוע באזרחי מדינת ישראל - נגיע אליו״/דובר צה"ל
נמל חודיידה שבתימן.29 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נמל חודיידה שבתימן.29 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכיר החות'ים נאסר א-דין עאמר אמר שלמרות ההתקפה האחרונה של ישראל, הם ימשיכו לתמוך בעזה. הוא הוסיף שהם יגיבו על ההתקפה האחרונה.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב ב-X (טוויטר) לתקיפה: "עקבתי מתא השליטה של חיל האוויר אחרי התקיפה כנגד החות'ים. המסר ברור - עבורנו, אין מקום רחוק מידי".

מפקד חיל האוויר אמר: "כל מי שמנסה לפגוע באזרחי מדינת ישראל - נגיע אליו".

בכירים ישראלים טוענים כי התקיפה בתימן בוצעה בתיאום עם ארצות הברית.

מפה של התקיפה באל חודיידה, תימן
29 בספטמבר 2024. צילום מסך/גוגל מאפס, סטודיו וואלה, עיבוד תמונה
מפה של התקיפה באל חודיידה, תימן 29 בספטמבר 2024/עיבוד תמונה, צילום מסך/גוגל מאפס, סטודיו וואלה

אתמול אחר הצהריים שוגר טיל קרקע-קרקע מתימן ויורט על ידי לוחמי ההגנה אווירית מחוץ לגבולות המדינה. אזעקות הופעלו בשורת יישובים בארץ.

גם בשבוע שעבר תקפו הח'ותים באמצעות טיל "פלסטין-2". החות'ים טענו תחילה שהם שיגרו טיל היפרסוני שטרם השתמשו בו אך בישראל דחו את הטענות הללו. ביום ראשון שוגר טיל קרקע-קרקע מתימן לעבר מרכז הארץ.

תשעה פצועים פונו באורח קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב המוגן, התרעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו בשורת יישובים בגוש דן ובשפלה. בצה"ל הדגישו כי מדובר בטיל ששוגר מתימן: "קולות הנפץ שנשמעו בדקות האחרונות מקורם במיירטים".

הפעם האחרונה שצה"ל תקף בתימן הייתה בחודש יולי, וגם אז התקיפה התמקדה בנמל שבמערב תימן. התקיפה ההיא הייתה לאחר פגיעת הכטב"ם בתל אביב ממנו נהרג יבגני פרדר בן ה-50, ושמונה נוספים נפצעו באורח קל.

מדובר צה"ל נמסר ביולי כי "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות'י במרחב נמל חודידה שבתימן, בתגובה למאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully