וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר לשעבר: "הצעד הבא בצפון - כניסה קרקעית. צריך ללחוץ עד שירימו ידיים"

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 8:41

למרות השמחה על חיסול נסראללה בדאחיה, מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר, תא"ל (מיל') דורון גביש, מאמין שהסיפור בצפון רחוק מלהיגמר - ושאי אפשר לנוח על זרי הדפנה. "מטרות המלחמה טרם הושגו", אמר בראיון ל-103FM, "אבל אין ספק שהאויב חלש כעת, וזה הזמן לפעול בהתאם"

״אנחנו נגיע לכל אחד ולכל מקום״: מטוסי חיל האוויר בחיסול חסן נסראללה ומפקדת חיזבאללה בלבנון/דובר צה"ל

בצל האישור הסופי על חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בישראל תוהים מה יהיה צעד הבא מול לבנון - ובעיקר, אם צה"ל ייצא לתמרון קרקעי ומה יהיה היקפו. מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר, תא"ל (במיל') דורון גביש, מאמין שמדובר בצעד שיש לשקול בכובד ראש.

"המהלך הקרקעי הוא בהחלט אופציה, ויש לו משמעות", אמר תא"ל (במיל') גביש בראיון ל-103FM, "אני לא יודע להגיד שזה הכרח, אני חושב שזו אופציה שצריך לשקול מאוד לעומק. השאלה היא מה האלטרנטיבה. מבחינה צבאית, אין ספק שהמהלך הקרקעי הוא המהלך הבא".

בנוגע למה שמכונה בצה"ל "מבצעי עריפה" לחיסול צמרת חיזבאללה, שהגיעו לשיא בחיסולו של נסראללה עצמו, אמר מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר כי "מה שראינו בשבועיים האחרונים, בוודאי בכמה ימים האחרונים, זו פגיעה שיטתית בשרשרת הפיקוד. היתה פגיעה מסיבית במערכי הירי - גם בקצרים, גם בבינוניים, גם באסטרטגיים".

טנקים בגבול לבנון,27 בספטמבר 2024. רויטרס
הצעד המתבקש. טנקים של צה"ל בגבול הצפון בסוף השבוע האחרון/רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בעצרת בביירות, 2013. רויטרס
גם אחרי חיסולו, נותרה לצה"ל מלאכה רבה בצפון. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/רויטרס

האם החיסול של נסראללה יסיים את המערכה הנוכחית מול חיזבאללה? מדבריו של תא"ל (מיל') גביש עולה שלא. " על הסיפור של הדאחייה ונסראללה, אפשר לומר שיש הערכה וגאווה. אנחנו צריכים להמשיך להיות נחושים, אבל מאוד צנועים. הדברים לא נגמרו. מטרות המלחמה טרם הושגו, ולכן המהלכים צריכים לשרת אותן. ניצול ההזדמנות יכול להיות במהלכים הצבאיים וגם המדיניים, צריך לעבוד במקביל. בנוגע למהלכים הצבאיים, אין ספק שאנחנו בנקודה שבה האויב חלש, וזה הזמן ללחוץ עוד יותר ולהביא אותו לנקודה שבה הוא מרים ידיים".

באשר לאיום הנשקף מכיוון החות'ים מתימן, קרא מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר לשמור על דריכות. "בשבוע שעבר יכולנו לראות שכלל שכבות ההגנה שלנו פעלו אל מול איומים. לאיום הזה של החות'ים יש מענה גם בטווח רחוק, אבל גם שם עשינו מהלך התקפי. אם הם ימשיכו במעשים שלהם, יכול להיות שזה יקרה להם שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully