וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד החשודים בהתעללות במחבל בשדה תימן

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 19:01

החיילים נעצרו בחודש יולי על ידי מצ"ח, בחשד שהתעללו בעציר ביטחוני בעת ששהה במתקן הכליאה. האירוע זכה להדים רבים שהסלימו לפריצה לבסיס על ידי אזרחים וחברי כנסת בדרישה לשחרורם. האישום ככל הנראה יהיה בגין עבירות תקיפה בצוותא והפעלת כוח בלתי סביר

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

לפי מידע שהגיע לידי וואלה היום (חמישי), חמשת החשודים יזומנו לשימוע לפני הגשת כתב אישום בסוף חודש אוקטובר. מדובר בחיילי מילואים החשודים בביצוע עבירות מין כלפי מחבל חמאס. הפרשה התפוצצה בחודש יולי האחרון בזמן שחוקרי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) הגיעו לעצור את חיילי המילואים בבסיס שדה תימן, דבר שגרר אחריו פריצה לבסיס גם מצד חברי כנסת.

האישום ככל הנראה יהיה בגין עבירות תקיפה בצוותא והפעלת כוח בלתי סביר. עבירות המין שהיו מיוחסות בחשדות הוזכרו פחות במהלך הדיונים האחרונים. גורם המעורה בחקירה אישר לוואלה את דבר הזימון הצפוי לשימוע לחשודים.

מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
"האישום ככל הנראה יהיה בגין עבירות תקיפה בצוותא והפעלת כוח בלתי סביר". המהומות בשדה תימן/אבי רוקח
עו"ד אפרים דמרי. שלומי גבאי
עו"ד אפרים דמרי/שלומי גבאי

בג"ץ קיבל בשבוע שעבר את עתירת האגודה לזכויות האזרח וארגוני זכויות אדם נוספים וקבע כי מתקן שדה תימן חייב לעמוד בהוראות החוק.

עו"ד אבי עמירם. שלומי גבאי
עו"ד אבי עמירם/שלומי גבאי

פסק הדין דן בנושא החזקת העצירים הפלסטינים, חלקם מחבלי נוחב'ה במתקן הכליאה. ממלא מקום נשיא העליון עוזי פוגלמן כתב בפסק דינו "ההגנה על שלטון החוק - גם בימים של מלחמה קשה - היא הביטוי המובהק לשוני בין מדינה דמוקרטית, שנלחמת על נפשה, לבין ארגוני הטרור שמבקשים לכלותה". משכך, נקבע כי על החזקת הכלואים במתקן "שדה תימן" לעמוד בדרישות הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully