וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער הודיע: "מוותר על ההצעה לתפקיד שר הביטחון"

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 20:29

גדעון סער הודיע הערב שיוותר על תיק הביטחון. הוא ספג ביקורת קשה על רצונו להחליף את גלנט בעת מלחמה, ההודעה האחרונה נועדה בעיקר לצמצם את השיח והביקורת על המהלך שלו בזמן שבמילא הוא מוקפא עד סיום סבב המהלומות הנוכחי

"מהלך מופקר ומסוכן": מאות מפגינים מול ביתו של סער/ניב אהרונסון

ח"כ גדעון סער שבר שתיקה הערב (שבת) והודיע: "מוותר על ההצעה לתפקיד שר הביטחון". סער ספג ביקורת קשה בימים האחרונים על כוונתו להחליף את שר הביטחון גלנט במסגרת המגעים לצירופו לממשלה. ההודעה של סער לא מתייחסת להמשך המגעים, שנכנסו להקפאה בעקבות האירועים הביטחוניים. בעבר הוצע לו לכהן גם בתפקיד שר החוץ או שר המשפטים.

נתניהו התכוון לפטר את גלנט ולמנות את סער במקומו לתיק הביטחון כבר בתחילת השבוע, ברקע איומים ודרישות של הסיעות החרדיות להעביר את חוק הפטור מגיוס, שגלנט נחשב למי שמעכב. הכוונה היתה לסיים את חילופי שר הביטחון לפני שנתניהו ימריא בשבוע הבא לעצרת האום בניו יורק, ואולם בשל האירועים הביטחוניים - בסביבת נתניהו אומרים שהמהלך הוקפא ונדחה עד לסיום סבב ההסלמה.

רה"מ בנימין נתניהו, גדעון סער, יואב גלנט. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
סער החליט - "אני מוותר על ההצעה לתפקיד שר הבטחון"/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"לפני כשבוע הסכמתי לקחת על עצמי את האחריות הכבדה ביותר ובתנאים הקשים ביותר", כתב סער. "לצד נחישות ותבונה בניהול המערכה - היום נדרשת לישראל תפיסת בטחון עדכנית. כך גם בניית צה"ל כצבא לקראת אתגרי העתיד לאחר שנים שבהן חלק ניכר ממערכותיו נוון או הושחת".

"נוכח ההתפתחויות האחרונות בגבול הצפוני והשלכותיהן החלטתי להודיע לראש הממשלה שבמצב שנוצר אני מוותר על הצעתו לתפקיד שר הבטחון", קבע סער.

"איני רוצה שדעתם של מי שנושאים בנטל ניהול המערכה בעת הזאת תוסח בשל מועמדות למשך זמן בלתי מוגדר. אין זה נכון שלצד שר הבטחון המכהן יהיה שר בטחון 'על המדף', וגם זאת למשך זמן בלתי מוגדר. כפי שנוכחנו בשבוע החולף - זמן לא מוגדר זה נוצל וינוצל לקמפיין הסתה ודה לגיטימציה חסר מעצורים וזאת באין אפשרות מעשית להשיב לו, בנסיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully