וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהצהרה משותפת עם רה"מ: גדעון סער מצטרף לממשלה ולקבינט המדיני-ביטחוני

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 21:37

סער יצטרף לממשלה כשר ללא תיק וכחבר בפורום ההתייעצויות הביטחוני המצומצם, אך בשלב זה לא יתמנה לתפקיד שר הביטחון, כפי שהסתמן בשבועות האחרונים. הצטרפותו תרחיב את הקואליציה ל-68 חברים ותצמצם את כוחו של בן גביר. "נעבוד יחד שכם אל שכם למען ישראל וביטחונה"

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו/לעמ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח"כ גדעון סער נשאו הערב (ראשון) הצהרה משותפת ובה הודיעו על הצטרפותו של סער לממשלה. סער ימונה לשר בלי תיק וחבר בקבינט המדיני ביטחוני.

סער יהיה חבר בפורום ההתייעצויות הביטחוני המצומצם, יצטרף לממשלה ובהמשך יבוצע סבב תיקים כדי למנותו לתיק הביטחון עליו הוא ונתניהו סיכמו במשא ומתן שניהלו שהוקפא לפני כשבועיים.

ההצטרפות של סער תרחיב את הקואליציה ל-68 חברים ותצמצם את כוחו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בהערמת קשיים על עבודת הקואליציה ובאיומים בפירוק הממשלה. ההצטרפות של סער צפויה להקל מאוד גם את העברת תקציב המדינה הבא שהעברתו אמורה להבטיח את שרידות הממשלה עד אוקטובר 2026.

בשלב זה אין, בהסכם בין נתניהו וסער סעיפים הנוגעים לשילוב או שריונים בליכוד. סיעת הימין הממלכתי תמשיך לתפקד כסיעה עצמאית בקואליציה.

בנימין  נתניהו, גדעון סער. פלאש 90 ,  אבשלום ששוני/פלאש, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, גדעון סער/עיבוד תמונה, פלאש 90 , אבשלום ששוני/פלאש

למרות ההכרזה על הצטרפות סער לממשלה, סיעתו הצביעה כעת בכנסת נגד הצעת התקציב יחד עם האופוזיציה. מוקדם יותר אמרו גורמים בממשלה כי לסער ניתנה חופש הצבעה "בנושאים מסוימים" אך לא פירטו באלו. מאחר ונתניהו וסער לא חתמו בשלב זה על הסכם קואליציוני' הוא וסיעתו לא כפופים גם למשמעת הקואליציונית. גם בטיוטת ההסכם הקודם בין השניים שבמסגרתו סער היה אמור להתמנות לשר הביטחון היה סעיף שכונן חופש הצבעה בנושאים מסוימים.

בקואליציה מעריכים כי שמירת חופש ההצבעה של סער נועדה בין השאר לוודא שבהמשך ההסכם עם נתניהו אכן יורחב, והוא וחברי מפלגתו ימונו לתפקידים בממשלה.

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הממשלה אישרה במשאל טלפוני את צירופו של סער כשר בלי תיק וכחבר בקבינט המדיני ביטחוני. המינוי צפוי להגיע מחר להצבעה ואישור במליאת הכנסת.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
בנימין נתניהו נואם באו״ם. רויטרס
בנימין נתניהו נואם באו״ם/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו בעיצומה של מלחמה בשבע חזיתות. כתשנו את החמאס בעזה, חיסלנו את מרבית שרשרת הפיקוד שלו, היכנו בחיזבאללה בעוצמה, חיסלנו את נסראללה, ואנו מחסלים בשיטתיות את צמרת הפיקוד שלו, כולל חיסול נוסף היום בלבנון. במקביל, לפני שעה קלה, צה"ל הכה שוב את אויבינו בתימן. כולם רואים את המחיר שמשלם מי שתוקף אותנו".

"עם פרוץ המלחמה, פעלתי מיד להקים ממשלה רחבה ויציבה ככל האפשר. לכן, הערכתי מאוד את הצטרפותם לממשלה של בני גנץ וגדעון סער, והצטערתי כשהם עזבו. מאותה סיבה, אני מעריך את העובדה שגדעון סער נענה לבקשתי והסכים היום לחזור לממשלה. מהלך זה תורם לאחדות בתוכנו, ולאחדות מול אויבינו".

"בדיוני הקבינט התרשמתי מאוד מראייתו הרחבה ומיכולתו להציע פתרונות יצירתיים לבעיות סבוכות. לא אחת ראינו עין בעין את המהלכים שיש לבצע. זה לא סוד שהיו בנינו בעבר מחלוקות, אבל מאז השבעה באוקטובר שנינו שמנו מאחורינו את כל משקעי העבר. כך היה כשגדעון סער הצטרף לממשלה באוקטובר, וכך גם יהיה כשגדעון חוזר היום לממשלה ולקבינט המדיני-ביטחוני".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ,גדעון סער .29 בספטמבר 2024. לע"מ, אתר רשמי
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ,גדעון סער .29 בספטמבר 2024/אתר רשמי, לע"מ

יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער אמר: "הצטרפתי לממשלה לאחר 7 באוקטובר, בחודש אוקטובר אשתקד. לצערי נאלצתי להתפטר ממנה בחודש מרץ, על אף תמיכתי במטרות המלחמה, בשלב בו הרגשתי שלא יכולתי להשפיע כחבר קבינט המלחמה".

"אנחנו חיים בימים היסטוריים לישראל. הימים הקשים והמאתגרים וגם הסכנות אינם מאחורינו. מרחבי אי הוודאות משמעותיים. בשעה זו חשוב לחזק את ישראל, את ממשלתה ואת האחדות והלכידות בה", אמר. "על כן, נעתרתי לבקשת ראש הממשלה נתניהו להצטרף לממשלה ולתרום לעבודתה במוקדי קבלת ההחלטות מניסיוני ומיכולותיי. אני מצטרף לממשלה בשלב זה ללא הסכם קואליציוני - אבל עם השקפת עולם סדורה ועם גישה פטריוטית עזה למען עמנו".

"עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היו לי בעבר שנים של יחסי עבודה ושיתוף פעולה קרובים וטובים מאוד והיו גם שנים של קרע פוליטי ואישי. מהבוקר של השבת ב-7 באוקטובר - זה חסר כל משמעות בעיניי. בממשלה הנוכחית עבדנו ביחד באופן ענייני וללא משקעים. שמרנו על קשר גם לאחר מכן. השיחות בינינו התמקדו במלחמה, על היבטיה השונים. מצאנו מכנה משותף רחב. אני מאמין שנוכל לעבוד יחד שכם אל שכם, בלי מחיצות, למען ישראל וביטחונה".

"במצב הנוכחי, ולאחר ששקלתי את הדברים הגעתי למסקנה כי אין תוחלת בהמשך הישיבה באופוזיציה, במצב בו עמדות רוב חבריה בנושא המלחמה, שונות ואף רחוקות מעמדותי. זוהי עת בה חובתי לנסות ולתרום ליד שולחן קבלת ההחלטות. בימים האחרונים הפגינה הממשלה בראשות נתניהו עוז-החלטה ראוי לציון. צה"ל פעל באופן מושלם. אין לפנינו החלטות קלות, רק החלטות קשות. אני מאמין שאם נדע לעמוד איתן, אם נשכיל להחליט נכון - נבטיח את עתיד ישראל".

רה"מ בנימין נתניהו, גדעון סער, יואב גלנט. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, גדעון סער, יואב גלנט/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ח"כ גדעון סער הודיע בשבוע שעבר שהוא מוותר על ההצעה לתפקיד שר הביטחון. סער ספג ביקורת קשה בשבועות האחרונים על כוונתו להחליף את שר הביטחון גלנט במסגרת המגעים לצירופו לממשלה. ההודעה של סער לא התייחסה להמשך המגעים, שנכנסו להקפאה בעקבות האירועים הביטחוניים. בעבר הוצע לו לכהן גם בתפקיד שר החוץ או שר המשפטים.

נתניהו התכוון לפטר את גלנט ולמנות את סער במקומו לתיק הביטחון כבר בתחילת השבוע הקודם, ברקע איומים ודרישות של הסיעות החרדיות להעביר את חוק הפטור מגיוס, שגלנט נחשב למי שמעכב. הכוונה הייתה לסיים את חילופי שר הביטחון לפני שנתניהו המריא לעצרת האום בניו יורק, ואולם בשל האירועים הביטחוניים - בסביבת נתניהו אומרים שהמהלך הוקפא ונדחה עד לסיום סבב ההסלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully