וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ שדה תימן: "גם בימים של מלחמה קשה - על המדינה לפעול במסגרת הדין"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 14:02

בית המשפט הגבוה לצדק קיבל את עתירת האגודה לזכויות האזרח וארגוני זכויות אדם נוספים. ממלא מקום נשיא העליון עוזי פוגלמן: "ההגנה על שלטון החוק היא הביטוי המובהק לשוני בין מדינה דמוקרטית, שנלחמת על נפשה, לבין ארגוני הטרור שמבקשים לכלותה"

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

בג"ץ קיבל היום (רביעי) את עתירת האגודה לזכויות האזרח וארגוני זכויות אדם נוספים וקבע כי מתקן שדה תימן חייב לעמוד בהוראות החוק. פסק הדין דן בנושא החזקת העצירים הפלסטינים, חלקם מחבלי נוחב'ה במתקן הכליאה. ממלא מקום נשיא העליון עוזי פוגלמן כתב בפסק דינו "ההגנה על שלטון החוק - גם בימים של מלחמה קשה - היא הביטוי המובהק לשוני בין מדינה דמוקרטית, שנלחמת על נפשה, לבין ארגוני הטרור שמבקשים לכלותה". משכך, נקבע כי על החזקת הכלואים במתקן "שדה תימן" לעמוד בדרישות הדין.

מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
"ביטוי המובהק לשוני בין מדינה דמוקרטית, שנלחמת על נפשה, לבין ארגוני הטרור שמבקשים לכלותה". הפריצה לשדה תימן/אבי רוקח

מאחר שהביקורת השיפוטית צופה פני עתיד, ונוכח השינוי המשמעותי בתנאי הכליאה במתקן בתקופה שבה העתירה הייתה תלויה ועומדת, הן לעניין צמצום מספר הכלואים בו, הן לעניין התשתיות המצויות בו, פסק הדין לא נדרש להכריע ביחס לטענות העובדתיות הקשות שהועלו בעתירה. הובהר כי יש להניח שטענות עובדתיות אלה ידונו בין היתר על ידי מנגנוני ביקורת אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מ"מ נשיא ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"נקבע כי על החזקת הכלואים במתקן שדה תימן לעמוד בדרישות הדין". פוגלמן/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

האגודה לזכויות האזרח מסרה כי "בתקופה הזו בג"ץ נדרש לפסוק גם את המובן מאליו - על המדינה לעמוד בהוראות החוק, אסור לה להתעלל בעצורים, להרעיב אותם ולהחזיק אותם בתנאים לא אנושיים".

בחודש יולי האחרון המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחב'ה. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס. חבר הכנסת אלמוג כהן גם הגיע לאזור, אך לא פרץ פנימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully