וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר שמזהיר: "בהחלט יכול להיות שנצטרך להיכנס קרקעית ללבנון"

בעקבות מתקפת המנע של צה"ל בעומק לבנון והחשש מתגובת חיזבאללה, אלוף (מיל') גרשון הכהן מנסה לשער כיצד תתפתח המערכה. בראיון ל-103FM התייחס לאפשרות של תמרון קרקעי בצפון: "צה"ל מוכן לאפשרות הזו, אבל צריך לפעול בחוכמה"

בווידאו:תקיפות חיל האוויר, צור, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

על רקע מתקפת המנע של צה"ל הבוקר (שני) בעומק לבנון והחשש מתגובת חיזבאללה, בצפון שומרים על כוננות גבוהה וחושבים על הצעדים הבאים. מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר, אלוף (מיל') גרשון הכהן, ניסה לשער לאיזה כיוון תתגלגל המערכה - והתייחס לאפשרות של תמרון קרקעי בלבנון.

"יש כיוון ברור שאומר שאין מנוס, חייבים בכל דרך ליצור את התנאים להשיב את התושבים שפונו לבתים שלהם", אמר אלוף (מיל') הכהן בראיון ל-103FM, "את זה המדינה מתקשה לעשות, לנוכח מצב הלחימה עם חיזבאללה. המדינה הבינה שכל מה שעשתה עד עכשיו לא יוכל להחזיר את התושבים הביתה, והיא חייבת לעשות ברצינות דברים אחרים".

תקיפות חיל האוויר בעיינאתא ובינת ג'בייל, לבנון, 23 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אפשר לגרום נזק ליכולות חיזבאללה גם בלי כניסה קרקעית". עשן מיתמר בלבנון לאחר התקיפה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהתייחס לעמדתה של ארה"ב בנוגע למערכה המתפתחת, אמר הכהן כי "אם מישהו מעיין לעומק במה שאמר הנשיא ביידן - הוא עדיין מנסה שכל הצדדים ירגיעו. האמריקנים מפחדים מאירוע של לחימה שידרדר את האזור ומהצטרפות איראן למערכה. הם כל כך לא רוצים את זה, שהם רוצים שנבליג. אז האינטרסים האמריקניים כבודם במקומם מונח, אבל יש פה עם שמצפה לשינוי".

כיצד ראוי שצה"ל יפעל כעת? לפי אלוף (במיל') הכהן, "יש לצה"ל יכולות, גם לפני שמכניסים כוחות ללחימה בקרקע. עם חיל האוויר ומודיעין למטרות, אפשר לעשות נזק גדול ליכולת הלחימה של חיזבאללה. בהחלט יכול להיות שנצטרך להיכנס קרקעית, צה"ל מוכן, צה"ל התכונן, וגם בעניין הזה צריך לפעול בחוכמה. נוצרה מערכת בינלאומית שאין לה אותה אסטרטגיית יציאה כמו שלנו. הכיוון הוא תנאי ביטחון ליישובי גבול הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully