וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר: "נמנע כל אפשרות של העברת נשק מאיראן לחיזבאללה"

26.9.2024 / 20:00

בשיחה עם לוחמים בבסיס תל נוף, אמר אלוף תומר בר כי מניעת מאמצי הברחת הנשק מטהראן לחיזבאללה הפכה למשימה הראשונה בסדר העדיפויות: "הביטחון של נסראללה ביכולת להשתקם תלוי בשיבר הפתוח של איראן". על הסיכוי לתמרון קרקעי: "התכוננו היטב לתרחיש כזה"

מפקד חיל האויר: נמנע העברת אמל"ח מאיראן לחיזבאללה/דובר צה"ל

"אנחנו הולכים למנוע כל אפשרות של העברות אמל"ח מאיראן לחיזבאללה בלבנון", כך אמר היום (חמישי) מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, בשיחה עם לוחמים ומפקדים בבסיס תל נוף. בהמשך, השתתף האלוף בר בפעילות מבצעית בטייסת "אבירי הזנב הכפול" השוכנת בבסיס תל נוף.

בשיחה התייחס אלוף בר לפעילות החיל בשבוע האחרון, ולמוכנותו להרחבת הלחימה בגזרה הצפונית. לדבריו, מניעת העברת נשק מאיראן חיזבאללה הפכה למשימה הראשונה בסדרי העדיפויות. זאת, כך אמר, "משום שהביטחון של נסראללה ביכולת להשתקם ממה שקרה לו לפני מספר ימים - תלויה בשיבר הפתוח שמגיע מאיראן".

בהתייחס לאפשרות של תמרון קרקעי בלבנון, אמר מפקד חיל האוויר כי "אנחנו נערכים לאפשרות הזו כתף אל כתף עם פיקוד צפון. אם היא תופעל - זו כבר החלטה שמתקבלת מעלינו. אבל מה שהמחשנו והדגמנו בפיקוד הדרום, במהלך התמרון בעזה, זו נקודת ההתחלה בצפון. האיומים שם הם עוצמתיים יותר, וחשיבות השותפות בתמרון המשולב היא גבוהה. אני מקווה שנמחיש את זה, אם נידרש. התכוננו לזה".

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
יודע שההתאוששות שלו תלויה באיראן. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock
מפעילות טייסות הקרב ,תל נוף, 25 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
"מוכנים לשיתוף פעולה עם כוחות קרקע בלבנון". מטוס F-15 ממריא מבסיס תל נוף/דובר צה"ל

במהלך השיחה סקר מפקד חיל האוויר את סוגי המטרות שאותן יתקוף חיל האוויר בלבנון, ובהן "מטרות מוכנות מראש ומטרות שעולות לנו בזמן אמת. הלחץ הזה ילך ויגבר ככל שנדרש - בתת-קרקע, בעל-קרקע, בדרום לבנון וגם בביירות. לחיזבאללה יש יכולות להגיע גם למרכז וגם לדרום, וכל עוד הוא מאיים על תושבי מדינת ישראל, זאת ההזדמנות שלנו לגרוע אותן ממנו, מהאוויר ובצורה סדורה".

מפעילות טייסות הקרב ,תל נוף, 25 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
"ננצל כל הזדמנות לגרוע יכולות מחיזבאללה". צוותי אוויר בבסיס תל נוף בזמן ביקור האלוף בר/דובר צה"ל

אתמול חשפנו בוואלה את הדילמה שמעסיקה את הצמרת באיראן על רקע ההסלמה בצפון. לפי הערכות במערכת הביטחון, טהראן נעה בין הרצון לסייע לחיזבאללה באמצעות מתקפה ישירה על ישראל, לבין העמידה מנגד כשחיל אוויר הישראלי תוקף את הארגון. סביר להניח שאיראן חוששת שתקיפה ישירה של ישראל תסוכל בשנית על ידי ארצות הברית, בדומה למה שאירע במתקפה באפריל 2024, כששיגרה מאות טילים וכלי טיס לא מאוישים. גורמים במערכת הביטחון סירבו להתייחס לפרסומים הזרים על פיצוצים מסתוריים שהתרחשו בסוריה בשבוע האחרון, ואמרו כי צה"ל וקהילת המודיעין מנהלים מערכת לסיכול הברחות הנשק על ידי האיראנים. אחד הגורמים אמר כי האיראנים מעריכים לא נכון את הנחישות של צה"ל, וחושבים שביכולתם לנצל את העובדה שישראל נלחמת בחיזבאללה כדי להבריח מערכות נשק ללבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully