וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג שמח? עלייה משמעותית במבקשי הסיוע לחגים, זינוק בנפגעי חרדה על רקע ביטחוני

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 10:58

בעקבות ההסלמה בצפון דווח על עלייה משמעותית בפניות לעמותת ער"ן. במקביל דו"ח חדש חושף קפיצה דרמטית בבקשות הסיוע לקראת החגים ממשפחות שעד כה לא היו חלק מעולם העוני בישראל, עם נתונים מדאיגים לגבי תושבי הצפון. "אנחנו בעיצומו של משבר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו:נחזיר את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם.18 בספטמבר 2024/לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו

על רקע המצב הביטחוני וכמעט שנה לתוך המלחמה נרשמת עלייה של יותר מ-25% במספר משפחות מבקשי הסיוע לקראת ראש השנה הקרוב בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מדו"ח של ארגון פתחון לב שפורסם היום (שלישי). נוסף על כך בעמותת ער"ן מדווחים על עלייה של 30% בפניות שעוסקות בחרדה על רקע ביטחוני לאור ההסלמה עם לבנון שמתחוללת ב-48 השעות האחרונות.

הדו"ח מביא נתונים קשים על מצבן של המשפחות המקבלות סיוע מהארגון בהשוואה לתקופת החגים בשנה שעברה, וכן בהשוואה לפסח האחרון. ישנה עלייה של לא פחות מ-30% במספר המשפחות העובדות שמבקשות סיוע לקראת ראש השנה הקרוב ונסיקה של כ-15% במספר המשפחות שמבקשות סיוע בהשוואה לתקופה שלפני חג הפסח האחרון.

העלייה הגדולה והמטרידה ביותר נרשמת אצל תושבי הצפון, עם זינוק של 89% תוך שישה חודשים בבקשות לסיוע מצד משפחות הצפון, בהשוואה לתקופה שלפני חג הפסח.

מנכ"ל פתחון לב אלי כהן קרדיט. פתחון לב,
"המדינה חייבת לפעול באופן מידי". מנכ"ל פתחון לב, אלי כהן/פתחון לב

לדבריו של אלי כהן מנכ"ל ארגון "פתחון-לב" רואים עלייה משמעותית במספרם של מבקשי הסיוע הכלכלי. "אם מישהו עדיין זקוק להוכחה לקריסה כלכלית של משפחות שמעולם לא היו במצב הזה, מספר הבקשות לסיוע שאנחנו מקבלים לקראת ראש השנה, מספר את הסיפור כולו", אמר. "קיימת גם קפיצה דרמטית של אוכלוסיות חדשות שעד כה כלל לא היו חלק מעולם העוני בישראל. יותר משפחות ממעמד הביניים, יותר משפחות צעירות ויותר משפחות עובדות פונות לארגון כדי לקבל לראשונה סיוע. המדינה חייבת לפעול באופן מידי, להחזיר את פרויקט תווי המזון של משרד הפנים ולבלום את הקיצוץ בשירותי הרווחה. זה כבר מזמן לא שבר פשוט, אנחנו בעיצומו של משבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אתי פרחי חלוקת מזון. שלומי מזרחי, מעריב
"קפיצה דרמטית בפניות של אוכלוסיות חדשות". אתר חלוקת מזון/מעריב, שלומי מזרחי
בחור צעיר מדוכא. SB Arts Media, ShutterStock
עלייה של 30% בפניות העוסקות בחרדה על רקע בטחוני/ShutterStock, SB Arts Media

במקביל לדו"ח של ארגון פתחון לב, מגיעים גם דיווחים מדאיגים מעמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) על עלייה של 30% בפניות העוסקות בחרדה על רקע בטחוני ב-48 השעות האחרונות. כמו גם עלייה של עשרות אחוזים במספר הפונים לתמיכה נפשית בשפה הערבית, כך נמסר ממרכזי החוסן בגליל.

עם העברת מוקד הלחימה צפונה בימים האחרונים התקבלו במהלך היממה האחרונה במרכזי החוסן של גליל מערבי מספר פניות גדול מהרגיל, כשרבים מהפונים דיברו בשפה הערבית.

נתונים אלו נוספים על העלייה שדווחה על ידי עמותת ער"ן באפריל האחרון, חלוף חצי שנה למלחמה, המראים עלייה של 950% בפניות סביב חרדה, טראומה ואובדן בהשוואה לחצי השנה המקבילה בשנה שעברה. לדבריהם הפניות לסיוע היו חריגות בכל קנה מידה לעומת זמן שגרה ומצבי חירום קודמים והגיעו מאזרחים מכל רחבי הארץ.

עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית. לקבלת סיוע נפשי חייגו בכל שעה ומכל טלפון 1201 או היכנסו לאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ לקבלת סיוע בצ'אט או בוואטסאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully