וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חיסלנו את חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 11:59

גם אחרי חיסול המזכ"ל נסראללה, הסיכולים נגד צמרת חיזבאללה לא פוסקים. צה"ל הודיע כי חיסל את נביל קאוק, ששימש בין השאר כראש יחידת הביטחון המסכל של הארגון, הירבה להופיע בתקשורת ולייצג את חיזבאללה מול האוכלוסייה השיעית. בד בבד, נחשף תיעוד ההרס במפקדת חיזבאללה

בוידאו: תיעוד מזירת ההרס של המפקדה של חיזבאללה, 29 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

הסיכולים הממוקדים נגד צמרת חיזבאללה לא עוצרים: צה"ל חיסל את המחבל נביל קאווק, חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה ומפקד יחידת הביטחון המונע של הארגון - כך נמסר הבוקר (ראשון) בהודעת דובר צה"ל.

לפי הודעת הצבא, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מדויקת של אגף המודיעין, תקפו וחיסלו את קאוק. הוא נחשב למקורב לצמרת ארגון הטרור חיזבאללה, ועסק באופן ישיר בקידום פעולות טרור נגד ישראלים, גם בימים האחרונים.

נביל קאוק. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נביל קאוק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קאוק הצטרף לארגון בשנות ה-80, ונחשב למוקד ידע מרכזי בתחומו. בעברו כיהן כסגן אחראי אזור הדרום מטעם המועצה המבצעת, אחראי אזור הדרום וסגן יושב ראש המועצה המבצעת. הוא הירבה להופיע בתקשורת, לייצג את חיזבאללה בפני האוכלוסייה השיעית ולהתבטא בתחומים פוליטיים, צבאיים ואסטרטגיים.

חיסולו של קאוק מגיע יומיים לאחר חיסולו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה עצמו, בתקיפה מתוחכמת בלב הדאחיה בביירות. בהודעה הרשמית של צה"ל נמסר כי במשך 32 שנות כהונתו כמנהיג חיזבאללה, היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם. נסראללה, לפי ההודעה, היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully