וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקריית שמונה ובצפון זועמים על הפסקת האש: מי יעצור את חיזבאללה להעביר נשק וכוחות לגבול?

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 12:32

תושבי קו העימות זועמים עקב השמועות על כניסתה לתוקף של הפסקת אש מול חיזבאללה בשעות הקרובות. "יש פה ארגון טרור שנכנס מיוזמתו למערכה בזמן שישראל מוכה ומדממת, ותוקף כבר שנה אזרחים וילדים"

בווידאו: שריפה כתוצאה מנפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לאחר הדיווחים אתמול (רביעי) על מגעים להפסקת אש בין ישראל וחיזבאללה, תושבי הצפון המפונים מבתיהם כבר חודשים ארוכים זעמו. "הפסקת אש תהווה אות קין על הממשלה, ופגיעה בתושבי קו העימות הצפוני שסובלים כבר קרוב לשנה בפטריוטיות". בכירים בממשל האמריקני סיפרו לסקיי ניוז כי יש צפי לכניסת הפסקת האש לתוקף כבר בשעות הקרובות.

מטח כבד לעבר צפת, פגיעה בבית , 25 בספטמבר 2024. שמעון אסולין , לפי סעיף 27 א, עיבוד תמונה
"שנה של הפקרות מוחלטת"/עיבוד תמונה, שמעון אסולין , לפי סעיף 27 א

רפאל סלאב, תושב קו העימות, אמר: "לא ייתכן שאחרי שנה של הפקרות מוחלטת בצפון, שבוע אחרי שנסכו בנו תקווה לחזרה הביתה וקצת גאווה לאומית, כבר מקפלים את עוצמתו של צה"ל והולכים להסדר מדיני. הוצאתם לנו את טיפת האוויר האחרונה שנותרה. מי שיחתום על הסכם מדיני כעת - דם הנרצחים בטבח הבא בצפון יהיו על ידיו. זו שגיאה מבצעית. זו שגיאה טקטית. ובעיקר, זו חרפה לאומית ממעלה ראשונה".

מתן דוידיאן, משלומי אמר: "אם אתם לא מסוגלים לנצח, תחזירו את המפתחות. אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון להישמע רק לצרכי הביטחון של מדינת ישראל ולהדוף את כל הלחצים מבחוץ".

גם מעיין בניזרי זעמה: "אנחנו לא מוכנים להפסקת אש. הפסקת אש כעת מתירה את דמם של תושבי הצפון, לא נחזור הביתה אם חיזבאללה לא יוכרע".

ריטה בן יאיר, תושבת הצפון וממובילות המטה: "הצבא שלנו חדור מטרה יותר מתמיד כבר לא מעט זמן, במיוחד בשבועות האחרונים שרואים שיש שינוי מהגנה להתקפה. ההחלטה על הפסקת אש תרסק את המורל של החיילים ואת תחושת הנצחון עם החלטה בזויה כזאת. כאמא לשני חיילים ומפונה מהצפון כבר אחד עשר חודשים אני דורשת: אסור לתת שקט לאוייב".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
פגיעות סמוך לצומת גולני, 23 בספטמבר 2024. אלי אשכנזי
"לא נחזור הביתה אם חיזבאללה לא יוכרע״/אלי אשכנזי

גרישה ברזון משלומי אמרה: "שנה של המתנה בשביל זה? קשה להאמין שיסיימו את זה בהסכם ללא תמרון בלבנון, אחרי השנה הזאת ואחרי הנזקים וההרוגים. אם אחרי שבוע של תקיפות בלבנון הם רצים להסכם, אנחנו חייבים להגביר את הקצב".

יוליה שפיר מנאות מרדכי דרשה: "פתרון פוטנציאלי שיחזיר אותם הביתה? שיפוצצו את כל המנהרות ועד הבית האחרון בכפרים הדרומיים בלבנון. הכל תשתיות טרור".

משה קקון, תושב קריית שמונה, סיפר: "מה שמטריד זה שעדיין ארה"ב וצרפת מביאים לשולחן את הקונספציה שלהם, בלי להכיר בזה שיש פה ארגון טרור שנכנס מיוזמתו למערכה בזמן שישראל מוכה ומדממת, ותוקף כבר שנה אזרחים וילדים, גורם לעשרות אלפים להיות פליטים. אם זאת נקודת הפתיחה, איפה היא תסתיים? אם מתעלמים מהבעיה, מה ומי ימנע מחיזבאללה לשלוח אלפי משאיות בזמן הפסקת האש מצויידות בטילים ונשק, להעביר כוחות רדואן לגבול ולשקם יכולות? ממשלת לבנון?".

עידו ירדני מהגושרים טענה: "לא יאמן ששנה שלמה אנחנו מחוץ לבית ואחרי שלושה ימים של לחימה יש "פתרון", זה פשוט מגוחך".

דרור גביש, גם הוא תושב הגושרים, הוסיף: "גם עכשיו, כשהדם רותח, חשוב לזכור - מלחמה זה משהו שקל להכנס אליו, אבל אי אפשר לנצח בו עם ממשלה לא כשירה. מלחמה כוללת בלבנון תחת ממשלה לא כשירה, שרוב אזרחי ישראל ובעלות בריתנו לא סומכים עליה, תמיט עלינו נזק גדול ללא תועלת משמעותית. אירן תשמח לראות אותנו מסתבכים במלחמת התשה חסרת תכלית והרסנית, שתפגע לאורך זמן ביתרון האיכותי והכלכלי שמאפשר לנו לשרוד כמדינה יהודית במזרח התיכון. כתושבי הצפון, שמתכוונים להמשיך לחיות בצפון גם אחרי המלחמה, אנו קוראים - למען בטחון הצפון ושאר המדינה, הדבר הנכון לעשות הוא עצירת ההסלמה, עסקה להחזרת החטופים ויציאה מהירה לבחירות".

שריפה עקב פגיעה בקריית שמונה, 25 בספטמבר 2024. רויטרס
"אם אתם לא מסוגלים לנצח, תחזירו את המפתחות"/רויטרס

היוזמה להפסקת אש, שפורסמה לראשונה אתמול בוואלה על ידי ברק רביד וטל שלו, הולידה הצעת הסכם עליה חתמו מנהיגי ארה"ב, צרפת ו-8 מדינות נוספות.

ההצהרה, שפורסמה לאחר עשרה ימים של לחימה אינטנסיבית שגבתה את חייהם של יותר מ-700 בני אדם בלבנון, נועדה לעצור את ההסלמה ולמנוע פעולה קרקעית בדרום לבנון שתרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול.

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר כי ניתן אור ירוק להפסקת אש לצורכי מו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully