וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לנשיא העליון לא מכיר את החוק? הטעות המשונה של השופט אלרון

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 15:08

השופט אלרון מתעקש שמועמדותו לנשיאות העליון הוצגה בהתאם לדין ולא היתה מטעם איש זולת עצמו. אלא שהחוק קובע כי חברי הוועדה הם אלה שמציעים מועמדים מטעמם - מה שיוצר רושם שאלרון טעה בהבנת לשון החוק. אלרון לוואלה: "אין שינוי מתגובתי בעבר"

תגובת שר המשפטים יריב לוין בנוגע להחלטת בג"ץ. 8 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

האם ייתכן שמועמד לנשיא בית המשפט העליון במדינת ישראל לא בקיא בלשון החוק? זה הרושם שעשוי להתקבל מהאופן שבו מתייחס שופט העליון יוסף אלרון למועמדותו לתפקיד. אלרון הציג את עצמו לפני כשנה כמועמד לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. אולם החוק קובע שמי שרשאי להציע מועמדים לשפיטה, לרבות לתפקיד נשיא העליון, הם חברי הוועדה לבחירת שופטים ולא המועמדים בעצמם. כך שעל פניו נראה שהשופט אלרון טועה בהבנת לשון החוק.

דברים אלו מתחדדים על רקע המכתב שהוציא מ"מ נשיא העליון השופט פוגלמן לשר המשפטים יריב לוין בשבוע שעבר, שבו הלין פוגלמן על כך שלוין טרם פרסם את שמות המועמדים מטעמו לתפקיד נשיא העליון, דבר שהוא צריך לעשות עד היום, כך לפי פסיקת בג"ץ בנושא.

וכך כתב פוגלמן ללוין שטרם השיב על המכתב: "במצב הדברים הרגיל בהליך בחירת שופטים, חטיבת השופטים בהנהלת בתי המשפט פונה לחברי הוועדה לבחירת שופטים ומבקשת מהם להציע מועמדים, חוק בתי המשפט, כידוע, בהתאם לסעיף זה, רשאים להציע מועמדים שר המשפטים, נשיא בית המשפט העליון או שלושה חברי ועדה כאחד".

יוסף אלרון, שופט בית המשפט העליון. יונתן זינדל, פלאש 90
לא מכיר את החוק? יוסף אלרון, שופט בית המשפט העליון/פלאש 90, יונתן זינדל
מ"מ נשיא ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
הלין על כך שלוין טרם פרסם את שמות מועמדיו. מ"מ נשיא העליון השופט עוזי פוגלמן/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

השופט אלרון הציע בעצמו את מועמדתו לתפקיד נשיא בית המשפט העליון, בניגוד לשיטת הסניוריטי שנהוגה עד כה בבית המשפט העליון, שלפיה השופט בעל הוותק הרב ביותר בבית המשפט הוא זה שמתמנה לתפקיד, לפי השיטה מי שאמור להתמנות הוא השופט יצחק עמית.

השופט אלרון מתעקש בתגובותיו השונות לתקשורת שהוא לא שוחח עם השר לוין וכי מועמדתו היא עצמאית. כך עולה מתגובה שנתן לוואלה בסוף חודש אוגוסט וזאת לשונה: "השופט אלרון הציג את מועמדותו לכהונת נשיא בית-המשפט העליון, דבק במועמדות זו וממתין לזימונו לוועדה לבחירת שופטים, ומכל מקום בדעתו לסיים את כהונתו בבית-המשפט העליון בהגיעו לגיל הפרישה על-פי דין. השופט מעולם לא פגש או שוחח עם לוין או מי מטעמו".

שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
מחלוקת על שיטת הסניוריטי. שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

וכך גם עולה מתגובה שנתן השופט בשבוע שעבר ושהופצה לכל כתבי המשפט, וזו לשונה: "על רקע פרסומים שפורסמו לאחרונה, השופט יוסף אלרון מבקש להבהיר שמועמדותו לנשיא בית המשפט העליון מיום 30.8.2023 הוצגה בהתאם לדין ולא הייתה מטעם איש זולת עצמו. השופט אלרון לא שוחח עם שר המשפטים יריב לוין במישרין או בעקיפין בנושא מועמדותו - כך לפני הגשתה וכך גם מאז הגשתה. החלטת השופט אלרון להתמודד לכהונת נשיא בית המשפט העליון באה בין היתר על רקע ניסיונו הניהולי כנשיא בית משפט מחוזי חיפה. השופט אלרון פועל מתוך מטרה לייעל ולהנהיג שיטות ניהול מתקדמות במערכת בתי המשפט ולחזק את אמון הציבור במערכת זו ולא מטעמים פוליטיים".

פניית וואלה לשופט אלרון באמצעות דוברות הרשות השופטת כדי להבין מדוע השופט מציג עמדה שמנוגדת לכאורה ללשון החוק נענתה בזו הלשון: "אין שינוי מתגובתי בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully