וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלחמה בצפון עוברת שלב - אם ימשיך כך נצטרך להיכנס למהלך קרקעי"

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 8:24

אייל חולתא, לשעבר היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי, אמר בראיון ל-103fm כי יום התקיפות הראשון של מבצע חיצי הצפון היה משמעותי ביותר, בעומק לבנון. "חייבים לפגוע בתשתיות הכבדות של חיזבאללה ובמאגי הטילים שלו כדי שלא יהיה איום על העורף הישראלי", קבע

פיצוצי משנה בתקיפת מבנה בכפר בדרום לבנון שבו הוסתר אמל"ח/דובר צה"ל

ישראל יצאה אמש למבצע "חיצי הצפון" נגד מטרות חיזבאללה בלבנון על מנת להשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. על פי דיווחים לבנונים טהראן העבירה מסר באמצעות משמרות המהפכה לנסראללה ולחיזבאללה ובו בקשה להימנע בעת הזו ממלחמה כוללת עם ישראל. אייל חולתא, לשעבר היועץ וראש המטה לביטחון לאומי, התייחס הבוקר (שלישי) למבצע הצבאי הנרחב של ישראל בצפון הארץ, בראיון ל-103FM.

"אני חושב שישראל נמצאת מבחינה צבאית ביטחונית נטו בזירה הצפונית בנקודה בסך הכול טובה מבחינת מאזן הכוחות מול חיזבאללה", אמר. "יום התקיפות של אמש היה מאוד משמעותי, בעומק לבנון, וזה מצטרף לשורה של דברים שקרו בעשרה ימים האחרונים. עכשיו השאלה אם מנצלים את זה כדי להגיע למנגנון סיום בדרום וגם בצפון, ולעסקת חטופים כדי להשלים את המהלך הזה. ישראל בסך הכול נמצאת בנקודה טובה ויציבה לקראת העתיד".

תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון .23 בספטמבר 2024. רויטרס
"המלחמה בצפון עוברת שלב". תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון/רויטרס

"הרבה יותר קשה לצפות את המהלכים של ראש הממשלה נתניהו", הוסיף. "סינוואר לא היה מרוצה מהיקף התמיכה שהוא קיבל מנסראללה, אבל זו בעיה שלהם. אם אפשר לגמור את האירוע עם נסראללה עם המהלך הנוכחי זה יהיה נהדר".

חולתא לא שכח את החטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס: "אני רוצה להזכיר לכולנו שגם לנו יש עניין לסיים את המצב בדרום ולהביא לשחרור חטופים. אם סינוואר מת או מנותק קשר, זה אומר שמישהו אחר מקבל החלטות. יכול להיות שהוא מעדיף שאי אפשר יהיה לדבר איתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש השב"כ, איל חולתא במהלך הדיון בבג"ץ בעתירות שעניינן החתימה על הסכם המדיני עם לבנון 20 באוקטובר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
חולתא/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

לגבי המצב המלחמתי המתמשך בצפון ומצוקת המפונים אמר: "מבחינת תושבי ישראל, ודאי הצפון, המלחמה עם חיזבאללה לא החלה שלשום אלא כשפינינו עשרות אלפי אנשים מבתיהם ולא חזרו קרוב לשנה שלמה. היא עוברת לשלב הרבה יותר משמעותי, יכול מאוד להיות שאם זה ימשיך בלי שנצליח לגמור את האש ניכנס למהלך קרקעי, ואני רוצה לקוות שהוא יהיה מתוחם", אמר והמשיך, "ככל שאנחנו ניכנס ונעמיק יותר, אנחנו צריכים לדעת שיהיה מורכב יותר לסיים ולצאת. אם נכנסים פנימה, צריך לדעת איך אנחנו יוצאים".

"בנסיבות שנוצרו, אכן אנחנו צריכים לפעול בצורה הרבה יותר חזקה בלבנון", הוסיף. "אנחנו חייבים לפגוע בתשתיות הכבדות של חיזבאללה ובמאגרי הטילים כדי שחיזבאללה לא יוכל לאיים על העורף הישראלי לתקופה מאוד ארוכה. ישראל לא תצליח להקיף את כל הגבולות של לבנון ולייצר תנאים בהם הם לא יוכלו להמשיך ולהצטייד בנשק איראני. האתגר הגדול של ישראל אחרי שזה יסתיים זה להגיב באש על הפרות של חיזבאללה. הדבר המרכזי שלא קרה אחרי מלחמת לבנון השנייה - היו הפרות של חיזבאללה ולא הגבנו עליהן. זה מצב שלא יכול לקרות שוב".

לסיום מתח ביקורת על הסכם הגז שנחתם עם מדינת לבנון לפני למעלה משנה, "הסכם הגז עם לבנון אפשר למדינה אספקת אנרגיה רציפה וללא הפרעה מכריש. המאגר התחיל לפעול וההסכם נחתם אחרי. קיבלנו את הקו הגבול הימי לפי הקו הימי, ובוודאי שלא הסכמנו לדעת בקווי הגבול היבשתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully