וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציעו לו: 'בוא תיסע אתנו'. לא אמרו לו לאיפה - והוא נסע" העו"ד של המרגל מציג את גרסתו

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 10:23

בראיון ל-103FM טוען עו"ד אייל בסרגליק שמרשו, מוטי ממן המואשם בתכנון התנקשויות בדמויות ציבוריות בישראל בשיתוף עם גורמים איראנים, מצר על מעשיו. הוא מתעקש גם על טענותיו של ממן, שהופרכו אמש, שעבד בעבר עם כוחות הביטחון: "מתנערים ממנו עכשיו"

הותר לפרסום: ישראלי יהודי, נאשם שגויס על ידי איראן כדי להתנקש בנתניהו, גלנט ובר/אבי רוקח

עו"ד אייל בסרגליק, שמייצג את מוטי ממן הנאשם שחבר לגורמי מודיעין איראני ותכנן עימם להתנקש בדמויות ציבור ישראליות, התראיין היום (שישי) ל-103FM והציג את גרסת מרשו לאירועים.

"יש הודאה שלו, הוא מצר על המקרה. הוא שיתף פעולה עם החוקרים, וסייע להם רבות גם בדברים שהם לא ידעו. הוא רצה להמשיך לשתף איתם פעולה", אמר.

העו"ד המשיך לחזק את עמדתו של ממן, שטוען כי עבד בעברו במערכת הביטחון: "הוא עבד בשירות כוחות הביטחון במשך עשרים שנה. הוא סייע להם בקבלת מודיעין ומידע. כסייען, הוא היה המון שנים בטורקיה והופעל על ידיהם. מערכת המודיעין מתנערת מזה גם כי בשנים האחרונות, בגלל העבר שלו, הוא לא הופעל"

ממן מוכר כמי שהתרברב בעברו כביכול במוסד, ובקשריו שם. הוא סיפר שזו הסיבה לנסיעות לחו"ל. הוא נהג לספר על קרובי משפחה ביחידות מודיעין מובחרות. גם אתמול העלה טענה לכאורית זו, בבקשה לאיסור פרסום שמו. גורמים רשמיים הפריכו את העסקתו במוסד וכך נסללה הדרך לפרסום השם.

"מערכת הביטחון מתנערת ממנו לחלוטין. הוא היה שם, יש לנו ראיות שהוא היה. אתם רוצים סקופ? גם בחקירות שלו נפגשו אתו חלק ממפעיליו שעכשיו מכחישים את הפעלתו. נפגשו אתו שם והם בכלל מכחישים", אמר בסרגליק.

על מעשיו של ממן סיפר: "הוא היה אמור לעשות עסקים עם אנשים שהוא מכיר. אמרו לו שיש איש עסקים שרוצה להיכנס לתחום. אמרו לו: 'בוא תיסע אתנו'. לא אמרו לו לאיפה, והוא נסע. ברגע שהוא חזר לטורקיה הוא חשב שהכול מאחוריו וזה נגמר".

"שמו אותו בטנדר עם כיסוי עיניים. אני לא טוען שהוא נחטף לשם, הסיעו אותו לשם. כשהוא הגיע לארץ בפעם השנייה, ויש שם התייחסות איומה בכתב האישום שלא משקפת את מה שהוא אמר, הוא נעצר בשדה התעופה. הוא הביע חרטה וצער עמוק. הוא לא הבין בכלל איפה הוא נמצא", אמר.

הגשת כתב אישום נגד אזרח ישראלי בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024. דודו גרינשפן, פלאש 90
"מערכת הביטחון מתנערת ממנו לחלוטין. הוא היה שם, יש לנו ראיות". מוטי ממן/פלאש 90, דודו גרינשפן

"זו מדינת ישראל. כמו שראינו שהבקשה לצו האיסור הפרסום קיבלה התנגדות, למרות שיש לו שני ילדים שמשתתפים כעת במלחמה במקומות מסווגים, יש מקרה אחר עם סגן אלוף, ובגלל פשלה ביטחונית הפרקליטות עומדת על הרגליים האחוריות. אכיפה בררנית - זה לא חדש לנו".

ממן מואשם כי הוברח לאיראן בשתי הזדמנויות שונות בחצי שנה האחרונה ונפגש עם גורמי מודיעין איראניים, שהציעו לו להתנקש בבכירים ישראלים תמורת תשלום. הם ביקשו ממנו עוד משימות כגון העברת כספים, נשק וצילום אזורים הומי אדם. הוא דרש מקדמה של מיליון דולר וסורב.

כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של מגע עם סוכן חוץ וכניסה למדינת אויב ללא היתר. עוד עולה מהאישום עולה כי ממן מסר לסוכנים כי הוצאה לפועל של תוכניות החיסול אינן ברות ביצוע בשל רמת האבטחה של האישים, ובתגובה נדונו אפשרויות ביצוע פעולות טרור וריגול נוספות בישראל בידי הנאשם. בתוך כך, דנו באפשרות להקים חוליות חיסול ייעודיות ברוסיה ובארצות הברית על ידי הנאשם, אשר יופעלו במטרה לרצוח מתנגדים של המשטר האיראני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully